Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mam 245/45/18 ROF Bridgestone Turanza.

Możesz poprosić ASO, aby w ramach diagnozy/testu zmienili Ci koła na taki sam rozmiar, ale z innymi oponami. Np. na dobę, z ich auta demo. Ja tak kiedyś zrobiłem w F20 żony.

 

Jak pisałem wcześniej, mam taki sam rozmiar opon jak Twój (245/45R18 ROF letnie oraz zimówki) i nie odczuwam podobnych efektów.

Letnie mam ContiSportContact.

  • Odpowiedzi 81
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

masz nowy samochód z 2016 roku za grube set tys pln i wali Ci na kierownicy na Twoim miejscu zrobiłbym okupację ASO do skutecznego rozwiązania problemu nie przyjmij tego źle ale tutaj na forum nikt Ci tego problemu nie rozwiąże bo za chwilę temat zmieni się w jałową dyskusję .... leć do ASO i domagaj się swoich praw

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Myślisz ze taki feedbacku na kierownice może byc spowodowany oponami czytałem ze nie sa najszczęśliwszym wyborem te które mam ale żeby tak je czuć na kierownicy?

Nie wiem czy to wina opon, piszę jedynie jak jest u mnie.

A póki co jak rozumiem, serwis "problemu" upatruje w kołach. Więc może to nie problem rozmiaru, a opon...

 

W zimie jeżdżę na Dunlop'ach WinterSport 3D (także 245/45R18 ROF) i również podobnych efektów nie doświadczam.

 

Co do Bridgestone miałem takowe tylko raz, w jednym z poprzednich aut (nie BMW).

Bridgestone HP Dueler Sport (225/55R18). Wspominam je źle.

Do tego stopnia, że wolałem tamtym autem jeździć na zimówkach (Nokian), bo lepiej się prowadziło i było (!) na zimówkach cichsze.

Opublikowano
Cześć sprawdzę jak sie sprawuje na serwisowych 17kach jesli bedzie ok a cos w kościach czuje ze bedzie to sprawdzę jeszcze inne gumy na 18 kach i niech wymieniają. Dzieki za pomoc. Czasem tak bywa ze na forum ktoś miał podobne historie i zna problem z autopsji na oponeo jest kilka wpisów ze opony bridgestone tyrana es300 z betonu i komfort fatalny
Opublikowano
Mam podobne autko tylko bez EDC i 525xdrive i opony bridgestone turanza er300 rof 245x45x18 ale takich objawów nie mam.Fakt ze komfort jest słaby i teraz poszukuje letnich opon nie koniecznie rof chyba ,ze bridgestony sa tak mało komfortowe
Opublikowano

@m.marstal

Jak piszesz, że niekoniecznie chcesz na lato ROF to mogę Ci tylko przyklasnąć, przerobiłem ten temat i będę powtarzał, że rezygnacja z ROF to był strzał w dziesiątkę. Jeździłem na letnich ROF Continental ContiSport, które uznawane są za jedne z lepszych, ale cisza jaka nastąpiła w kabinie po zmianie na klasyczne opony - bezcenna. Potem przyszedł czas na zimówki, które też już były klasyczne. Moje motto "ROF? Dziękuję, nigdy więcej" :)

Opublikowano

a propos bicia na kierownicy i kół właśnie dzisiaj przy zmianie kół na letnie okazało się że dwie felgi letnie są lekko krzywe :( a podczas jazdy nic nie było czuć ....

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dlatego ja zawsze po sezonie (po ściągnięciu kół) proszę o ich zakręcenie na wyważarce (bez wyważania) aby ocenić "prostotę" felg.

 

Plus: dzięki temu jest cały sezon na spokojne wyprostowanie felg/kupienie nowych/etc. (dowiedzieć się, że felgi są krzywe - zwłaszcza podczas zakładania zimówek, gdy za oknem śnieg - jest raczej mało komfortowe)

Minus: panowie zawsze się na mnie dziwnie patrzą jak o to proszę :mrgreen:

 

Powyższe ma sens oczywiście w przypadku dwóch kompletów kół.

Opublikowano

słuszna koncepcja. ale niestety zimowki juz w garażu a letnie 2szt właśnie się prostują

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano
Wracając do tematu feedbacku na kierownicy w mojej F11, w serwisie użyczyli mi koła 17ki i komfort zdecydowanie lepszy, feedback na kierownicy jest, ale już akceptowalny, chyba będzie przesiadka na mniejsze felgi. Mam pytanie, czy ROF 17ki będą porównywalne z 18kami nie ROF i czy znacie jakiś typ opon nie ROF z homologacją BMW?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Oj... po zmianie na 17 auta straci dużo ze swojego wyglądu...

Szkoda, że nie wymieniłeś testowo na 18-ki ROF, ale z innymi oponami (bo może w Bridgestone leży problem).

 

Cóż, ludzie dzielą się na zwolenników tudzież przeciwników ROF.

Ja z kolei po kupnie F11 byłem wręcz zdziwiony komfortem i miękkością zawieszenia tego auta (18 ROF Conti)... :D

Opublikowano
U mnie jest bardzo miękko, nawet za miękko na comfort+ tylko ta cholerna kierownica na każdej nierówności przy wyższej prędkości daje feedback z kół. Zastanawiam się co może mieć na to wpływ na sporcie jak wszystko się utwardza jest zdecydowanie lepiej tylko zawieszenie staje się mniej komfortowe. Czy można wgrać jakiś inny program nastawiający ustawienia zawieszenia i wspomagania? Też bym wolał zostać przy 18kach mam Turbine 452.
Opublikowano

mysle ze wrzucajac 17tki niemrozwiazesz problemu a jedynie czesciowo maskujesz to co jest halo nieprawdopodobne jest to abys

na 17 czy 18 czul jakikolwiek feed back na kierownicy. jedz do innego serwisu zrob ponowna diagnoze. przedwczoraj jechalem na moja wies za warszawe tam sa mega kociemlby i droga fatalna po zimie i na moich 19 nie czuje zadnego dyskomfortu na kierownicy a tak jak Ty poprzednio mialem audi a6 c7 wiec takie tematy wyczuwam.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

o takie :)

 

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160405/d9903cc7b4e8896a9a0fe4b305d30343.jpg

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano
Poprosiłem o ponowna diagnozę w serwisie. Czy masz u siebie EDC? Czy układ kierowniczy F10 i F11 sie czymś różnią? Moj Znajomy który na codzień jeździ BMW po przejechaniu sie moim F11 powiedział ze jest inaczej ale wg niego wszystko działa tak jak powinno. Pojadę i jeszcze raz sprawdzę
Opublikowano

tak mam EDC z układu jezdnego mam jeszcze dynamic drive i adaptive drive

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Cześć,

Chciałem odświeżyć temat. Jestem po wymianie amortyzatorów z przodu i całe przekładni kierowniczej i nadal mam "nerwową" kierownicą na nierównościach. Z tego co czytam problem nie występuję w samochodach z EDC i AD, ja mam tylko EDC, czy da się dołożyć AD do mojego samochodu jeśli nie było montowane w standardzie. Gdzieś przeczytałem ze EDC nie radzi sobie z masą F11. Macie pomysł co może pomóc rozwiązać problem z tego co widzę w serwisie strzelają w ciemno.

POzdrawiam,

Rafał

Opublikowano

Carlito,

 

Dołożenie AD? Wszystko sie da. Pytanie za ile, i co na to serwis? Bo zwykle nie lubią retrofitow.

AD to aktywne stabilizatory. Opcja droga (12k powyżej ceny EDC), jej dołożenie będzie kosztowne, o ile w ogóle możliwe bez utraty gwarancji.

 

Co do stwierdzenia, ze "EDC nie radzi sobie" - to jest imo forumowa prawda objawiona. EDC (zmienna siła tłumienia amortyzatorów) jest częścią zawieszenia Adaptive Drive. Wiec z aktywnym stabilizatorem by sobie radził? To jest najbardziej zaawansowana opcja zawieszenia w F10 z silnikami R4, kupa ludzi z tym jeździ i większość sobie chwali. Zgodzę się, że nawet z EDC (ale i AD) F10 jest komfortowa i dosc miękka. Czyli nie radzi sobie w zamianie F10 w ścigacz. Ale że "nie radzi"?

 

Czy w autach z AD jest mniej nerwowo niz z EDC? U mnie czucie drogi jest mniejsze (porównywaliśmy z Rafałem), ale na ile to typ zawieszenia, a na ile koła/geometria innego egzemplarza? na letnich 19" i dziurawej drodze kierownica tez robi sie ciut nerwowa. Porównaj sam inne auto z EDC na podobnych kołach - Odbiór tego feedbacku czy nerwowości jest dość indywidualny, wiec nie bazuj na opiniach z sieci.

Powodzenia w walce!

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano
Panowie ja mam inny problem otóż w mojej ocenie w mojej f11 530 xdrive wspomaganie działa zbyt słabo. Najciężej ze wszystkich współczesnych samochodów jakimi się poruszam. Dużo ciężej niż w e60 530 xdrive którym zrobiłem 300 tys dużo ciężej niż w firmowym x6 f16 40d xdrive na szerszych oponach. Byłem już z tym problemem w Bawarii K-ce i u Gazdy ale jak nie ma błędu to dla nich nie usterka. Zaktualizowali soft ale ja żadnej zmiany nie zauważyłem.Dodam tylko ze jeśli chodzi o zawieszenie i amortyzację mam wszystkie rozbudowane systemy. Ktoś ma jakieś pomysły lub jest posiadaczem poliftowego f10/ f11 530 xdrive w południowej Polsce celem porównania.
  • 5 lat później...
Opublikowano
Temat stary jednak mam podobne spostrzeżenia co do zachowania układu kierowniczego jak opisane powyżej.Samochód to F10 530d Xdrive z EDC bez AD z hydrauliciczna maglownica.Kazdy przejazd przez nierówność jest widoczny na kierownicy (powoduje mały skręt kierownicy prawo - lewo) Trzeba trzymać kierownicę by auto jechało na wprost.Dodam że takiego zachowania układu kierowniczego nie doświadczyłem ani w żadnym innym kierowanym przez siebie samochodzie ani nawet w F10 o innych konfiguracjach.Mam również tak jak wspomniał kolega powyżej - kierownica chodzi najciężej ze wszystkich nowoczesnych aut jakimi miałem okazję się poruszać

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.