Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Sa chyba jakies watki o swiecach ale chyba nie o moim sliniku n43.

Co najlepiej zalozyc? Czy wraz ze swiecami trzeba przy okazji jakies przewody, cewki czy nie koniecznie. Dodam ze byly wymieniane przez poprzedniego wlasciciela ok 3-4 lata temu. Przejachane na nich jakies 30.000 km.

Z gory dziekuje.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Swiece NGK, sprawdz sobie na stronie jest tam dobor swiec do silnika. W tym silniku 40 tysiecy na swiecach to max. W N46 byly irydowe i wytrzymywaly 90 tys. a tutaj masz zwykle. Jak cewki ok to nie musisz nic wiecej wymieniac. Musisz miec dobry klucz bo dostep jest slaby, musi byc lamany. Sam troche z tym kombinowalem...
Krzysztof
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wygląda na to, że 2 cylindry będą wymagały wymiany wtryskiwaczy (te gdzie świece są bardziej czarne). Nie masz problemu z pracą zimnego silnika (drgania, falowanie obrotów itp.)?
Opublikowano

Troche teraz sie doczytalem ze okopcenie moze byc przez zatkany filtr powietrza i zbyt bogata mieszanke. Byc moze kiedys ktos jezdzil na zatkanym potem wymienil ale swiece okopcone zostaly.

Przy 1000 obrotow sa drgania lekkie na zimnym (byly na starych swiecach-nie wiem jak bedzie na nowych) lekkie drgania poza tym ok.

 

Sent from my SM-A300FU using Tapatalk

Opublikowano

Moglby ktos sie jeszcze wypowiedziec? Na temat wtryskiwaczy? Czy swiece ze zdjecia ktore wkleilem oznaczaja problem ze wtryskiwaczami?

 

Sent from my SM-A300FU using Tapatalk

Opublikowano

2 wtryski do wymiany lub - jeśli są z tego samego banku - podejrzana byłaby również sonda lambda więc warto sprawdzić trimy.

 

Ktoś kto wymyślił teorię o okopceniu przy zatkanym filtrze chyba nie wie od czego jest sonda lambda...

Druga rzecz - świece potrafią same się oczyścić, jeśli w silniku zostanie przywrócona 'równowaga' powietrzno-paliwowa. U mnie tak było po wymianie wtryskiwaczy.

 

A te lekkie drganie pewnie od vanosa - odłącz kostki elektrozaworów i odpal auto. Obstawiam, że silnik będzie pracował idealnie równo.

Opublikowano

Z tym ze tu nie ma Vanosa podobno bo jest bezposredni wtrysk. A drugie pytanie. Czy jesli samochod chodzi poza tymi drganiami dobrze to czy od razu trzeba robic wtryskiwacze??? A swiece w sumie okopcone byly trzy tylko w polowie a tobione zdjecie bylo na odwroconej koncowce jednej swiecy i dlatego jest biala na fotce. Jefna byla biala tak jak na zdjeciu.

 

Sent from my SM-A300FU using Tapatalk

Opublikowano

Jeśli już chcesz wymieniać wtryskiwacze, to wymień wszystkie. I tak Cię nie ominie, bo masz auto z 2007. I najlepiej z tym nie czekaj, bo sobie katalizatory zatkasz.

 

Ja nie wiem skąd się ludziom wzięła ta teoria o braku vanosa w N43, to już nie pierwszy post gdzie taką bzdurę widzę... :duh:

Opublikowano

Czy to troche nie za szybko xa wczesnie na wymiane wtryskiwaczy??? Tak od razu? Nigdzie nie pisza ze okopcone swiece to wtryski...

A propo Vanos. Tu jest pojedynczy czy podwojny vanos?

 

Sent from my SM-A300FU using Tapatalk

Opublikowano

U niektórych nawet 100k nie wytrzymały.

Wtryski i tak masz fabrycznie wadliwe. Z tego co wiem, to te z indeksami od 01 do 03 się sypią, a tym pewnie masz te 01.

Ja zmieniałem w tamtym roku i mam teraz z indeksem 11, a chyba już są 12.

 

Vanos podwójny.

Opublikowano

No ale jaka jest teraz podstawa do wymiany wtryskow? Zmienilem swiece. Samochod zwawszy i mniej pali...

 

Sent from my SM-A300FU using Tapatalk

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nikt Ci nie każe wymieniać natychmiast. Zasugerowałem, że czeka Cie to BYĆ MOŻE w niedalekiej przyszłości. Jak pisali koledzy zanim podejmiesz dalsze decyzje warto byłoby sprawdzić parametry pracy układu paliwowo - wydechowego. W moim silniku wtryskiwacze wytrzymały ok 70 tys, km. Domyślam się, że Twoje doświadczenie w tym zakresie tego silnika jest nieduże. Poczytaj wątki w tym forum o siniku N43, a będziesz miał większą wiedzę.
Opublikowano

Masz racje, nie mam doswiadczenia z tym silnikiem. A jak sprawdzic parametry pracy ukladu paliwowo wydechowego. Specjalistyczne oprogramowanie BMW?

 

Sent from my SM-A300FU using Tapatalk

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Masz racje, nie mam doswiadczenia z tym silnikiem. A jak sprawdzic parametry pracy ukladu paliwowo wydechowego. Specjalistyczne oprogramowanie BMW?

 

Sent from my SM-A300FU using Tapatalk

 

Oprogramowanie to jedno, a umiejętność interpretacji parametrów to drugie. Pomocy radzę szukać raczej w warsztatach poza ASO, ale o specjalizacji BMW. Jeśli dotychczas nie masz to doradzam zakup odpowiedniego "kabelka" i zapoznanie się z INPA. Podstawowe parametry z jej pomocą da się odczytać, a problemem będzie właściwa ich interpretacja (wymaga znajomości niemieckiego i angielskiego).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.