Skocz do zawartości

Bi Xenon Dynamic


KTM71

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie odnośnie zmiany reflektorów na Dynamic. Obecnie ma polift Bi Xenon. Wczoraj zamontowałem Dynamic i "wszystko" działa oprócz oczywiście funkcji skręcania wiązki światła. Rozumiem, że muszę zamienić moduł świateł na Dynamic (mam :wink: ) i przypisania go. Co z kwestią podłączenia pinów w kostce reflektora i modułu świateł. Może ktoś z kolegów wie jakie piny trzeba "podpiąć" lub "przepiąć". Z góry bardzo dziękuję za pomoc.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK. zrobię tak jutro. Sprawdzałem opis kostki (przy reflektorze) w retrofit i jak nie zadziała to spróbuję podłączyć wg. tego opisu , aczkolwiek niektóre podane kolory przewodów nie odpowiadają moim kolorom przewodów w kostce reflektora :? . Jutro dam znać .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączyłem wg. schematu i niestety "samochód" nie widzi modułów skrętu ( LSCM RSCM) . Czy za sterowanie odpowiadają te cztery przewody co idą do gniazda reflektora ( lewy reflektor - PIN 8 - niebieski z brązowym paskiem , PIN 9 - żółty z brązowym paskiem , PIN 10 - niebieski z czerwonym paskiem, PIN 11- żółty z czerwonym paskiem i prawy reflektor PIN 8 - niebieski z brązowym paskiem , PIN 9 - żółty z brązowym paskiem, PIN 10 - niebieski z czarnym paskiem, PIN 11-żółty z czarnym) . Oczywiście mam komunikat awaria doświetlania zakrętów. Może ktoś z kolegów pomoże :wink: .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spojrzałem na podłączenie gniazda reflektora wg. kolorów instalacji poliftowej i kolorów przewodów z instalacją przedliftową i kolory przewodów są zupełnie inne. Zauważyłem że PIN 8 jest "pusty" ?! Nie mogę otworzyć schematu WDS , jakby ktoś z kolegów napisał mi od czego są te przewody byłbym wdzięczny. Myślę , że dwa piny to CAN i dwa zasilanie .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okazało się , iż przewody od sterowania są trzy w polifcie :? , kolega zobaczył w WDS-ie i podłączyłem pod pin 11 (reflektor) - masa , pin - 9 (reflektor) do pin 38 modułu świateł , pin 10 9reflektor) do pinu 76 modułu świateł - lewy reflektor , a prawy reflektor 11-masa , 9 - 37 i 10-75 . Koledze udało się połączyć z modułem lewym (skrętnym) i zakodował , ale z prawym nie miał "łączności". Na chwilę obecną jak włączę światła to lewy reflektor "poziomuje" i "pionuje" reflektor , ale lewy ani drgnie. Po kilkunastu sekundach pojawia się komunikat awaria świateł doświetlających. Błędy mam takie E51D , E51A , 9CC5, 9CBE . Czy mam uszkodzony prawy moduł skrętu ewentualni silniczek w reflektorze? Najdziwniejsze jest to , że jak podłączyłem pod kompa (uniwersalny) to wykazał brak komunikacji z lewym modułem (a lewy działa) ???

Jak prawidłowo powinny zachowywać się reflektory po włączeniu świateł? U mnie lewy reflektor przesuwa strumień światła w prawo i po chwili powraca na wprost, czy tak ma być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadal nie działa doświetlenie :? . Piny pomiędzy modułem LM a reflektorem ( 3 piny) podłączone. Wymieniłem prawy moduł skrętu, ponieważ nie chciał się zakodować. Po wymianie zakodowany ale, tylko działa poziomowanie góra dół ( lewy działa w pionie i poziomie) po przekręceniu stacyjki. Podczas dalszej akcji dowiedziałem się, że muszę podłączyć po moduł LM (piny 71 i 72) PT CAN, ponieważ wcześniej miałem zwykłe lampy (nie ksenony) . Znalazłem w jednej kostce PT CAN ( plecionka przewodów koloru czerwonego i niebieskiego z czerwonym paskiem) i podłączyłem do pinów 71 i 72 w module świateł, ale niestety nadal nie działa doświetlenie. Na chwile obecną nie mam pomysłu. Błędy E51D , E51A, 9CB3 , 9CB2 i 9CBE.

ps.

Kurcze znowu monolog :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Częściowo ogarnąłem temat, na chwilę obecną mam w LM jeden dziwny błąd A8A8, natomiast reflektory skręcają zgodnie z ruchem kierownicy, ale... jak skręcam na postoju w prawą stronę to włącza się doświetlenie w lewym reflektorze??? Natomiast skręcając w lewo doświetlenie nie włącza się w ogóle?! O co tu chodzi?! Może ktoś z kolegów wyjaśni mi działanie bi xenon dynamic :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś z kolegów mógłby mi podać , nr pinów w module LM (świateł) od doświetlania zakrętów w reflektorze. Prawdopodobnie muszę przepiąć piny w module świateł. Z góry dzięki.

Ps. Nie mogę odpalić tego WDS-a (problem z Javą) :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Częściowo ogarnąłem temat, na chwilę obecną mam w LM jeden dziwny błąd A8A8, natomiast reflektory skręcają zgodnie z ruchem kierownicy, ale... jak skręcam na postoju w prawą stronę to włącza się doświetlenie w lewym reflektorze??? Natomiast skręcając w lewo doświetlenie nie włącza się w ogóle?! O co tu chodzi?! Może ktoś z kolegów wyjaśni mi działanie bi xenon dynamic :wink:

 

Na postoju doświetlenie (skręt) działa tylko w jedną stronę, więc tu możliwe że jest OK.. Jak mi się uda to postaram się sprawdzić organoleptycznie u siebie (światła nietykane więc powinno być tak jak fabryka przykazała)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli na 100% doświetlenie zakrętów statyczne działa na postoju tylko w jedną stronę tzn. doświetla prawą stronę?

 

Na 200% tak to działa. Jeśli nie jedziesz to tylko prawą stronę, dopiero w ruchu soczewka chodzi w każdą stronę. Na forum też było dokładnie opisane nawet o ile % soczewka się odchyla maksymalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na postoju na 1000% tylko w prawo zauważysz natomiast w lewo musisz być w ruchu i to o minimalnej prędkości jazdy jak się nie mylę 40km/h więc aby to sprawdzić musisz jechać sam ciemną drogą i kręcić lewa prawa aby zauważyć czy w lewo też doświetla ale jeśli działa w prawo to i lewo powinno być OK.
Obecnie BMW E36 Compact 96r M43B16 -> M50B25 <- w dążeniu do ideału
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm......... właśnie wróciłem z garażu i ..... ogarnąłem temat zmiany na dynamic :8) , ale u mnie jest tak ,że będąc na postoju światła statyczne (doświetlanie) działa w prawo jak i lewo ...... obalam Waszą tezę, że tylko działa w prawo he he

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego.dokladalem sobie bi xenony skretne z 2009r do mojej e60 z 2004r i wszystko dziala. Tez mialem problem z ogarnieciem doswietlania i nigdzie nie mialem pomocy. Nikt nie mogl tego ogarnac"podobno przed 03.2005 sie nie da.... NIE PRAWDA!!! wiec potrzeba modul lm2 ahl..... jesli auto jest z przed 2005r nalezy przeciagnac 12 przewodow z modulu ahl pod schowkiem do modulu lm2 ahl. Kolejno pin 2 do 38......pin3 do 37....pin5 do 27... pin6 do 7..... pin 8 do 55....pin9 do 54....pin 13 do 71...pin 14 do 72... pin15 do 66....pin 16 do 46.....pin 17 do 76..... pin 18 do 75... w lampach bi xenon ahl doswietlanie zakretow dynamiczne bedzie juz dzialac. A statyczne .... pin nr.6 z lampy lewej gruby bialo niebieski przewod do pinu 12 lm2 ahl a pin 6 z lampy prawej gruby bialo zielony do pinu 50 lm2 ahl. Te przewody we wszystkich lampach sa uzywane do swiatel drogowych.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógłbyś kolego napisać to tydzień wcześniej he he , też już wszystko ogarnąłem, ale ty miałeś przedlifty skrętne i zmieniałeś na polifty skrętne, ja niestety kolego miałem większe wyzwanie tzn. miałem w oryginale zwykłe lampy i zmieniałem na polifty ksenon dynamic. Wymieniłem moduł świateł na LM2 AHL i kombinacja z "przepinaniem" pinów w module i w reflektorach :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 lat później...

Witam wszystkich. Jestem nowy na grupie. Również mam ten sam problem co kolega wyżej. Zmieniłem lampy xenon na xenon dynamic (przedlift) wraz z modułem Lm2 AHL (mój stary to LM LWR)  lampy założone, moduł zakodowany i vin zmieniony( żadnych błędów w inpie)zielona dioda również nie mruga. Lecz nie dziala poziomowanie oraz skręt. W tej mniejszej wtyczce przy lampach w mojej instalacji są 4 piny w gnieździe do lampy 3 piny. Czy ktoś pomoże jak to podłączyć (przepiac piny żeby hulało?    Czy tak jak kolega Marecki8518 pisał wyżej ? Tylko jego lampy polift moje przedlift(czy to bez znaczenia?)Z gory wielkie dzieki!;) pacjent BMW e60 10.2005 rok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.