Skocz do zawartości

SWAP skrzyni biegów z 5b na 6b wiec problem z dlugoscia wału


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć Panowie.

Jestem nowy ale nie jestem działkowcem czy przecietnym uzytkownikikiem BMW.

Na co dzień zajmuje sie mechaniką i jestem mechanikiem ale niestety nie mieszkam w PL a moje auto stoi właśnie w PL i bywam tam sporadycznie stąd moje pytanie.... do rzeczy:

 

przy najbliższej okazji biore sie za swap skrzyni jak w temacie z 5b na 6b z z e87 benzyny ( ze wzgledu na inny dzwon w dieslu i przełożenia kosztem przyspieszenia jak i rzeźbieniem z otworami montażowymi do silnika)

 

Mam ogarniętą juz tarcze sprzegła ( ze wzgledu na nowego typu wieloklin) na 240mm ( customowy cały set sprzegła na sztywnym kole z m50) jak i temat wybieraka a podstawa skrzyni z poduszkami jest P&P tak samo jak flansza pod elastyczny lącznik ale mam temat nie rozwiązany z wałem napędowym ze względu na inne długości skrzyń ( 6b jest dłuższa- jeszcze nie wiem o ile bo kolege musze pofatygować aby mi to pomierzył )

Silnik mam m52, skrzynie z 1.8 jak i małą głowe i wał na małym krzyżaku i tak chce aby pozostało ( mam swoje powody).

 

Zasadnicze pytanie:

 

nie znam nominalnej długości wału ( nie moge nigdzie znaleźć) z 1.8 m43

zależy mi głównie na długości pierwszego wału od skrzyni bo jak coś to zeby wiedzieć dzieki waszej pomocy z czego zamiennie wał zastosować lub o ile skracać.

Podejrzewam ze może wał pasowac z r4 w automacie ale to dopiero sie okaże po pomiarze obu skrzyń ( ori e36 i tej z e87) bo wyjdzie mi dokładna różnica miedzy skrzyniami i z tego bedzie wiadoma różnica w walach.

jęzeli ktoś zna nominalną długość wału z m43 1.8 to prosiłbym o dane

prosiłbym o pomiar pierwszego wału od łacznika elastycznego do srub podpory wału ( wał ścićnięty)

prosiłbym tez o dane najkrótszych wałów jakie występowały a najlepiej największą ilość długości wałów i z jakich jednostek i skrzyn pochodzą.

 

Dziękuje z góry za ewentualną pomoc.

Opublikowano

Podziękował bardzo.

 

nasuneło mi sie kolejne pytanie:

czy wieloklin miedzy małym wałem( mały krzyżak) a dużym wałem ( duży krzyżak) jest taki sam?? czy wraz ze wzrostem mocy silnika wieloklin również był wiekszy jeżeli wał był na dużym krzyżaku a inny wieloklin przy małym krzyżaku?? :?: :?:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.