Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam spory problem z silnikiem w e39 520i 98/6, na komputerze podaje błąd przepływki i nierówno pracuje silnik,. Została wymieniona na siemensa, flash,adaptacja -brak zmian, wymieniłem czujniki wału i wałka- brak zmian, podmieniłem świece i filtr powietrza- brak zmian. Sprawdzony sterownik i połączenia wiązek.

Na komputerze sondy pracują i wygląda że cały czas mają grzanie, parametry mieszanki na -30 i -40 ! Powietrze początkowo 16 kg spada do 10,5 kg i stoi na wolnych obrotach! Pozostałe parametry wydają się być ok ale 4 i 6 cylinder najczęściej jest w okolicach 0,0.

Wygląda na to że jest za dużo powietrza i sondy korygują ile się da a przy butowaniu wywalają błąd przepływomierza...regulator ciśnienia paliwa przeczyściłem bo jak mam kupować to chcę mieć pewność...

Dżwięk silnika jest nierówny słychać jakiś szum od okolic podszybia tyłu silnika i klekot trochę jak w tds:) od podwozia stojąc obok koła kierowcy i pasażera, spalanie nieznacznie wzrosło...

Co to może być? pomocy bo już mam dość mechaników wymieniaczy...ja bym szedł w kierunku: problemu gdzieś z masą, jakiejś nieszczelnośći na wydechu pomiędzy silnikiem a sondą, problemu z re3gulatorem ciśnienia paliwa ale już sam nie wiem może dwa uszkodzone przepływomierze? Proszę o jakiekolwiek sugestie..jestem z okolic piekar śląskich, wojkowic może ktoś pomoże, ma jakąś istotną część na sprawdzenie...aha nie bierze oleju, płynu , po odkręceniu korka oleju delikatnie ssie i bulgocze delikatnie po wyjęciu bagnetu, przyśpiesza raczej normalnie..

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak przy podszybiu szumi to może tam takie gumowe zaślepki od podciśnienia sparciały i wali lewe powietrze.

 

Właśnie sam też walczę z tymi wężykami/zaslepkami.

Więcej info u mnie w galerii:

viewtopic.php?f=156&t=256218&start=225#p2199923

Opublikowano
no tak też myślałem że lewe powietrze ale pokazuje mi 10,5kg na kompie parametr powietrza więc gdyby była nieszczelność to wartość byłaby mniejsza od fabrycznej 8-9 kg...
  • 2 lata później...
Opublikowano

dla potomnych walczących z podobnym tematem wymiana gum przepływomierza i od zaworu biegu jałowego załatwiła temat,

pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.