Skocz do zawartości

523 m52 - zmiana temperatury pracy po wymianie chlodnicy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć

Miałem spotkanie z dzikiem na masce, na szczęście tylko chlodnica padła. Jeżdząc autem przez ponad rok, cały czas w teście nr 7 miałem temperarurę pracy między 87 - 92. Po wymianie chlodnicy i odpowietrzeniu mam podczas jazdy 94 - 97, a na postoju 92 - 95. Czy to normalne ? Stara chłodnica z tego co widziałem to miała już swoje lata, była spawana no i ogólnie syf w niej był.

Opublikowano

Robi. Niektórzy mieli problemy z oddawaniem temp w tanich chlodnicach.

 

Ta firma to jedna z gorszych.

 

Ale temp jest prawidłowa. Musisz obserwować w lato czy będzie dawać radę

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kup solidniejszą chłodnicę lub olej test nr 7.
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
No niestety tylko taka była na stani, a czasu brak na wysyłkę;) Wczoraj po około 200 km trzyma cały czas 93-94 więc może jakiś czas podziała, dzięki za odpowiedzi. Pozdrawia..
Opublikowano
Najczęsciej prócz niewydolnego układu przez te chłodnice to wycieki z nich. Szczególnie przy zbiorniku i zapowietrzanie przez to układu i przegrzewanie przez to silnika
Opublikowano
Aaa to tego już doświadczyłem, stara chłodnica była z behr i stary korek od zb wyrównawczego nie dochodził do końca na nowej (jakby na starej byly 3 zwoje gwintu a na nowej 5), nie obeszło się bez druciarstwa:(
Opublikowano
Wszystko okaże się w upały. A jeśli chodzi o wycieki to chodzi dół zbiorniczka i jego bok gdzie są uszczelki. W tych tanich zamiennikach ludzie mają bardzo ze sto problemy (nie zawsze)
Opublikowano

Żeby nie zaczynać nowego tematu...:)

Wychodzi, że muszę zmienić wisko, czy jest jakaś różnica pomiędzy wiskiem które ma wiatrak montowany na 3 śruby, a takim na 4? Mam nowy wiatrak właśnie na 3 czyli potrzebuję kupić teoretycznie tylko "sprzęgło", a w aucie mam zamontowany taki na 4 i teoretycznie według "internetu" powinno pasować ale wolę dopytać :)

Chyba znalazłem odpowiedz, z opisów, że te na 3 śruby są stosowane w wersjach z automatyczną skrzynia, dziwne troszkę;/

Opublikowano
Temat chyba ogarnięty, przy dzisiejszych temperaturach i wleczeniu sie przez miasto ładnie trzymała 95-96. Mam jeszcze tylko jedną wątplwość, przy prędkościach "autostradowych" tak 140-170 km/h temperatura skacze 98-101, na logike to myślałem, że pęd powinien schładzać, a z drugiej strony obroty 4 czy 5 tys to juz chyba jakiś wysiłek dla silnika. Jak mogę rozumieć ten skok temperatury?
Opublikowano
No i tu właśnie mogą, być problemy tanich zamienników jeśli wcześniej było ok. Bo czujniki różnie pokazują, ale jeśli to jest po zmianie chłodnicy i na starej zapchanej, naprawianej była niższa to jest coś nie tak z nową
Opublikowano
Właśnie na starej test nr 7 robiłem w mieście, korkach, a nigdy przy takich prędkościach . A i przypomniała mi się jedna "dziwna" rzecz, jak przekładałem stary czujnik z tamtej chlodnicy to byl dosłownie zasyfiony jakimś badziewiem, może te auto zawsze miało taką taką temp ale syf "przekłamywał" coś-gdzieś w jakiś sposób:/
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

CZujnik na chłodnicy nie jest od wskazań temperatury.

Od tego jest czujnik w głowicy.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
O kurde, faktycznie :duh: Mój błąd, sorry. No nic, chyba wszystkie możliwe wątpliwości mam rozwiane, czas pokaże co się będzie działo. Jeszcze raz dzięki wszystkim za pomoc.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.