Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

W wakacje byłem 2 tygodnie w Polsce autem. Wstawiłem go do warsztatu by mechanik doprowadził go do ładu i składu. Przed przyjazdem wiedziałem już że mam wyciek oleju. Przez cały dzień może to były 3 krople pod samochodem. Pierwsza diagnoza to wyciek na uszczelce pomiędzy skrzynią a silnikiem (2.0d automat) więc nie za bardzo chcieli się podejmować wymiany na miejscu. Polecili mi (szczególnie ze to było 3 tygodnie przed wyjazdem) by kontrolować poziom oleju w silniku i w razie czego dolać, szczególnie że w Polsce i tak miałem go w warsztacie więc wszystko hurtem bym zrobił. Jak powiedzieli, tak zrobiłem. Oleju nie ubyło nic, 3 dni przed wyjazdem jeszcze wymieniłem cały olej w silniku, płyn hamulcowy i pojechałem do Polski.

Zrobiłem 2000 km, w warsztacie w Polsce powiedzieli że silnik jest cały zachlapany olejem i nie wiedzą skąd ten wyciek, a nie chcą robić czegoś a potem się okaże że pieniądze wyrzuciłem w błoto. Ciężko było znaleźć jakąś myjnie które umyje silnik ale jakoś poszło (nie zrobili tego zbyt dokładnie). 2 niezależnych od siebie mechaników powiedziało że wyciek jest prawdopodobnie na uszczelniaczu wału korbowego z przodu (to tylko przypuszczenia) bo silnik jest zachlapany od samego przodu, a gdyby to był uszczelniacz skrzyni z silnikiem to od połowy auta by był brudny. Miałem 3 dni do wyjazdu więc decyzja była taka - robić i ryzykować, albo zostawić jak jest i dalej sie martwić wyciekiem.

Wymienili ten uszczelniacz z przodu. Po przyjechaniu do domu (zrobiłem około 3000km) otwieram maske a tam znowu lekko silnik zapocony. Porobiłem zdjęcia. Może wiecie gdzie leży problem i czy to coś poważnego? Gdzieś chyba to z góry leci bo zdjęcia robiłem zaraz po zdjęciu osłony.

 

http://zapodaj.net/748dedba2504f.jpg.html

http://zapodaj.net/1725e9551cc9e.jpg.html

 

Jak bedzie trzeba to zrobie wiecej zdjęc

 

P.S. Przed spojrzeniem pod maske wyskoczyła mi żółta kontrolka oleju po wyjęciu kluczyka ze stacyjki, jednak poziom oleju jest prawidłowy (po środku). Teraz mi się już ta kontrolka nie pojawia..dziwne

 

pozdrawiam

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Dobrze widzę, że ta plama jest pod pompą próżniową? Zaglądał ktoś do niej?
Opublikowano
Słabo widać skąd cieknie ale okolice tego zdjęcia to dolot/przeplywka gdzie oleju nie ma, pompa podciśnienia i pokrywa zaworów. Stawiałbym na dwie ostatnie chociaż ktoś musi potwierdzić czy z pompy podciśnienia jest możliwy jakikolwiek wyciek. Tak duża ilośc oleju by mi najbardziej pasowała do pokrywy zaworów
Opublikowano

Podjadę dzisiaj do mechanika i nakieruje go na to co piszecie. Jeśli to byłby ten oring to chyba nic poważnego

 

Zdjęć tez nie dało lepszych zrobić bo ciasno tam i nie ma jak ręki wsadzić, a pompa próżniowa napewno nie była sprawdzana

Opublikowano

Na 100% albo oring na pompie vacum, albo uszczelnienie samej pompy.

Obydwie sprawy banalne do usunięcia, wymiana oringu lub uszczelki,

czas pracy 30min.

Przerabiałem to osobiście.

--

pozdrawiam

nelson

Opublikowano

Zanim kolego pojedziesz do mechanika kup te dwa oringi w ASO i mu przywiez na wymiane.

Oba czesto przepuszczaja wiec nie bedziesz stratny.

Z doswiadczenia wiem ze warto tez kupic odrazu plyn do mycia silnika bo "mechaniory" swojego nie maja :)

MADE IN PRL
  • 7 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.