Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam! Mam problem z moją turbiną. Samochód kupiłem w listopadzie, i wydawało się że wszystko jest ok. Jednak po pewnym czasie moja uwagę przykuła moc mojej e90. Poprzedni właściciel zrobił chipa do 180 koni. Problem polegał na tym ze zaczynał ciągnąć od 2600 - 2800 i to nie jakoś bardzo żwawo. Wiec w zeszłym tygodniu było trochę więcej czasu i postanowiłem wyczyścić dolot + egr. po rozebraniu okazało się że syfu nie było dużo i ze klapki zostały już wcześniej usunięte. przy jej okazji wyregulowałem tez cięgno z zmiennej geometrii, zabiegi pomogły bo teraz samochód odzyskał moc. Przyśpieszenie jest o wiele bardziej odczuwalne. Problem polega jednak na tym ze turbo nadal wstaje w okolicach 2700 obr. Co najdziwniejsze raz na jakiś czas (1 na 100 przyśpieszeń) samochód jedzie poprawnie tzn. wkręca się od 2000 obr. dalsze regulacje sztangi nie pomagają. Błędów brak od czasu regulacji, wcześniej w pamięci był 44cc. prosze was ogromnie o pomoc! :oops:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie ma możliwości regulacji tej turbiny na samochodzie bez specjalnego przyrządu.
3A0jS9b.png
Opublikowano
Wiem że idealnie wyregulować się jej na samochodzie nie da, ale czytając inne porady doszedłem do miejsca, że w tym ustawieniu jest najlepiej. Jest minimalny luz na cięgnie kiedy puści napięcie. Ale natomiast mnie bardziej dziwy to dlaczego czasami potrafi się włączyć od 2000 obr..
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może masz zepsuty sterownik. Ustawianie sterowania turbiną na czuja jest pierwszym krokiem do tego żeby ją zepsuć. Zarówno sprawdzenie sterownika jak i kalibrację powinien zrobić każdy sensowny zakład turbiniarski.
3A0jS9b.png
Opublikowano
W takim razie dzięki na razie za pomoc. Poszukam kogoś żeby podpiąć tester i może wtedy się coś okaże.. A wiesz może czy te sterowniki są naprawialne.?
Opublikowano

Problem rozwiązany ale tylko w połowie... po wyjęciu turbo okazało się że jest pękniete koło, ze zmiennej geometrii. Turbina zregenerowana, ustawiona, sprawdzona elektronika i wszystko jest sprawne. Dzisiaj turbo zamontowane, pierwsza jazda i lipa... Turbo wstaje dopiero przy 2.5 tys obrotów.. Brak mocy przy niższych obrotach trochę mniejszy, ale jednak bardzo wyczuwalny.. co radzicie sprawdzić?

Mniej więcej tak to wygląda na każdym biegu. http://youtu.be/5Itj_VRZCKU

Opublikowano

Fajnie było by jakby film był dłuższy kilka biegów itd.

 

co radzicie sprawdzić?

Zacznij od początku, DPF, przepływomierz, czujniki CR, EGR, nieszczelność w dolocie i ciśnienie spieprza, korekcje wtrysków, wymień filtr powietrza i paliwa.

Jeżeli to nie pomoże to przejechał bym się na porządną hamownie i zobaczył jaki program masz wgrany może trzeba poprawić.

Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy
Opublikowano
Problem rozwiązany ale tylko w połowie... po wyjęciu turbo okazało się że jest pękniete koło, ze zmiennej geometrii. Turbina zregenerowana, ustawiona, sprawdzona elektronika i wszystko jest sprawne. Dzisiaj turbo zamontowane, pierwsza jazda i lipa... Turbo wstaje dopiero przy 2.5 tys obrotów.. Brak mocy przy niższych obrotach trochę mniejszy, ale jednak bardzo wyczuwalny.. co radzicie sprawdzić?

Mniej więcej tak to wygląda na każdym biegu. http://youtu.be/5Itj_VRZCKU

Klasyka przy regeneracji turbiny. Jest kilka tematów na forum o takiej sytuacji i warto poczytać nim zaczniesz sprawdzać wszystko dookoła. Wskazówka - regulacja turbiny.

-------------------

Artur

Opublikowano
Dpf odpada bo już go nie ma.. egr wyczyszczony i działa.. dolot czyszczony raczej ok. Filtry zmienione. Dzisiaj troche pojeździłem i zaobserwowałem taka zależność że im wyzszy bieg tym turbina lepiej startuje.. 5,6 prawie za kazdym razem jest ok. 4 w zasadzie tez ok. 3 Różnie chociaż jak przyspiesza się płynnie okolo 70-80% gazu wchodzi ok 2 to już zupełna loteria.. I właśnie zastanawiam się czy to czasem nie jest kwestia złego ustawienia geometrii..
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

 

w moim aucie jest elektromagnes, który porusza ramieniem od łopatek w turbinie. Zauważyłem, że na tym łączeniu między elektromagnesem a ramieniem łopatek mam luz. Ten luz jest wzdłużny. Czy możecie sprawdzić jak jest w waszych autach. Czy jest to sztywne połączenie czy może powinien być tam luz?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.