Skocz do zawartości

e46 2.0d 150km problem katalizator


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 225
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Przyznam sie bez bicia, ze nie czytałem całego tematu. Poprostu nie mam czasu i pisze nawet z iPada. Mam pytanie...

Oba wycinać, czy tylko jeden? Na moje szczęście do Poznania mam mniej niż 100km, więc spoko.

radzę najpierw zadzwonić i się umówić bo np. sam monolit przyjmują tylko w Czwartki !!! Pojechałem na darmo a miałem z 3 aut ( tzn. 6 szt. katalizatorów ale sam monolit bez puszek ) zostawiłem koledze i dostałem 600zł :o

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

Jesli chodzi o skup monolitu czy katow w Korniku, to z tego co mialem okazje widziec to biznes robia na tym potworny...wydaje mi sie, ze ich ceny sa nie zawsze rowne...ja dostalem za monolit z dwoch katow ze swojej E46, za monolit kolegi TC dostalem 600 a bylo go zdecydowanie wiecej...

 

Nie wnikam czy dostalem wiecej, ze moje byly w calosci, a jego nie...jesli chodzi o skup calych katalizatorow to niby cena zelzey nie od modelu auta tylko od stanu monolitu w nim zawartego...tylko jak to sie ma do rzeczywistosci, gdzie jak ja bylem ze swoim monolitem to koles przywiozl busa katow i nawet ich nie badali tylko wyceniali po numerach...

 

Jedno trzeba stwierdzic...kase maja z tego BARDZO duza...

chiptuning, diagnostyka

506 072 789

Opublikowano

mojego kata nie sprawdzali na zawartość monolitu, tylko wypłacili mi za niego kase na podstawie wybitego na nim numeru. nie zajrzeli nawet do środka. ale mój kat był w całości, ładnie wycięty i ogólnie wyglądał b. dobrze. widziałem, że innym sprawdzali czasem jak przynosili jakieś przerdzewiałe katy.

 

co do samej kwoty: podejrzewam, że od 320d może kosztować mniej bo jest nieco mniejszy. ja miałem pojedynczego dużego kata o nr. 18307789987 (wykorzystywany tylko w 330d M57N, od 320d jest mają inne numery), bo mam silnik z normą Euro3, dość rzadko spotykany, większość M57N to już Euro4 i ma te sondy lambda i więcej katów.

 

PS ciekawotka: w 330d M57N Euro3 zamiast dodatkowych dwóch małych katów jest dodatkowy tłumik środkowy (a więc razem są 2 środkowe, z tego już jednego nie mam :P)

Opublikowano
JA bylem sie dzisiaj dowiadywac w zakladzie gdzie zajmuja sie katalizatorami...ogolnie facet mi odradzil bo mowil ze strasznie spadly ceny katów i ze za 2 moge dostac ok 200 zł :duh: ogolnie mowil ze ten co jest pod autem moze wyciac i wstawic rure ale tego 2 sie bd bał wycinac bo jest blisko kolektora i bd mial problem...co sadzicie ??
Opublikowano
JA bylem sie dzisiaj dowiadywac w zakladzie gdzie zajmuja sie katalizatorami...ogolnie facet mi odradzil bo mowil ze strasznie spadly ceny katów i ze za 2 moge dostac ok 200 zł :duh: ogolnie mowil ze ten co jest pod autem moze wyciac i wstawic rure ale tego 2 sie bd bał wycinac bo jest blisko kolektora i bd mial problem...co sadzicie ??

 

http://katalizatory.com - to jest strona skupu w Kórniku. mają infolinie - spisz numer części swojego katalizatora i podaj im przez telefon to ci powiedzą ile jest warty. ale bardziej obstawiałbym kwoty bliżej 600zł.

Opublikowano

Jesli kolego myslisz na d wycieciem calych puszek to ja bym sie zastanowil...ja w swoim aucie wyrzucilem tylko monolic, czyli wklady, a puszki zostawilem oryginalne, tak na wszelki wypadek, jakbym trafil na bardzo wnikliwego diagnoste na przegladzie:) Z puszkami jade spokojniej na przeglad :)

 

Ja za 2 wklady tak jak pisalem dostelem 400zl.

 

Jesli chodzi o skup w Korniku to z tego co ja sie dowiadywalem, to nikt Tobie nie poda ceny po nr katalizatora. Jak ja probowalem sie u nich w taki sposob dowiedziec to powiedzieli, ze po nr nie da rady tylko na miejscu jest wycena...

To tak a propos tego, ze mam dojscie do duzej ilosci katow i myslalem zeby im je sprzedac, ale nie chcialem umoczyc zbyt duzej gotowki w ciemno..."Prosze przyjechac na miejscu wycenimy...".

chiptuning, diagnostyka

506 072 789

Opublikowano

Szkoda,że nie można im wysłać...

A tak poza tym to zastanawia mnie jeszcze ten tkz. downpipe:

http://allegro.pl/downpipe-bmw-320d-e46-rura-kolektorowa-katalizator-i1892499128.html

gdzie jest już elastyczna złączka,którą ja wymieniłem jakiś czas temu....szkoda,że wymieniłem jakiś czas temu u siebie i kosztowało to troszkę.

 

Już niebawem....WYCINKA :shock:

 

Zostaje u mnie raczej wstawienie w miejsce " ICH " rurek przelotowych szczelnie pospawanych. I ciekawi mnie czy ten downpipe powodował by jeszcze lepsze brzmienie czy to samo...?

Opublikowano

To ,że diesel nie przeszkadza-dobrze dostroić i będzie jeździć jak trza...

 

A słyszałem już ładnie grające diesle....ale nie w tym rzecz konkretnie chodziło mi o to czy bardzo opłaca się montować takie coś jak DOWNPIPE?

Bo takie gotowe....trochę kosztuje.

A mnie całą wycinkę z wstawieniem rurek wycenił na 220zł po znajomości...

Opublikowano

Cały dolot wyczyszczony(nie pęknięty),wężyki zrobione,zaworki przeczyszczone i filterki i odma nowa-bardzo brudna była....jest poprawa.

Ale apetyt rośnie....

Opublikowano (edytowane)
Wlasnie po wywaleniu wkladow zmienia sie dzwiek...tyle ze slychac gwizd turbo, co mi osobiscie bardzo sie podoba:) Edytowane przez moby85

chiptuning, diagnostyka

506 072 789

Opublikowano
o ,że diesel nie przeszkadza-dobrze dostroić i będzie jeździć jak trza...

...no teraz to wchodzimy w rozmowe n/t chiptuningu ktory w zaden sposob sie nie ma do ukladu wydechowego.

A słyszałem już ładnie grające diesle....ale nie w tym rzecz konkretnie chodziło mi o to czy bardzo opłaca się montować takie coś jak DOWNPIPE?

ja mam w swoim tlumik Remusa i w porownaniu do seryjnego to niebo a ziemia :norty: Czy sie oplaca to oczywiste ze nie, bo plecionke i cala rzezbe masz za mniej niz polowe tego gotowca. Nie wiadomo tez czy bedzie to w 100% pasowac w seryjny uklad.

 

może chiptuning nie ma nic do układu wydechowego ale zmienia się praca silnika , co nawet moja żona zauważyła :wink:

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
zgadzam sie TC... po chiptuningu zmienia sie dzwiek SILNIKA, a tym samym obciazenie termiczne denka tlokow... a co z tym sie wiaze to sam wiesz :wink:
Opublikowano

może to nie do końca na temat ale pare stron wcześniej pisałem o mocy 520d/320d do 2tys. obr. tzn. że lipa, muł itd. i że porównam swoje auto ze zdrową 320d.

A więc auto: 320d 150KM 2005r. Z udokumentowanym przebiegiem niecałe 130tys, serwisowane itd. Tu nikt mi nie powie że padaczka bo historie auta miałem przed oczyma, właściciel był na przeglądach, badaniach, ogólnie auto sprawdzone.

Owoc mojego porównania :8) :

Otóż stwierdziłem że nie widze wielkiej różnicy w mocy mojej 5er i owej 320d w zakresie do 2tys. obr. a nawet śmiem twierdzić że moje 520d bez katów szybciej zaczyna osiągać swoją szczytową moc (ok 200 obr/min szybciej). Oczywiście 320d od 2k obr zaczyna jechać dużo lepiej niż moje auto i nie ma co porównywać, moc jest większa.

Generalnie po tym doświadczeniu uważam, że nie uda się w żaden sposób znacząco podnieść mocy w silniku bmw 2.0d w przedziale do 2tys.obr no chyba że softem/chipem( a i tu nie wiem bo nie znam sie na chiptuningu). Wycinka katów zawsze daje korzyści w używanych autach ale da największe efekty jeśli katy są już faktycznie przypchane a nie tylko niesprawne z punktu widzenia ograniczania emisji szkodliwych związków w spalinach.

Jedyny problem pojawia się wtedy gdy od tych powiedzmy 1,7-2k nie ma wyraźnego wyrywania do przodu (turbo pompuje). Wtedy faktycznie coś silnikowi dolega. Oto moje zdanie :wink:

Pozdrawiam.

Opublikowano
no i właśnie to samo także zauważyłem. dziwne dla mnie było stwierdzenie jednego kolegi że jeździł 320d m47 które to rzekomo od najniższych obrotów było o niebo lepsze od tdi i dlatego tak sie uczepiłem mocy w dolnym zakresie obrotów bo wg mojego doświadczenia tdi ma silniejszy dół i usunięcie katów jeśli nie były zatkane to w tej materii cudów nie da i m47 rakietą sie nie stanie :wink:
Opublikowano

w TDI jest mniejsze turbo , mniejsza pojemność całego układu choćby ze względu na mały IC ...

ale za to TDI mówimy oczywiście o 1,9 puchnie u góry ...

w 320d M47 nie ma sensu podlewać z dołu bo i tak szybko wstaje ...

w 320d M47N można delikatnie podlać paliwem aby szybciej wstawało turbo ale będzie dymić ... można jeszcze inaczej ale też będzie dymić :wink:

można zmienić turbo od e90 ale znaczącej różnicy nie ma ( niestety ) nie wiem jak na papierze ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

Tak zgadza się - właśnie Ja jeździłem owym egzemplarzem m47 chyba 99r. wyrywał jak przecinak tylko trochę dymił na czarno.

Gość mówił,że już takiego kupił i nic nie dłubał...chodzi jak zegarek.

A porównanie - z Octavia 1.9 tdi 90km,które nawet nieźle sie zbiera jak na 90km.Nie mówię,że to złe silniki.

W tym wypadku żadnego podejścia.....nie było.

I chciałbym by moja też tak fruwała.Chociaż już jest lepiej.

 

Także działam dalej w tym kierunku. :arrow:

Opublikowano
Ja na przykladzie swojej, po modzie od TC zauwazylem ze elegancko ciagnie do samego odciecia. Wczesniej trzeba bylo zmieniac bieg juz od ok 3,5tys. Teraz jest o niebo lepiej, choc chcialoby sie jeszcze wiecej :)

chiptuning, diagnostyka

506 072 789

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.