Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Ostatnio zauważyłem że odcinkę mam na 7,6k obrotów.

Zegary mam od ///M i max jest 8k. Czy silnik nie ucierpi na tym zbytnio? Do ilu mogą kręcić M50?

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Da radę je skalibrować? Albo najpierw zmierzyć obroty w inny sposób żeby mieć pewność?

Na jałowym wskazuje ok 1100 więc wydaje mi się, że obroty są pokazywane prawidłowo.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
1100 to o wiele za dużo jak na jałowe obroty. ~800 pewnie się silnik kręci.
3A0jS9b.png
Opublikowano
Jest jakiś inny sposób żeby sprawdzić aktualne obroty? Mój komputer posiada taką funkcję czy raczej z 92r nie miały tego?
Opublikowano

Sprawdziłem jeszcze raz te obroty. ok 1100 na jałowym na zimnym i 800 na ciepłym. Więc nie sądzę, żeby przekłamywał. Prędkościomierz przekłamuje o jakieś 10-15 km/h.

Niedługo podjadę na kompa żeby mieć pewność co do tych obrotów.

 

Ponawiając jednak pytanie. Czy ~7,500 obrotów to nie za dużo dla M50? Można kręcić bez obaw?

Opublikowano

nie kręci się raczej do tylu :P dalej obstawiam że coś nie halo jest zegarami.

 

Pokaż no fotkę tych zegarów, wrzuć filmik jak wciskasz do podłogi gaz.

szukam
Opublikowano
M50B20 kręci do 6500 rpm i nie ma bata, że będzie kręcił do 7500 rpm bo inny licznik. Bez czipa/programu przesuwającego odcinkę tego nie osiągniesz, więc możesz śmiało pałować do tych 7,5k rpm jak to mówisz :). Zresztą po co ci zegary od m3? Taka trochę druciarska sztuka i później wychodzą takie krzaki że 2.0 kręci do 7500 :D. Zrób tak jak to powinno wyglądać, czyli wsadź zegary od m50b20 i z głowy :)
Opublikowano

Takie były jak kupiłem :P

Jutro wrzucę filmik i zobaczycie jak to wygląda. A jak będę miał czas to podjadę na kompa i sprawdzę żeby mieć 100% pewności.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ktoś musiał grzebać we wsadzie sterownika silnika albo we wsadzie zegarów skoro tak wysoko się kręci.Zegary od zwykłej 2,0 czy od emki nie różnią się wsadem dla obrotomierza, jedno jak i drugie to r6.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To wygląda na jakąś kombinację.Jakby zegary zostały złożone z dwóch innych zegarów zegary z emki a elektronika z 2,0.Zrób test zegarów i podaj 7 cyfr vinu jaki się wyświetli.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Vin to dwie litery i pięć cyfr.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

Wiem co to Vin. Nie widzę go tam po prostu. Test 4 to "15063". Z tego co wyczytałem w Google to 4 to numer nadwozia.

 

Nie ma tam 7 znakowego numeru. Tylko pierwszy jest 6 znakowego ale to numer partii czy coś takiego.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sorki ja mam e34 i tam wyświetla cały vin.Kurna chyba nie dojdziemy do rozwiązania w ten sposób.Test 4 to końcówka vinu ale w ten sposób nie da się sprawdzić.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

Hmm to trudno. Szczerze to zegary mi się podobają tylko muszę wymienić cyferblat na ekonomizerze bo coś jest wytarte (swoją drogą wie ktoś gdzie taki kupić?).

W każdym razie ponawiam pytanie. Czy 7,5k obrotów nie zaszkodzi temu silnikowi? :P

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Raczej nie wyjdzie mu to na zdrowie jeżeli faktycznie ma tyle ile pokazuje.W tych silnikach ustawia się odcinkę na około 7tys.Ogólnie bez obciążenia nie powinno się kręcić silnika na max.Ja mam ustawioną odcinkę na 5tys na postoju a powyżej 7 km/h jak w oryginale 6,5tys i wystarcza.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

Dzięki. Gdzie polecacie żeby na kompa podjechać? Okolice wawy.

Na ogół go tak nie piłuję ale warto było by to ustawić na 7.

Opublikowano

zobacz jak wyglada wykres mocy i momentu w twoim silniku i zobacz ze powyzej pewnych obrotow moc spada juz wiec nic nie zyskasz. no i to 2.0 to tylko z isem sie posciga.

 

jakis kompakt z dieslem juz jest poza zasiegiem jak ma ze 2l.

 

ja 2l diesla po wirusie tez nie dogonie haha

szukam
Opublikowano

Nie ja przesuwałem odcine więc nie wiem też co było robione. Natomiast nawet po tych 6500 czuć że ma moc. Moc spada dopiero przy 7500.

Jednak bardziej mi chodzi o kwestie bezpieczeństwa. Czy te silniki mogą tyle wytrzymać jakbym od czasu do czasu piłował do odciny.

 

Zostawiać tak czy robić coś z tym i zmienić na 7k?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.