Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzięki za obszerne info (trochę się napisałeś :) a ja i tak mam mętlik w głowie.

Pozwól że zadam pytanie inaczej: czy oryginalny ICOM NEXT kupiony w serwisie BMW, oprogramowanie ISTA P z neta i przejściówka 10 Pin-OBD2 pozwolą mi na programowanie sterowników ?

  • Odpowiedzi 158
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dzięki za obszerne info (trochę się napisałeś :) a ja i tak mam mętlik w głowie.

Pozwól że zadam pytanie inaczej: czy oryginalny ICOM NEXT kupiony w serwisie BMW, oprogramowanie ISTA P z neta i przejściówka 10 Pin-OBD2 pozwolą mi na programowanie sterowników ?

i tak i nie :D ja bede bardziej konkretny

Raczej nie , z powodu tego że będziesz wymieniał sterowniki na uzywki a ista P to zablokuje :D trzeba uzyc innych programów :D

tak da sie programować ori sterowniki każdym icom ,

ori ICOM NEXT A ale tylko z orginalna przejsciówką ICOM NEXT D jak chcesz wiedzieć ta z allegro to nie to samo co orginalny ICOM NEXT D ,

tak samo było w ICOM A2 pracuje z motorami ale nie ze wszystki polecam raczej dołozyc i przyszłosciowo kupic

ori ICOM NEXT A i ICOM NEXT D

ICOM D to nie jest tylko przejsciówka , ale zawiera elektronike , a ta z allegro to tylko zwykła przejsciówka i nic wiecej :idea:

oprogramowanie nie ma tu żadnego znaczenia z jakiego źródła pochodzi .

Co do napracowania sie przy pisaniu kilku wyrazów, to wybacz ale nie mysle monosylabami :D

a jak chcesz zobaczyc cos długiego co napisałem to polecam temat o prostowniach do programowania

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=48&t=319166

Opublikowano

Sorry Din76, w cytowanym temacie to Ty tak naprawdę się napisałeś, zwracam honor :)

(chociaż ja i tak nic z tego nie rozumiem, przepraszam) :oops:

 

Do rzeczy:

tak da sie programować ori sterowniki każdym icom ,

ori ICOM NEXT A ale tylko z orginalna przejsciówką ICOM NEXT D

Domyślałem się wcześniej że tak będzie gdy zobaczyłem cenę tej "przejściówki"

Wygląda więc na to że popłynąłem na następne 1150 zł :cry:

 

Raczej nie , z powodu tego że będziesz wymieniał sterowniki na uzywki a ista P to zablokuje :D trzeba uzyc innych programów

Napisałeś że nie myślisz monosylabami, mogę zapytać jakich ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Do starszych motocykli pakiet tools nie jest to jeden program ale kompleks

Winkfpt - programowanie

NCSEXPER - kodowanie

tool32 - funkcje specjalne

ista d lub nowsza ISTA + (ewentualnie dis ) diagnostyka , kalibracje, adaptacje

jak będa najnowsze motory to esys

 

Tak wiem cena icom next D nie jest mała ale niestety albo kupujesz wszytko jak trzeba aby zminimalizować ryzyko lub pozostań na k-dcan z przejsciówką z allegro

też tak mozna , tylko jak zajmujesz się czymś profesjonalnie to musisz ponieść jakieś koszty

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

jak wiesz ista p w modelach E po 2007 roku podłączając icom A programuje tylko sekwencyjnie czyli jeden po drugim sterownik wszystkie osobno,

 

Przeczytałem wszystkie Twoje posty i generalnie zastanwiam się czy miałes w reku icom'a..


a jesli miałes czy podłączyłes do samochodu..


ani słowem nie wspomniałes ze podstawą tych interfejsów jest enet, i zawsze ista daje pierwszeństwo enetowi jeśli auto go wspiera.. a programować mozesz i fserie sterownik po sterowniku, wszystko zależy jak soft skonfigurujesz. i za przeproszeniem o k...d.. mozesz sobie potłuc usb 3.0 czy nawet 10.0 jak powstanie jeśli dcan to raptem max 1MB/s a tyle to zdaje sie ze usb1.1 moze pociągnąć jeśli dobrze pamietam


a teoria o załamaniach elektromagnetycznych przy metrowym kablu jest całkiem niczego sobie..


załoze się ze większość osób uzywa dokładnie takich, bo mało kto ma szafke na sprzęt serwisowy, gdzie kabel ethernet plącze się chociażby z przwodami od prostownika, czy zasilacza labolatoryjnego.


jeśli chodzi o używanie routera, to najzwyczajniej na świecie jest to bezpiczeniejsze jeśli nie ustawisz stałego ip na icom, bo nawet selfconfigowy może ustawić się inny i nie jest w stanie podnieść się komunikacja po wyłaczeniu i właczeniu zapłonu.

więc albo konfigurujesz icoma, albo bawisz się routerami. i większość przypadków gdzie coś się dzieje to jest właśnie dynamiczny adres ip.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

jak wiesz ista p w modelach E do 2007 roku podłączając icom A programuje tylko sekwencyjnie czyli jeden po drugim sterownik wszystkie osobno,

 

Przeczytałem wszystkie Twoje posty i generalnie zastanwiam się czy miałes w reku icom'a..


a jesli miałes czy podłączyłes do samochodu..

 

Kolego mam 2 icom a do niedawna miałęm 3 ICOM :D jeden sprzedałem niedawno , może przyjedziesz do mnie to pierwszy raz do auta podłącze :D :D :D

Nie wiem skąd wziołeś ten cytat ale wkradł się tam błąd juz go poprawiłem lub żle go zrozumiałeś czytaj całe zdanie, dalej wyjasnie o co chodzi

ISTA P po 2007 na DCAN (tylko seria E) programuje sekwencyjnie jesli podłączymy tylko icom A a jak podłączymy ICOM A i ICOM B most to programuje sekwencyjnie i równolegle

w blokach i nic tam nie ustawisz , niestety w E serii mimo że jest ethernet od 2009 roku (enet to skrót , moze dlatego nie zrozumiałeś ) to ista nie bierze go w ogóle pod uwagę podczas programowania,

E serii , programuje tylko na DCAN i przez most ICOM A i ICOM B jak wiadomo icom B jest podłączony do ICOM A przez usb to oto chodziło nie ma to nic wspólnego

z seria F, G to dotyczy tylko serii E ze złączem most , może teraz zrozumiesz ,

W serii E w ISTAP ustawia się tylko od wersji 3.62 programowanie pełne lub częściowe (bez sterowników most czyli bez icom B)

F seria ma oczywiście ethernet (DOIP protokół) i nie ma MOST złącza, ethernet jest kanałem dla programowania i kodowania , i nie wiem do czego nawiązałeś

icom wybiera automatycznie ten kanał po odczytaniu VIN i ZGW/FEM/BDC normalnie kanał ethernet jest wyłączony służy tylko do

programowania i kodowania (też do celów diagnostycznych ) ale diagnostyka jest mozliwa z protokołu DCAN,

oczywiście programowanie równoległe w blokach

szkoda że nie czytałeś moich postów wiele razy to pisałem , a przeczytałeś posty tylko w tym temacie , nie chce mi się za kazdym razem robić wykładu

z komunikacji OBD w BMW, mimo że o linii K , DCAN , i DOIP pisałem dziesiątki razy ,

tak samo o ruterze i programowaniu NBT , zegary, RSE w F,G serii z ICOM , pisałem wielokrotnie .. (dla kabla ENET żaden ruter nie jest potrzebny)

niestety ISTA P to juz koniec dla nowszych modeli F,G, I od wersji 3.64 przetwarzanie tych modeli zostało zablokowane (jeszcze chwilowo jest dostepne

za pomoca kodów IBAC ) ale pewnie niedługo dane PSDZDATA znikną całkowicie z istaP teraz dla tych modeli jest ISTA+

Co do odbić elektromagnetycznych to mało wiesz po co magistrala CAN jest na podwójnej skrętce i nie wolno rozlatac max nie więcej niż 10cm

wiesz ?, tak samo kabel LAN po co jest skrętka 4x2 (cat 5 ) poczytaji jaki odcinek może być rozplątany aby nie powstawały zakłucenia , a jak wazne jest dla programowania aby kazdy bit danych był prawidłowy,

lepiej dmuchać na zimno niz płacić za uszkodzone sterowniki , dla mnie to moższ sobie na drucie wszystko podłączyc mnie to nie obchodzi ,

ale ja tu doradzam osobom którzy mają czasami auta powyzej 200tyś i co mają oszczędzac na kawałku kabla ,

jeśli coś robimy to robimy dobrze i maksymalnie ograniczamy ryzyko uszkodzenia magistrali ,

konfiguracja rutera z icom jest bardzo prosta

i nawet nie trzeba ustawiać stałego IP komputera i icom sam ruter przydzieli adresy odpowiednie

tylko czasami trzeba skonfigurować serwer DHCP rutera


podłączasz lan rutera do portu 1 rutera od komputera

port 2 rutera do icom (icom nie podłączony do obd)

włączasz zapłon

podłączasz icom do OBD i IP adresy zostaną automatycznie przydzielone

tylko po co się tak bawić jak z ESYS i kablem ENET jest to łatwiejsze i szybsze i nie potrzebny żaden ruter :D

ICOM tylko do ZGW /FEM potrzebny reszta się obejdzie bez niego


Wiem że chciaeś się popisać ale niestety nie bardzo Ci to wyszło :D

(nastepny co chce się dowartościować , pisząc jeden post bo gdzieś tam przeczytał coś i już wszystko wie , nie jesteś pierwszy :D )

I uważaj na język jakim piszesz .... nietoleruje w swoim dziale takich zwrotów ...

Opublikowano

Możesz nie tolerować, i wcale mnie to jakoś nie rusza, ale kolejny raz wykazałeś się swoją ignorancją.


BRAWO TY.


Chyba nie bardzo masz pojecie o założeniach protokołu TCP/IP. ale sądząc po poziomie postu powyżej, i stylu retoryki jaką prowadzisz, wychodzisz na zarozumiałego pieniacza, ale tak dla przypomnienia:


niezawodny transfer danych,

dużą przepustowość,

krótki czas reakcji.


 

kazdy bit danych był prawidłowy

czyli zapisujesz do macierzy blokowej czy jak?

 

i nawet nie trzeba ustawiać stałego IP komputera i icom sam ruter przydzieli adresy odpowiednie

kolejny przykład ignorancji.

mówisz o adresie auto-konfiguracji czy o adresie z dhcp router? wiesz powiem Ci taki sekret, dhcp możesz uruchomić też na dowolnym komputerze.. ale cii..

 

nastepny co chce się dowartościować

idealne określenie jakim się opisałeś.

 

podłączasz lan rutera do portu 1 rutera od komputera

port 2 rutera do icom (icom nie podłączony do obd)

włączasz zapłon

podłączasz icom do OBD i IP adresy zostaną automatycznie przydzielone

tylko po co się tak bawić jak z ESYS i kablem ENET jest to łatwiejsze i szybsze i nie potrzebny żaden ruter :D

ICOM tylko do ZGW /FEM potrzebny reszta się obejdzie bez niego

uwierz da się bez.

 

ale ja tu doradzam osobom którzy mają czasami auta powyżej 200tyś i co mają oszczędzać na kawałku kabla ,

nie zajmuje się zawodowo autami, ale też czasem takie fury robię, i to że doradzasz nie znaczy ze masz pojęcie do końca o czym mówisz.

mozesz się obrażać tupać nóżką, ale nawet ogarnąć mi tu bana, ale im bardziej będziesz próbował mnie obrazić jak w poście powyzej, tym bardziej udowodnisz swój brak wiedzy.



zacznij od podstaw, pierwszy lepszy link z googli:

http://www.au.poznan.pl/~jankar/SK-TCP_IP-ramki.pdf

 

jeśli coś robimy to robimy dobrze i maksymalnie ograniczamy ryzyko uszkodzenia magistrali
niby jak ją uszkodzisz? kable przegryziesz?



a powiedz, tak z ciekawości skoro taki szpenio jestes, próbowałeś chociaż połączyć się z nbt po OABR?


a może kable od can są w samochodzie ekranowane?


i wcale nie jestem przeciwnikiem zachowania jak najwyższych środków ostrożności, ale ta niewiedza która w tym momencie przekazujesz jeśli chodzi o sieci, a o nie oparte są nowe samochody jest porażająca, i wcale nie jestem superspecjalistą.


ps. jeśli nawet masz większe doświadczenie niż ja, czy ktokolwiek inny z tego czy innego forum, nie znaczy że jesteś mądrzejszy. i w mojej opinii tylko kretyn może uważać się za najmądrzejszego. tyle w temacie.

Opublikowano

Kolego k_w

powiem tak... jak napiszesz 2.5 tys postów jak kolega din76 i pomożesz tylu klubowiczom ilu On pomógł to będziesz mogl go krytykować

a jak na razie nie wykazales sie na forum niczym...a juz na pewno nie wiedzą której możesz koledze din76 pozazdrościć...

sprzedam iCom Next Ori
Opublikowano
Kolego k_w

powiem tak... jak napiszesz 2.5 tys postów jak kolega din76 i pomożesz tylu klubowiczom ilu On pomógł to będziesz mogl go krytykować

a jak na razie nie wykazales sie na forum niczym...a juz na pewno nie wiedzą której możesz koledze din76 pozazdrościć...

 

gratuluje życiowych poglądów, kolejny co nie zna a ocenia. pomyślałes chwile nad tym co napisałes?

twierdzisz ze nie mam prawa krytykować/oceniać skoro nie znam gościa dokładnie to robiąc w stosunku do mnie? czy może ściągniesz kolejnych trzydziestu sobie podobnych krzykaczy, bo Din76 nie potrafi przyjąć konstruktywnej (podkreślam- podpartej argumentami) krytyki. czy moze podnosisz poziom swojej wiedzy bo kolejny post masz na liczniku?

 

Możesz nie tolerować, i wcale mnie to jakoś nie rusza, ale kolejny raz wykazałeś się swoją ignorancją.

.

Nie chce mi się z Tobą dyskutować , nic nie reprezentujesz, jak na razie to piszesz o niczym ...

pisze o Twojej niewiedzy/ignorancji w zakresie podstaw dzisiejszej diagnostyki jaką jest teleinformatyka.


tym postem dokładnie to udowodniłeś. nie potrafisz odpowiedzieć na zarzuty podparte merytorycznymi argumentami.

nie zarzucam nic Twojej wiedzy pod katem diagnostyki bo szczerze mówiąc nie mam nawet zamiaru jej poznawać,

konto na tym forum mam od dawna, nie przebywam tu często, ale znajdą się i na tym forum osoby którym pomogłem,


ale do sedna, post jest wysoko pozycjonowany w wyszukiwaniu googli, i jako fan marki, osoba zainteresowana diagnostyką/kodowaniem/programowaniem bmw, a szczególnie jako osoba od kilkunastu lat zawodowo zajmująca się IT, w wielu jego dziedzinach nie bardzo jest mi na rękę promowanie bzdur które w niektórych zdaniach idzie w tym temacie przeczytać. No chyba że ilość postów jest proporcjonalna do posiadanej wiedzy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ale męczący jesteś, pisz na temat a nie jakieś swoje żale i wypociny, jak coś jeszcze takiego nie na temat napiszesz to wykasuje to wszystko ,

nic nie napisałeś na temat icom next , tylko tyle że ma port ethernet (a w zasadze widziałeś że pisze w ista kanał ENET)

i to cała twoje wiedza , kim Ty jestś aby mnie przepytwać, ja nic nie muszę ... Ci udowadniać

zapominasz ze icom to linie L, K , DCAN (tu w ista pisze DIAGBUS) i MOST nie tylko ETHERNET .

Co do serwera DHCP z ICOM to pisałem juz o tym dawno , o problemie z programowaniem Kombi i NBT, RSE w F serii

tu pisalismy w tym temacie o problemie z E-serią ICOM NEXT a dokładnie o programowaniu sterowników most ,

problem znanay nawet w serwsie gdzie wyszły zalecenia aby kożystać ze sterej wersji icom A2 , poprawa miała byc po aktualizacji oprogramowania

icom next , niestety naddal problem sporadycznie wystepuje mimo wgrania nowerj wersji firmvare icom next ,

ICOM NEXT nie ma problemu z kanałem ethernet w F-serii , problem jest w oprogramowaniu dlatego potrzebny serwer DHCP dla kilku modułów w F , G serii

mozna uzywać emulatora serwerta DHCP (dla werji ista ofine )

tu dostepne oprogramowanie

http://www.dhcpserver.de/cms/

a tu konfiguracja dla icom i komputera

ICOM Config

ConnectionMode = STATIC_IP
Ip = 192.168.68.85
Netmask = 255.255.255.0
Gateway = 192.168.68.99

DHCPSRV.INI

[sETTINGS]
IPPOOL_1=192.168.68.1-254
IPBIND_1=192.168.68.99
AssociateBindsToPools=1
Trace=1
DeleteOnRelease=0
ExpiredLeaseTimeout=3600

[GENERAL]
LEASETIME=86400
NODETYPE=8
SUBNETMASK=255.255.255.0
NEXTSERVER=192.168.68.99
ROUTER_0=192.168.68.1

[DNS-SETTINGS]
EnableDNS=0

[TFTP-SETTINGS]
EnableTFTP=0
ROOT=C:\Users\Osx\Desktop\DHCP\wwwroot
WritePermission=0

[HTTP-SETTINGS]
EnableHTTP=0
ROOT=C:\Users\Osx\Desktop\DHCP\wwwroot
[00-01-A9-00-EE-E9]
IPADDR=192.168.68.1
AutoConfig=06/26/2016 12:41:32
Hostname=ICOM1120134
LeaseEnd=1467070189
Windows Ethernet config:
"Use the following IP Address"
IP 192.168.68.99
Subnet mask 255.255.255.0

tu na temat opis dokładny https://cartechnology.co.uk/showthread.php?tid=9162&page=7 (wiem że nie powinienem reklamowac innego forum ale

to wyjatkowa systacja )

Tyle tylko ze nie każdy chce używać emulatora serwera DHCP , większość woli używać ruter fizyczny

zwłaszcza jak ktoś korzysta z systemu programowania BMW AOS , gdzie emulator nie działa prawidłowo ,

Magistrala to nie tylko druty, ale obejmuje też sterowniki , więc jest co zepsuć się ,

pisałem o odbiciach elektromagnetycznych w przypadku rozplątania podwójnej skrętki , nie o ekranowaniu folią aluminiową kabli

Jak chcesz dyskutować to napisz cos co bedzie ciekawe ,

jak wiekszość ludzi tutaj w tym temacie , czasam isię spieramy ale nie obrażając nikogo , a ty tylko trolujesz ,

chciałeś się pochwalić że potrafisz podłączyć NBT na stole to opisz wszystko jakie piny co potrzebne jak wszystko przygotować ,

ale nie w tym temacie , napisz nowy temat ten jest dla ICOM NEXT i piszemy tylko o icom :idea:

  • 4 miesiące temu...
  • 3 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
pytanie do osob korzystajacych z icom po wifi. bmw daje mozliwosc diagnozowania po wifi, ale nie programowania - to logiczne i oczywiste. ale czy probowal ktos kodowac sterowniki przez icom po wifi? bezpieczne?
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
pytanie do osob korzystajacych z icom po wifi. bmw daje mozliwosc diagnozowania po wifi, ale nie programowania - to logiczne i oczywiste. ale czy probowal ktos kodowac sterowniki przez icom po wifi? bezpieczne?

 

Tak, nie ma z tym problemu żadnego.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
czy ktoś z Was sprawdzał albo wie czy do oem icom next A będzie pasować i działać zwykła przejściówka 20to pinowa zamiast icom next C ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ICOM C z chin przejściówka ma odwrotne piny chodzi tylko z przedłużaczem który też ma odwrotne piny na męskim wtyku

do icom next powinno wszystko chodzić z przejściówką do zwykłego kabla Dcan, jak ma IGN aktywny zapłon

ale tylko z linią K pin 17,20 czyli auta od 96 roku typu e38 , e39, e46, e53

Opublikowano
ICOM C z chin przejściówka ma odwrotne piny chodzi tylko z przedłużaczem który też ma odwrotne piny na męskim wtyku

do icom next powinno wszystko chodzić z przejściówką do zwykłego kabla Dcan, jak ma IGN aktywny zapłon

ale tylko z linią K pin 17,20 czyli auta od 96 roku typu e38 , e39, e46, e53

 

wszystko jasne, dzięki :cool2:


Co może być powodem takiego błędu?


da4a485560b134dbb49cc6b00408fe41_orig.jpg


dzieje się to po odpaleniu isty jak załaduje vin, przebieg, wyposażenie przy ladowaniu sterowników


ista p 3.66.1.002, oem icom next a zaktualizowany do ostatniej wersji softu, oem icom b podłączony do światłowodów, za mało miejsca na dysku? 40gb było wolne w tamtej chwili

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

icom został rozłączony , bywa czasami z luźnymi portami RJ45 , postaw komputer na stabilnym stole i nie ruszaj kablami

może port w komputerze/laptopie pada lub ma jakąś wadę ,

jak masz emulator karty sieciowej ethernet USB (jak nie to kup )

sprawdź czy nie wina komputera i jego wbudowanej karty sieciowej .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.