Skocz do zawartości

Oryginalne felgi od innego modelu a gwarancja


kubaj123

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Dzisiaj będąc w BMW porozmawiałem trochę panem z BMW o felgach i oponach. Dowiedziałem się, że jak wsadze np. felgi nie od swojego modelu czyli np do swojego 5GT wsadze felgi inne niż z 5 lub 7 to załóżmy przy awarii xDrive wina leży po mojej stronie. Podobno mieli taki przypadek, że klient przyjechał z rozklekotanym xDrive i pierwsze o co centrala poprosiła salon to o zdjęcia felg oraz opon na których jeździło auto. Gdyby się okazło, że felgi są inne niż zakłąda producent do danego modelu lub opony nie posiadają homologacji bmw to w takim wypadku gwarancja nie jest uwzględniana i trzeba samemu płaćić za wymianę xdrive. W powyższym przypadku o ile dobrze zrozumiałem salon poszedł na rękę i podmienili koła aby nie było widać, że auto jeździło na nie oryginalnych felgach.

 

Teraz troche o moim przypadku dla przykładu. Kupiłem felgi od bmw M5 F10 do swojego F07 co za tym idzie po zmianie na felgi, nawet przy zostawieniu seryjnych opon jeżeli rozklekocze mi się xDrive raczej na bank nie będzie uwzględniona gwarancja z racji zastosowania złych felg. Nawet w przypadku pozostania na oryginalnych felgach oraz oponach o oryginalnych parametrach, nawet tym samym modelu ale bez homologacji bmw też nie przeszło by to przed centralą bmw. Pomijam fakt, że raczej na 90% danie innej felgi tutaj nie robi żadnej szkody. Chiciałem się po prostu podzielić informacją z życia wziętą potwierdzoną praktyką w salonie BMW.

 

Co wy o tym myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja my sle, ze mnie to szokuje.

Chyba zaczynam sie bac (mimo iz nie mam gwarancji), ze kupilem niehomologowane opony...

W MB mialem tylko homologowane, ze wzgledu na AC, ale w BMW juz sobie to odpuscilem, bo myslalem, ze ubezpieczyciel na to nie patrzy, a tutaj takie info o producencie...

Jadę wolniej ale na 20-tkach.

Fan Mercedes z dwoma BMW ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co cię dziwi, inne ET to inny rozstaw kół, inne odczyty z czujników. Inna szerokość felgi z tymi samymi oponami to inna średnica całego koła. Większe koła to większa masa nieresorowana czyli inna praca zawieszenia. Wszystkie te czynniki mają wpływ na pracę esp, xdrive, zawieszenia. Nie dziwie się, że bmw nie chce naprawiać samochodów z niehomologowanymi kołami.

Opony mają mieć rozmiar homologowany, nie muszą być z gwiazdką, jest o tym w instrukcji, bmw tylko zaleca te z gwiazdką.

Inna sprawa, że wszyscy mają to gdzieś i zmieniają koła dowolnie, przy zachowaniu zdrowego rozsądku zwykle nic złego się nie dzieje. Sam zmieniam koła bardzo często, w f10 miałem 5 różnych kompletów, jednak prowadzenie i osiągi były najlepsze na seryjnych 19". Ja zawsze mam rwd, przy xdrive nie wiem czy tak łatwo bym zmieniał koła.

Dobrą praktyką jest zostawienie oryginalnego zestawu i w razie awarii jechać do aso na nim, przydaje się też przy sprzedaży samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, wiem, że inne ET itp. ale chodzi mi o to: opisze to na swoim przypadku bo można powiedzieć, że jest idealny:

 

Mam seryjnie opony 245/45 R19 przód oraz tył 275/45 R19 (o ile nie pomyliłem czegoś ale już załóżmy, że te opony mam seryjnie montowane)

 

Zmieniam felgi z oryginalnie montowanych felg w serii F07 na felgi oryginalne F10 M5 (czyli zupelnie inny model wg. bmw) Felgi od M5 są szersze o 0.5j na oś. ET oczywiście się też różni.

 

Czyli z felgi seryjnej F07 8.5J robi nam się 9J oraz, tył z felgi 9.5J robi nam się 10J.

 

Zostawiam dokładnie te same opony co były, czyli 245/45 R19 oraz 275/45 R19 i wsadzam je na felgi M5 F10.

 

I tutaj wchodzi do akcji centrala bmw czy ktośtam kto jest ponad salonem i mówi, że tracę gwarancję, nie wymienią mi xDrive w razei awaruu bo mam "złe felgi". Gdzie tu sens jak zmieniamy tylko szerokośc felgi oraz ET. Fakt cośtam zmieniamy, jest rzeczywiście inna masa resorowana itp. ale moim zdaniem nie ma to żadnego wpływu na xDrive.

 

 

Pan z salonu sam nasunął taki pomysł, aby przy awarii xDrive wsadzić seryjne felgi i lecieć na nich do salonu. Problem pojawia się zagranicą, pada nam xDrive jedziemy do salonu i co? Felg nie skołujemy raczej a salon niekoniecznie musi być tak przyjazny i pozwolić nam podmienić felgi. Kolejny problem mojego przypadku. Mam Zaciski M6 competition ale tarcze zwykle M6. Nie ma takiej możliwośc w moim przypadku aby wsadzić jakąkolwiek 19" aby nie stracić gwarancji.

 

Wie ktoś może jaka jest tolerancja w procencie obwodu opon pomiędzy przednią a tylną osią dla xDrive?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pasują. Jest inny rozstaw kół, co za tym idzie inne nadkola, średnica całych kół jest większa w m5, rozłożenie masy na każdym kole jest inne. Więc układ jezdny różni się znacznie.

Niższe ET+szersza felga skutkuje potrzebą większej siły tłumienia amortyzatora, niewydajny amortyzator to gorsze prowadzenie.

Trzeba też pamiętać, że waga jak i rzeczywista szerokość takich samych opon różnych producentów też może się różnić o 10-15%.

Oczywiście producent zawsze zostawia jakiś margines błędu, ale trzeba pamiętać, że zmiana parametrów nawet o kilka mm w dwutonowym samochodzie którym jeździ się po ~200km/h ma znacznie.

Bmw nie będzie rozpatrywało każdego przypadku jakiegoś "kubaj123", jest homologacja co do mm i tak ma być, zmieniasz na własne ryzyko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli twoim zdaniem nie możemy zmieniać felg na inne niż na takie z których auto wyszło z fabryki.

 

Felgi "seryjne" a np m pakietowe różnią sie także osadzeniem, wagą średnicą w niektórych przypadkach. O ile sie nie mylę to były jeszcze wersje z takimi samymi szerokościami opon na obie osie. Nic sie tu kupimy nie trzyma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wpadajmy w skrajności, jeżeli kupisz felgi dedykowane do F10 czyli ET + szerokość i wielkość jaki zaleca producent to będzie wszystko ok.

 

Powyżej 17 cali felg można montować mieszany( zalecany) lub 4x ten sam rozmiar.

 

M5 ma większe i szersze koła od standardowych F10/11.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racja jest to troche popadanie ze skrajności w skrajnośc ale moim zdaniem jest to trochę debilne rozwiązanie ze strony bmw, że nawt jeżeli wsadze na felgi M5 seryjne opony to i tak stracę gwarancję. Dzięki tej informacji widać jak BMW próbuje zaoszczędzić albo i czasami obrobić nas z pięniędzy na każdym kroku.

 

Nie wiem jak w przypadku niehomologowanych/niewspieranych opon przez BMW (bez gwiazdki), jeżeli faktycznie było by tak, że przez taką oponę bym stracił gwarancję to to już jest jakaś paranoja i zmowa producentów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dziś wrzuciłem zestaw od M5

 

Model 408M 9 cali ET 32 TYŁ 25 Przód wszystko pasuje jak ta lala

 

 

http://images75.fotosik.pl/469/f547cc1b579f424f.jpg

 

 

Edit : Wiem że zdjęcie kalkulatorem ale mój CAT S50 więcej nie wyciśnie jakościowo

Opony 245/40/r19

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Collios

 

Próbowałeś zamienić te z przodu na tył, a tył na przód? pamietam, że masz 4x 9J chyba bardziej by pasowało ET 32 na przód, a ET 25 tył, byłby bardziej wysunięty. Przy tym założeniu tył wpadł trochę. Jak tył jest szerzej wyglada moim zdaniem lepiej dodatkowo byłoby równo z rantem nadkola.

 

Felgi super;) pozdrawiam.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.