Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Hej,

 

Od tygodnia mam nareszcie moje f30. :mrgreen: Poniższe zdjęcia zrobione na szybko telefonem, docelowo wykonam fotki specjalnie na potrzeby galerii.

 

U dealera:

http://imageshack.com/a/img923/6629/ubGHWZ.jpg

 

http://imageshack.com/a/img923/7961/AYzEHJ.jpg

 

Tego samego dnia pojechałem do Castoramy po... miarkę nową (pretekst) :mrgreen:

http://imageshack.com/a/img922/1796/s8DJVB.jpg

 

http://imageshack.com/a/img924/2330/x71Wlw.jpg

 

Wyposażenie:

Model 320D (EUR)

E-F-R series F30 LCI (LifeCycleImpulse)

Series 3

Type LIM

Steering LL

Doors 4

Engine B47O

Displacement 2.00

Power 140 (190 hp)

Drive HECK

Transmission AUT

Paint code B39 - MINERALGRAU METALLIC

Upholstery code CCL1 - STOFF CORNER/ANT

Prod.date 2016-03-04

 

S1CA SELECTION COP RELEVANT VEHICLES

S1CB ACEA / CO2 scope

S2L3 17"LM RAEDER V-SPEICHE 395

S2PA Lockable wheel bolt

S2VB Tyre pressure control (TPC)

S4AE Armrest front, retractable

S4CG Interior trim strips "satin-silber" matt

S5A2 LED-SCHEINWERFER

S5DA Passenger airbag deactivation

S5DC Rear-seat headrests, folding

S6AC INTELLIGENTER NOTRUF

S6AE TELESERVICES

S6NH FREISPRECHEIN. M. USB-SCHNITTSTELLE

P7LC MODELL ADVANTAGE

S7NH BMW Service inclusive

S8A1 Sprachversion polnisch

S8AT POLNISCH BETRIEBSANL./SERVICEHEFT

S8KA OELWARTUNGSINT. 30.000KM/24MONATE

S205 Automatic transmission

S216 HYDRO STEERING-SERVOTRONIC

S230 Extra package, EU-speciifc

S258 Tyres with runflat properties

S302 Alarm system

S423 Floor mats, velours

S428 Warning triangle and first aid kit

S431 Interior rear-view mirror with auto dip

S465 Through-loading system

S481 Sports seat

S488 Lumbar support, driver and passenger

S493 Storage compartment package

S494 Seat heating driver/passenger

S502 Headlight cleaning system

S508 Park Distance Control (PDC)

S521 Rain sensor

S534 Automatic air conditioning

S544 Cruise control with brake function

S548 Kilometre speedo

S575 Socket, lugg. comp. incl. 2. batt.

S698 Area-Code 2 for DVD

S710 M leather steering wheel

 

Przez ostatni rok rozważałem zakup nowego auta. Przetestowałem m.in. Ford Mondeo (MK IV, MK V), Passat B8, Audi A4 (B7 i B8), Peugeot 508, Mercedes C (W204), Mercedes B, Mercedes GLA. Do tematu podszedłem z cierpliwością i dość drobiazgowo. Po 7 dniach używania f30 stwierdzam: nie ma lepszego auta w segmencie D od BMW serii 3.

 

Przy konfigurowaniu auta priorytety:

1. Wygodne fotele + sterowanie odcinka lędźwiowego + grzane.

2. Budżet.

3. Silnik.

4. Wyposażenie must: ledy, mkierownica, automat.

...

10. Wygląd. :roll:

 

---------------------------------------------------------------------

28.03.2016 - Wrażenia na gorąco po pierwszych 7 dniach (ok 300km)

---------------------------------------------------------------------

Ojej, ojej... RADOCHA. Szukam pretekstów, aby autem wszędzie jeździć.

 

Z czego jestem najbardziej zadowolony (od najważniejszych):

 

1. Pozycja za kierownicą, fotele.

Wygodna niewysilona pozycja. Doskonałe sportowe. To dla mnie było ważne. Mam rozwalony kręgosłup. Jedynie w Peugeot 508 oraz BMW serii 3 doświadczyłem foteli, w których mogę jechać godzinami i wyjść z auta bez najmniejszego bólu. Co ciekawe, w moim wcześniejszym X3 F25 miałem z tym problemy. Tam jest zupełnie inna pozycja, nie znalazłem wygodnej. Nie wiem o co chodzi, w f25 siedziało się nieco jak na stołku.

Warto wziąć sterowanie odcinka lędźwiowego! Bez tego byłoby słabiej.

 

2. Zawieszenie.

Tylko w BMW uświadczyłem takie zawieszenie. Jest dość sztywne, ale jednocześnie wszelkie uderzenia w nierówności tłumi jakoś tak jakby przez gąbkę. Z gracją. Idealne na nasze łatane drogi. Trzyma auto rewelacyjnie. Nie tęsknię za większą twardością.

Jeździłem latem f30 sprzed liftingu kilka dni. Stwierdzam, że:

- Po lifcie jest nieco sztywniejsze, ale różnica jest minimalna.

- Przed liftem F30 mi myszkowała na mocno połatanej drodze przy prędkości ok 100km/h. Moje F30 LCI trzyma się pewnie tej drogi. Jest spora różnica na plus!

 

3. Silnik 320d.

D o s k o n a ł y. Ja nie wiem dlaczego ludzie narzekali, że on jest głośny. Może był przed liftem. W środku auta przyjemny dźwięk dochodzi. Nie jest głośno. Porównuję do 20i. Ciągnie pięknie. Nareszcie mogę przyśpieszać bez redukowania biegów. Nareszcie mogę jeździć normalnie bez oglądania się na korek w baku. Jest na dotarciu więc szanuję go bardzo. Natomiast już czuję, że jest w sam raz do F30. Spalanie na razie w mieście w większych korkach i deszczu 7.4 litra. Trasa 50% + miasto 50% 5.5. Współpraca z automatem też potwierdzam, że jest doskonała.

 

4. Kierownica M. :mrgreen:

Sąsiad był przekonany, że mam m pakiet. Tyle ta kierownica dodaje autu wyglądu. Od od strony praktycznej - doskonale się ją trzyma. Namiastka prawdziwej m3. :roll:

 

5. Światła LED.

Świecą lepiej niż ksenony BMW. Miałem obawę, że gorzej, jak na przykład stwierdziłem to w Passacie B8. Ponadto światła led po liftingu (tylne, migacze) dodają jakieś 100 tys zł do wyobrażenia wartości auta. :mrgreen: :roll: Żadne zdjęcia nie oddają tego, jak one bosko świecą.

 

Co ponadto mnie mile zaskoczyło w aucie:

+ Nowszy soft niż w F25 i detaliki, których nie miałem np. wskaźniki sportowe (pokazują KM, Nm) czy ładniejsze Eco Pro:

http://imageshack.com/a/img924/2003/3zwAsT.jpg

 

+ Oświetlenie wnętrza BEZ pakietu oświetlenia ambiente.

Myślałem, że będzie w środku ciemno, szaro i ponuro, a do bagażnika będę musiał dorabiać jakieś dodatkowe oświetlenie. A jest jasno, w sam raz.

+ Bez autohold da się żyć dzięki "P" w automacie.

Myślałem, że na światłach będę musiał zaciągać ręczny z braku autohold.

+ Kolor mineral grey,

W świetle on przybiera taką jaśniejszą i cieplejszą barwę. Bardzo mi się podoba. Myślałem, że będzie zbyt smutno, a wcale nie jest.

 

Co mi się nie podoba:

- Audio podstawowe, ale tylko jeżeli odtwarzam z USB lub płyty! Jest zbyt płasko.

Radio gra o dziwo dobrze po podwyższeniu trebli i basów. Tutaj mi niewiele brakuje.

 

---------------------------------------------------------------------

10.05.2016 - Wrażenia po pierwszych 2000 km

---------------------------------------------------------------------

Zaliczyłem pierwszą dłuższą trasę (1000 km przez 2 dni). Po niej utwierdziłem się w przekonaniu, że 3er to najlepszy wóz jaki miałem i lepszy od A4 B9.

 

1. Po zrobieniu takiej trasy... miałem ochotę na dalszą jazdę. Brak zmęczenia. Dużo frajdy. Naprawdę. To ten silnik w 50%. Odciąża psychicznie kierowcę. Idealny w trasę. Ma moc. 25% zawieszenie ekstra i 25% automat.

2. Dziecko uzdrowiło się z choroby lokomocyjnej (brak potrzeby użycia tabletek). :8)

3. Spalanie średnie z tej trasy to ok 6.1 litra. A połowę z jazdy poszło na autostradę, była klima, więc jest super. Bez autostrady trasa krajowa 4.9 litra. :shock:

4. Cały czas silnik traktuję ostrożnie. M.in. zgodnie z instrukcją nie przekraczam 150km/h i 3 tysięcy obrotów. Pomimo tego na trasie mogłem bez najmniejszego spięcia wyprzedzać auta. 400Nm dostępnych przy niskich obrotach dają radę.

5. Hałasu, który mi przeszkadza w kabinie nie stwierdzam. Przynajmniej tego spowodowanego silnikiem, czy opływem powietrza. Przy prędkości 150 km/h normalnie rozmawialiśmy, radio grało cicho. Głośniej się robi tylko, gdy mocniej pracują dmuchawy powietrza.

6. Wnętrze cały czas pachnie plastikami fabrycznymi (to miłe). :mrgreen:

7. Rozmiaru auta zewnętrzne są idealnie. 3er jest nieco węższa od konkurencji w segmencie. Dla mnie to istotny atut przy parkowaniu w mieście, centrach handlowych.

8. Rozmiary auta wewnętrzne są dobre. Do sedana zapakowałem bez problemu 3 dorosłych + dziecko. Podróżnicy chwalili przestrzeń na nogi, twierdzili, że im wygodnie.

 

Minusy:

- Pierwsza usterka. Nie działa gniazdo zapalniczki z przodu. Pierwszy raz chciałem użyć do zasilania telefonu i brak prądu. Tylne funkcjonuje. Może bezpiecznik wyskoczył, oddam do serwisu.

[uPDATE] Okazało się, że to nie był problem zapalniczki, a wtyczki. Polskiej produkcji nie do końca zgodna z wymiarami nie sięgała dna. Uciąłem we wtyczce kawałek obudowy i działa perfekt.

 

---------------------------------------------------------------------

17.04.2016 - Wrażenia po roku i 9000 km

---------------------------------------------------------------------

Wymieniłem olej pomimo niewielkiego przebiegu. Mam wrażenie, że po wymianie silnik ciszej pracuje, ale to może być subiektywne wrażenie. Jest pierwsza usterka gwarancyjna. Jak byłem na Mazurach zimą, to po nocy ok -15 stopni po włączeniu silnika nie uruchamiały się wskaźniki od razu, a z ok 5-20 minutowym opóźnieniem. Serwis stwierdził błąd wskaźników, sugerujący ich wymianę i zostanie to zrobione na gwarancji.

 

Na feriach miałem okazję sprawdzić auto na całkowicie zaśnieżonych mazurskich krętych drogach. Miałem nieco strachu, bo to pierwsze auto z tylnym napędem, a jechałem z rodziną. Okazuje się, że jest bardzo dobrze. Żadnej sytuacji w stylu "ucieka mi na zakręcie tył" czy nawet "ucieka w sposób niekontrolowany". A warunki były naprawdę ekstremalne. Samochód po jeździe wyglądał tak:

http://i66.tinypic.com/jr7n83.jpg

 

Oczywiście w mrozie odpalał bardzo dobrze. Podgrzewane fotele, uff dobrze, że je mam, bo chciałem zrezygnować (garażuję auto). Spalanie na trasie przy normalnej jeździe 85% drogi krajowe, 5% autostrada, 10% miasta wyszło 4.6 litra. Jestem w szoku, bo używałem 190 kucy do wyprzedzania.

http://i64.tinypic.com/5u1xyt.jpg

 

Po roku uważam, że to auto jest bliskie ideału. Gdy mijam najnowsze Passaty, czy Audi A4, to myślę sobie "dobrze, że się nie zdecydowałem na któryś z nich" oraz "biedni ci kierowcy jeżeli nie spróbowali jazdy testowej serią 3, nie wiedzą co tracą". Jeździłem dłużej wszystkimi. Tylko seria 3 daje namiastkę jazdy gokartowej. Tak, to nie jest gokart, ale zespolenie układu jezdnego z kierownica, fotelem, kierowcą jest bliskie takim wrażeniom. To pierwszy samochód, w którym po roku użytkowania nie stwierdzam jeszcze efektu znudzenia. Każda możliwość jazdy powoduje, że przeżywam radość, dumę.

 

Czy zmieniłbym coś w wyposażeniu po roku używania?

- [Nice to have] Może dokupiłbym oświetlenie ambiente. W ciemne zimne dni dodaje lepszego klimatu. I są dodatkowe światła wnętrza.

- [Nice to have] Może rozważyłbym zakup audio wyższego (Hifi) niż podstawowe. Po dokładnym przetestowaniu.

- [Niemożliwa opcja] Gdyby to było możliwe, to zamieniłbym ledy na xenony. Jak to pokazuje wiele testów światło ksenonów jest mocniejsze i ma przyjemniejszą dla oczu barwę. Ale to nie jest możliwe, bo tych nie ma w ofercie już.

Cała reszta wyborów była trafna. Fotele sportowe z materiałami po liftingu jest super. Komfortowe dla kręgosłupa (a mam dyskopatię, więc to dla mnie ważne), ładne. Brak nawigacji. Żadna strata. I tak używałbym Google Maps ze względu na lepsze zarządzanie korkami, czy to co mnie fascynuje ostatnio - "Google now" komendy głosowe, dyktuję smsy, telefon odczytuje i uruchamia mi co chcę, bez użycia rąk. Kolor szary metalik doskonały. Elegancki, dyskretny, a po umyciu przepiękny. Polecam kierownicę m. Dodaje +40% lepszych wrażeń podczas jazdy, używania, a nawet wyglądu wnętrza. :mrgreen:

 

Kolejne wrażenia niebawem.

Edytowane przez felixo
  • Moderatorzy
Opublikowano
Gratulacje - bezawaryjnego zadowolenia z jazdy :cool2:

Pozdrawiam,



Trzastek

BMW Klub Polska

  • Moderatorzy
Opublikowano

Gratuluję, wreszcie się doczekałeś ;)

 

Lci świetnie wygląda, tylne lampy są warte każdych pieniędzy :D Jedyne co mi się nie podoba to to że nie wziąłeś rozszerzonej deski rozdzielczej, dopłata znikoma a wygląda dużo lepiej niż ten mały ekranik. Ale to szczegół.

 

Pozostaje życzyć dużo radości z jazdy :wink:

Opublikowano

Gratulacje :)

 

Fajnie ze pasuja Ci te fotele - tez mam problemy z kregoslupem i rowniez bardzo przypasowaly mi sportowe siedzenia F30-ki. Moj szarak powinien sie wyprodukowac pod koniec kwietnia.

 

A jak oceniasz wyciszenie auta przy predkosciach > 120 km/h ?

 

PS. Mysle ze W205 spokojnie moze konkurowac z F30..

Opublikowano

Na razie maksymalnie jechałem ok 130 km/h. Słychać delikatny szum powietrza, nawet takie poświstywanie, ale komfort akustyczny jest dla mnie mimo wszystko b.dobry. Silnik ani zawieszenie ani opony nie hałasują.

 

Przy szybszej jeździe podoba mi się działanie servotronic. Usztywnia kierownicę mocno. Jedzie się stabilnie, bez poczucia, że drobny ruch i wypadamy.

Opublikowano

Ładny, gratuluję ! Jak to mawiał klasyk, 'nowy jest nowy' :)

BTW czy to nie odbiór w Szczecinie ? :)

Opublikowano

Miałeś okazję jeździć 2.0i po lifcie ? Jak wygląda porównanie ?

Fotele masz sportowe, te które są w Mpakiecie ?

 

Ja składam zamówienie na dniach stąd to dla mnie ważne - też ten kolor :-)

Opublikowano

Ja mogę trochę powiedzieć odnośnie małej benzyny i diesla fakt że w F20 ale to te same silniki. 23.III.2016 odebrałem F20 2.0D M Sport dla żony auto w tej chwili ma 600km przejechane generalnie jest świetne. Silnik chodzi cichutko, dźwięk jest ok. Auto na dotarciu to nie wkręcałem go na jakieś wysokie obroty kilka razy było ostrzejsze depnięcie na 4000 na test. Ludzie piszą o tym strasznym klekotaniu nie wiem ja tego nie słyszę - a jeździłem na przestrzeni ostatnich 5 miesięcy wszystkim co jest w gamie BMW z dieslami i benzynami w różnych modelach z wyjątkiem M6/X5M/X6M.

 

Mieliśmy pecha i po 2 dniach użytkowania 2 razy wyłączyło się wspomaganie, okazało się że raz na kilkadziesiąt włączeń auta jeden z silniczków od wspomagania nie startuje efekt końcowy wymiana całej przekładni kierowniczej. Auto zostało w serwisie na Wielkanoc, na auto zastępcze wybraliśmy inna 1er wersja 118i. No i teraz konkluzja uwielbiam dźwięk dużych benzyn 6 i 8 cylindrowych ale kompletnie nie rozumiem sensu małych benzyn. Ani dźwięku ani dynamiki na niskich obrotach. Silnik brzmiał jakby się męczył przy wkręcaniu na obroty spalanie w mieście 13l przy dynamicznej jeździe ale bez żadnych szaleństw typu ostre starty pod światłami etc (spalanie średnie w naszej F20 w tej chwili 7,7l). Jak ktoś chce mocy można rozważyć silniki 2l biturbo 250km robi robotę w innym wypadku brałbym diesla.

Opublikowano

Azgaroth,

 

w trasie dźwięk diesla raczej nie przeszkadza, ale jak jeździsz po mieście i słuchasz tego klekotu na każdych światłach... No nie wiem, mnie to strasznie mierzi. A już najbardziej mierzi mnie to, że inni producenci mają te diesle zwyczajnie DUŻO cichsze od BMW.

kupię 540i E39 po lifcie, sedan
Opublikowano
A czy 320i to naprawdę aż taka porażka, że nie warto o tym myśleć ? A jeśli przyjmiecie, że koszty paliwa są pomijalne / nieznaczące / i skupimy się na właściwościach jezdnych / elastyczność, dźwięk pracy - na światłach - itd. / czy dalej jest nie OK ?
Opublikowano

Nie ma żadnej porażki. Jest ciche i ma charakterystykę podobną do wolnossaka - trzeba go wysoko kręcić.

Natomiast jest to idealny silnik cena/możliwe osiągi, po prostym boxem wyciskasz 260KM i 390Nm i to już jest mały potworek :)

Z innymi modami do zrobienia jest 350KM 450Nm.

Opublikowano
Mam to samo spostrzeżenie. Dzwięk i nawet mniejsza głośność na korzyść 320d.
Opublikowano

Dzięki. Radość się utrzymuje. Doskonały samochód. Tak o nim myślę gdy kończę jazdę. Przy innych moich autach nie miałem takiej refleksji. :cool2:

 

Ciągle szukam pretekstów, aby nim gdzieś podróżować. Miałem jechać do Wrocławia coś załatwić, wydłużam wypad do Krakowa i... rozważam jeszcze Pragę :mrgreen:

 

W mieście też sprawdza się. 400 Nm sprawia, że auto rozpędza się bez wysiłku, ja też się jakoś przez to mniej męczę :wink:

 

Wyczuwam tylni napęd. Jest stabilnie, o ile na mokrym zakręcie nie przyciskamy gazu zbyt mocno. Muszę się z tym pilnować. Przedni z reguły wyciągał i pozostał nawyk, że w zakręcie z nogą na gazie. A w bmw to może pogorszyć trakcję. Raz specjalnie na dużym deszczu zawróciłem dość dynamicznie na skrzyżowaniu i faktycznie tył ucieka. Za to na suchym trzyma się drogi lepiej niż większość przedionapędowych. I rusza ze wzniesienia bez poślizgu.

 

Bagażnik w sedanie podoba mi się. Jest wygodny do ładowania zakupów.

 

I ta kierownica M... Ta kierownica... :cool2: :mrgreen: :roll: Chyba kupię sobie drugą do domu.

 

Światła led (migacze, tylne) robią na mnie też nieustannie wrażenie. Doskonale to wygląda.

Opublikowano
Już zamówiłem. W tym samym kolorze, w Mpaku, ten sam silnik, fetele alcantara, zestaw KARBON HARBON :mrgreen: i 18"felgi ferric grey 441 do tego ciemne szybki.....dzieciaki doceniają, pakiet polski, sportowa skrzynka - łopatki odetnę brzeszczotem :-)
Opublikowano
Dzięki. Radość się utrzymuje. Doskonały samochód. Tak o nim myślę gdy kończę jazdę. Przy innych moich autach nie miałem takiej refleksji. :cool2:

 

Ciągle szukam pretekstów, aby nim gdzieś podróżować. Miałem jechać do Wrocławia coś załatwić, wydłużam wypad do Krakowa i... rozważam jeszcze Pragę :mrgreen:

 

W mieście też sprawdza się. 400 Nm sprawia, że auto rozpędza się bez wysiłku, ja też się jakoś przez to mniej męczę :wink:

 

Wyczuwam tylni napęd. Jest stabilnie, o ile na mokrym zakręcie nie przyciskamy gazu zbyt mocno. Muszę się z tym pilnować. Przedni z reguły wyciągał i pozostał nawyk, że w zakręcie z nogą na gazie. A w bmw to może pogorszyć trakcję. Raz specjalnie na dużym deszczu zawróciłem dość dynamicznie na skrzyżowaniu i faktycznie tył ucieka. Za to na suchym trzyma się drogi lepiej niż większość przedionapędowych. I rusza ze wzniesienia bez poślizgu.

 

Bagażnik w sedanie podoba mi się. Jest wygodny do ładowania zakupów.

 

I ta kierownica M... Ta kierownica... :cool2: :mrgreen: :roll: Chyba kupię sobie drugą do domu.

 

Światła led (migacze, tylne) robią na mnie też nieustannie wrażenie. Doskonale to wygląda.

 

Ze srodka wpatrujesz sie w tylne swiatla LED ? ;)

 

Moj szaraczek dzisiaj wyjechal do Polski :D zastanawiam sie tylko na zafoliowaniem szybek u dila ..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.