Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

 

Szukam dobrego mecheca z Krakowa, który podoła z remontem silnika. Jestem umówiony do jednego serwisu na remont na poniedziałek, ale trochę się obawiam ich profesjonalizmu po ostatniej wizycie stąd całe to zamieszanie. Generalnie to auto żre olej (ok. 1l na 500km) i potrzebuje coś z tym zrobić, co to dokładnie będzie to nie wiem. Zna ktoś kogoś godnego polecenia z Krakowa lub okolic?

Jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma :)


e87 118d: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=210&t=369493

ex e87 116i: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=297577 :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W jakiej czesci Krakowa mieszkasz?

Ile autko ma przejechane?

Byl silnik choc raz przegrzany?

Opublikowano
W jakiej czesci Krakowa mieszkasz?

Ile autko ma przejechane?

Byl silnik choc raz przegrzany?

 

Bronowice Małe, Auto ma przejechane 212kkm a silnik mógł być przegrzany bo ubywało mi płynu przez pęknięty termostat. Jeżeli dążysz do uszczelki pod głowicą to od razu mówię, że robiłem te testy na obecność spalin w układzie chłodzenia i wyszło, że wszystko jest git. Auto mam od początku grudnia więc też nie wiem dokładnie co tam się działo dokładnie wcześniej. Ja za swojej kadencji wymieniałem uszczelki pod pokrywą zaworów i miską olejową i takie uszczelnienie silnika sprawiło, że chyba zaczęło więcej oleju żreć. Kompresja na tłokach wynosi jakoś 95% 93% 90% 93% (kolejność mieszna). Odma z tego co wiem też była czyszczona czy coś takiego...

Jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma :)


e87 118d: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=210&t=369493

ex e87 116i: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=297577 :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Usczelki pod glowica nawet nie bralem pod uwage

Ja bym sie skupil tylko na uszczelniaczach zaworowych i szukal kogos co wykona ten zabieg bez sciagania glowicy / da sie to zrobic w kazdym aucie /

Kompresji bym sie nie czepial

Pytajac o przegrzanie mialem na mysli przymusowy postoj na poboczu , para buchajaca spod maski etc. - to uszkodzi pierscienie

Opublikowano
nie, nic takiego nie miałem... Jutro mam podrzucić auto gościowi, który ma mi to ogarnąć. Nie wiem czy jest potrzeba, ale chciałbym zrobić pierścienie przy okazji... W tym tygodniu mam to mieć zrobione. Dzwoniłem do PiM, który zaproponował stinger to usłyszałem kwotę 8-9k :shock: bo oni nie robią pół środków... Nie widzi mi się pakować +-połowy wartości auta w silnik zwłaszcza, że moje roczne przebiegi to 10k :D Jak odbiorę auto to dam znać co było robione. Chyba, że będzie trzeba coś konsultować to wcześniej :D

Jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma :)


e87 118d: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=210&t=369493

ex e87 116i: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=297577 :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Do pierscieni trzeba zrzucic glowice

Koszt takiej operacji wzrosnie powaznie , jesli na tym zyskasz to nie wiele a zaryzykujesz duzo ale decyzja naturalnie nalezy do Ciebie

Opublikowano
Czytałem po forach to ludzie mówili że przy takim poborze(1L/500km) to nie ma szans żeby to były tylko uszczelniacze... Nie ma co gadać. Już teraz to zależy od mechanika- jak nie teraz to kiedy indziej :8)

Jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma :)


e87 118d: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=210&t=369493

ex e87 116i: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=297577 :D

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Dziś odebrałem auto. Robione były: Pierścienie, uszczelniacze zaworowe, Panewki, planowanie głowicy, wymiana uszczelki pod glowica i jeszcze doszly rozne uszczelki pod pokrywa zaworowa itp. Generalnie wiekszej roznicy jeszcze nie widze. Silnik chyba chodzi ladniej, choc ciezko powiedziec bo przez ostatni tydzien jezdzilem klekoczacym 118d wiec nawet nie pamietam juz roznicy :D Póki co to pojezdzilem z 40km i czuje ze trosze jest żwawszy, ale to dopiero wszystko wyjdzie po dotarciu. Apropos, jakie sa przeciwskazania przy docieraniu ? Powinienem sie trzymac z dala od autostrad itp? Mechanik tylko mowil zebym raczej jezdzil spokojnie i nie przesazdzal w zadna strone i bedzie git.

Jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma :)


e87 118d: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=210&t=369493

ex e87 116i: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=297577 :D

Opublikowano

Jezdzij na Max 2/3 prędkości obrotowej silnika nie dawaj mocno gazu

Btw gość ci zrobił to co powiedzieli w pim autoserwis

Z3 Coupe jest

Z4 Coupe jest

Opublikowano
jaki jest koszt takiego remontu?

~3700zł z wymianą oleju :cry2: . Więc w sumie już sam nie wiem czy to dużo czy nie..

 

Jezdzij na Max 2/3 prędkości obrotowej silnika nie dawaj mocno gazu

Tzn 2/3 obrotów na bieg? Czyli np na 5 mogę jechać tylko do 4 tysięcy obrotów? Nie do końca rozumiem o co ci chodziło dokładnie... :o

 

Btw gość ci zrobił to co powiedzieli w pim autoserwis

W PiM to gość mi nawet nie mówił co będzie robił, ale powiedział że oni robią tylko kapitalke czy coś i nie zrobią mi "samych pierścieni". Mi Mechanik mówił, że zrobił wszystko co wymagało zrobienia i na niczym nie oszczędzał(czekał specjalnie na pierścienie oryginalne).

Jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma :)


e87 118d: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=210&t=369493

ex e87 116i: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=297577 :D

Opublikowano
A co na do tego bieg ja jeździłbym nie wiecej niz 3500 nieważne który aby sue ułożyło wszystko i motor nie brał oliwy

Z3 Coupe jest

Z4 Coupe jest

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Będę się starał trzymać tych 3,5k obrotów

Tego sie trzymaj przynajmniej przez 1500 km i staraj sie jezdzic bez obciazenia

stinger123d napisał(a):

Btw gość ci zrobił to co powiedzieli w pim autoserwis

:nienie: :nienie: :nienie:

Mi Mechanik mówił, że zrobił wszystko co wymagało zrobienia i na niczym nie oszczędzał(czekał specjalnie na pierścienie oryginalne).

Nie wiemy na jakiej podstawie podjal decyzje o wymianie pierscieni...

Dal Ci stare czesci?

~3700zł z wymianą oleju

mowilem Ci ze sciagniecie glowicy podniesie koszty...

ale juz nie bedziesz lal oleju wiadrami tylko symboliczne dolewki a to najwazniejsze

Opublikowano
Nie wiemy na jakiej podstawie podjal decyzje o wymianie pierscieni...

Dal Ci stare czesci?

 

Mówił, że jak się górę uszczelni to dół puści czy coś w tym guście... Części mam wszystkie i będę miał zdjęcia z naprawy(czekam na maila, a zdjęcia już widziałem przy odbiorze auta).

 

Jeżeli przestanie żreć olej to uważam, że te 3700 to nie poszło w piach :cool2:

 

Jeszcze jedno: jazda miejska chyba nie jest zbytnio wskazana, nie?

Jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma :)


e87 118d: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=210&t=369493

ex e87 116i: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=297577 :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mówił, że jak się górę uszczelni to dół puści czy coś w tym guście

eeech...

jak Ja juz dawno tego zdania nie wypowiadalem ani nie slyszalem od nikogo... - czasy FIATA i POLONEZA juz minely

Masz 12 pierscieni - zlap pierscien w dwie rece i obruc rece w przeciwnych kierunkach jesli 8 z nich peknie to znak ze masz wymienione dobre czesci na nowe ale to jest tylko moje zdanie

wrzuc fotki panewek jak bedziesz mogl

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeżeli przestanie żreć olej to uważam, że te 3700 to nie poszło w piach

jakies skromne ilosci moze brac

normy fabryczne to 1 litr na 1000 km

Jeszcze jedno: jazda miejska chyba nie jest zbytnio wskazana, nie?

uzytkuj auto normalnie miasto go nie zabije

chyba ze ma uczulenie na SMOG :D

  • 1 rok później...
Opublikowano (edytowane)

Witam panowie !

 

Mam tez problem z braniem oleju w 116i N45 (nabyte 160000km aktualnie 174000)... kupilem autko zrobilem 10000km i w miedzyczasie dolalem litr oleju castrol 5w30 magnantec. Po tych 10000km wymienilem termostat bo silnik sie nie dogrzewal (70 na autostradzie) a po wymianie ma juz te 95-100 stopni wymienilem tez olej (castrol 5w30 nie pamietam jaka norma) i dodalem strzykawke ceramizera w celu zmniejszenia brania oleju... wyjechalem za granice 1200km i oleju niby nic nie ubylo ale teraz jezdze glownie po miescie to zjadlo to co bylo wiec dolalem stponiowo znowu litra... a zrobilem okolo 3000km... kupilem znowu olej tym razem zalecany ze strony castrol 5w30 C3, dolalem 500ml i na wskazniku oleju bylo 3/4... zrobilem 500km i pokazuje 1/4 czyli 2/4 zjadlo w 500km a to okolo 500ml oleju... masakra !

 

Takie nagle zmiany zuzycia oleju ? Pod silnikiem sucho nic nie kapie... troche sie poci przy misce i tak jakby przy wanosach. Dodam jeszcze ze gdy wymienialem termostat to plyn wymienilem i zalalem na maks i wydaje mi sie ze ubyo troche plynu...

 

Czy to mozliwe ze zalalem olej zlej normy np

5w30 Ll zamiast 5w30 C3 i go po prostu ubywa ? Czy raczej cos siadlo i czeka remont silnika ? Niedlugo wracam do polski wiec znowu zrobie 1200km... zobaczymy czy na rozgrzanym silniku tez bierze... moze to tylko uszczelniacze przepuszczaja na zimnym...

 

Co o tym sadzicie ?

 

Pozdro

 

Mala poprawka : dzisiaj sprawdzalem olej i znowu pokazuje 2/4... ale pewnie za chwile znowu bedzie 1/4... pewnie jest pomiedzy... nie ma jak to bagnecik a nie jakies elektroniczne sprawdzanie oleju...

Edytowane przez OlexyJunior
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pewnie uszczelniacze, rozgrzej auto, zostaw na wolnych obrotach kilka minut i po tym czasie dodaj gazu, jak pojawi się dym to do wymiany uszczelniacze zaworowe.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Hejka !

 

Zrobilem tak jak pisales ! Dojechalem do pracy, silnik nagrzany, zostawilem na 5 minut i dodalem gazu... wymecialo cos siwego z rury... da rade w tym silniku wymienic to bez sciagania glowicy ? Île taka Usługa moze kosztowac ? ten eletroniczny miernik oleju to klapa... wczoraj jechalem do roboty to pokazywal 1/4, wracalem to 2/4, dzisiaj jade znowu 1/4...

 

Pozdro !

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Da radę, w zależności od warsztatu, minimum to jakieś 800,- a max pewnie 1500,-

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.