Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam.

Nie wiedziałem gdzie założyć nowy temat, mam nadzieję że dobrze trafiłem.

Chciałbym opowiedzieć wam pewną historię a na koniec zadam kilka pytań, szukam informacji jakichkolwiek.

Kupiłem w tamtym roku z pewnego ogłoszenia z otomoto E30 coupe od :

Dealer

DELKO-AUTO SKUP AUT ZA GOTÓWKĘ

Poznan ul. DARŁOWSKA 56 - 60-452 Poznań, Grunwald.

Rzekomy opis auta :

 

BMW Seria 3 2,0 m50b20 Swap Zamiana

Cena:6 999 PLN

Rok produkcji 1988

Oferta od Firmy

Model Seria 3

Kod Silnika 320

Wersja E30 (1982-1994)

Rok produkcji 1988

Przebieg 289 211 km

Rodzaj paliwa Benzyna

Pojemność skokowa 2 000 cm3

Moc 150 KM

Skrzynia biegów Manualna

Napęd Na tylne koła

Typ Sportowy/Coupe

Liczba drzwi 2

Kolor Czerwony

Kraj pochodzenia Niemcy

Zarejestrowany w Polsce Tak

Pierwszy właściciel Tak

Bezwypadkowy Tak

Serwisowany w ASO Tak

Stan Używane

Nr Vin: WBAAB11090AA23113

Dane rzekomo prawdziwe co jest nie prawdą ale o tym już wkrótce

Dalsza część ogłoszenia :

BMW e30 316i

 

M50 150

 

STAN KOLEKCJONERSKI

 

MOŻLIWOŚĆ SPRAWDZENIA AUTA NA STACJI DIAG.

 

AUTO W IDEALNYM STANIE TECHNICZNYM I WIZUALNYM

 

Auto kupione od osoby prywatnej

używany przez jednego właściciela w

bardzo dobrym stanie technicznym i wizualnym

BMW nie wymaga dofinansowania!!!!

Wymieniony olej,filtry i płyny

 

Samochód jest bezwypadkowy,trzyma linie zwraca uwagę na ulicy nie ma osoby która się nie obraca za nim...

WYPOSAŻENIE:

 

centralny zamek

ele.lusterka

ele.szyberdach

xenon

alu 15+ 15 STYLING OD E30 M TECHNIK ZA DOPŁATĄ

lampy black hela przód

 

samochód pod każdym względem doinwestowane..

 

wazne oplaty do 10/2015

 

AUTO NA CHWILE OBECNA POSIADA SILNIK 316I M40 ,JEST DO NIEJ KOMPLETY SWAP.:SILNIK,WYDECHY,WIAZKA,KOMP,WAL.SKRZYNIA OD 2,0 KTORY NALEZY TYLKO WRZUCI DO BMW.

 

MOZLIWA ZAMIANA

PRZY ZAMIANIE CENA WYZSZA

 

Teraz realnie:

Dzwonię do gościa, potwierdza wszystko co zawarte w ogłoszeniu. Wybieram się zatem autem ze znajomą by zapakować drugi silnik na swap. Przyjeżdżam pod rzekomy adres, dzwonie do niego ze już jestem.

Czekam z 15 minut, przyjeżdża ze znajomym, zatem pytam gdzie stoi te auto, mówi do mnie bym pojechał za nim bo nie stoi akurat pod tym adresem a pod innym, wiec ruszam za nim.

Po 500 metrach widzę autko. Z daleka na 1wszy rzut oka jak z ogłoszenia. Jednak niespodzianki zaczynają się po bliższych oględzinach auta:

1.6i rocznik 1990, przebieg ponad 365 tysięcy - spodziewałem się większego przebiegu wiec nie czepiałem się o to co wskazywał licznik ale cholera jak wystawia gość ogłoszenie, to niech chociaż poda realne dane a nie takie chocki klocki :)

Pierwszy zonk - Podszybie z dwóch stron zżarte, zaklejone silikonem z lewej strony i pomalowane farba, z prawej szpachla wyłazi na wierzch ( czego nie było uwzględnione w ogłoszeniu ) a przez tel również informacja ze stan blacharski idealny.

 

Drugi zonk: Lewe tylne nadkole zżarte, ale pomalowane farba i wstawione zdjęcie na którym tego nie widać

http://s5.ifotos.pl/img/821107091_sshhnhn.jpg

Nie zrobiłem niestety zdjęć jak to wyglądało na żywo .

 

Trzeci zonk: Zero zamka centralnego, zero el.szyberdachu, z lusterek, jedynie lewa regulacja lusterka działała, chociaż ze potem w drodze powrotnej sobie pomyślałem ze jednak ciesze się ze nie ma ani ele.szybera ani centralnego ( nie bedzie niespodzianek z brakiem posłuszeństwa ) :) .

 

Czwarty zonk: Linka od klapy wewnątrz auta urwana, wyciągnięta na ile jest to możliwe by móc podnieść klapę przy użyciu kombinerek .

 

Piąty zonk: Z uwagi na to ze nie miałem nigdy przedtem E30 i bylem w temacie zielony, gdy uruchomilem silnik, M40 klekotał jak bocian.

 

Szósty zonk: Pytałem się gościa jak z kwadratami, informuje mnie ze mogę śmiało podnosić, podłoga stan igła. Co się okazało zżarte obydwa kwadraty plus kieszeń w bagażniku i wydech kombinowany co się potem okazało na tyle na ile było to możliwe, spawany w każdym miejscu ( zapewne na sprzedaż dla przyszłego frajera ) .

Jestem w szoku z ogólnych oględzin auta, typ twarz pokerzysty, mowie okej biorę ale przedtem pytam ile zejdzie, gość do mnie twardo ze maksymalnie za 6500 odda bo samochód jest w stanie idealnym i jest doinwestowany a wiec niżej nie zejdzie, pomyślałem sobie cholera.. ale na 1wsze BMW, wydawało mi się idealne w tamtym czasie. Spisalismy umowe, zaplacilem .

 

Siódmy zonk: dodatkowy silnik owszem miał osprzęt, wydawał się w porządku. Zajechaliśmy do znajomego mechanika dilera po dodatkowy silnik który był w cenie auta . Gdy mechanik wyszedł, diler nawet się nie pożegnał, tylko wsiadł w auto jak najgorszy burak i odjechał bez żadnego pożegnania, pod pretekstem ze ma jeszcze kilka spraw papierkowych do załatwienia wiec ucieka . Myślę sobie: Co za kawał Chama, zabrał kasę, zaprowadził po silnik i zabrał pośladki w troki i odjechał ! Olałem ten temat ( napalony na auto ) .

 

Krzysiek ( Mechanik ) wyszedł do mnie, przedstawił się, podał rękę na przywitanie i zaczęliśmy rozmowę, pytam go jaka jest historia tego auta bo diler mówił ze ten samochód był kupiony od starszego dziadka, potem u niego. Krzysiek z kolei powiedział że w pierw był u dziadka, potem u niego, na koniec u dilera. Dlatego że miał go sobie zrobić na picuś glancuś, ale sytuacja życiowa zmusiła go do sprzedażny, zatem odsprzedał auto dla dilera a ten dla mnie - OMG.. .

Zderzak przedni wygięty w stronę auta, ledwo ori dokładka się trzymała, pytam co to była za przygoda, gość mówi do mnie ze nie wie, ze w takim stanie kupił auto. Idziemy po silnik, ( nie wiele wiedziałem o tym jak rozpoznać co to za silnik ) lecz Krzysiek potwierdził ze to własnie m50b20 na vanosie. Wiązka, skrzynia wały, wydech - wszystko było .

Okej zapakowałem do auta, pogadaliśmy jeszcze chwile i pojechałem do domu.

W drodze coś mnie dopiero tknęło: zaraz zaraz, coś tu chyba jest nie tak, nie drogie auto, silnik na swap, cały osprzęt jak w prezencie za taka cenę, nie możliwe.

Minęło trochę czasu po powrocie, około dwóch tygodni, siłownik od sprzęgła do wymiany. Podłoga jak przedtem pisałem, kwadraty , lewe tylne nadkole, dodatkowo z przodu dwa błotniki od dołu zżarte, kieszeń bagażnika, prawe nadkole od wewnątrz do poprawek ( bolączka tego auta w tych miejscach jeżeli ktoś nie dbał, tak, teraz o tym wiem ). Wszystko zrobiłem ale dobra co z tym silnikiem, 2.0 trochę mały motor, sprzedałem go z tym ze bardzo tanio, co się potem okazało dobrze ze nie drożej bo mógłbym mieć problemy a ze nie jestem z tych co oszukują, informowałem kupca ze nie znam stanu silnika. Gość zabrał silnik, wziął go na sprężanie - ZAJEŻDŻONY :) .

Pieniądze odzyskał plus trochę zarobił na częściach ( nie mieszkam na wsi a wiec nie miałem miejsca ani czasu na takie zabawy jak ten kupiec ) . Obecnie mam do roboty przedni zderzak bo jego jeszcze nie ruszałem.

 

Teraz pytanie do was forumowicze:

Czy wiecie coś na temat tego egzemplarza jego historii, może kilka osób z forum miało te auto ? Może ktoś śmigał gdzieś przedtem na kata tym egzemplarzem ( chociaż ze m40.. no ale mógł być swapowany z powrotem na sprzedaż jako ORI a przedtem mieć coś większego np te zajeżdżone 2.0 ) ?

 

Pozostałe zdjęcia do lepszego wglądu z ogłoszenia:

http://s5.ifotos.pl/img/821107091_sshhsne.jpg

http://s5.ifotos.pl/img/821107091_sshhsnn.jpg

http://s10.ifotos.pl/img/821107091_sshhsns.jpg

http://s10.ifotos.pl/img/821107091_sshhseh.jpg

http://s10.ifotos.pl/img/821107091_sshhses.jpg

http://s2.ifotos.pl/img/821107091_sshhseq.jpg

 

Będę bardzo wdzięczny za wszelakie info .

Dziękuję i pozdrawiam :)

Edytowane przez Thugish0
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bo taki jest regulamin, zobacz jak wygląda pozostałe 14 tysięcy tematów w tym dziale...
3A0jS9b.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.