Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Aktualnie jeżdzę Fordem mondeo mk3 diesle 2.2 tdci. Mam go od prawie 3 lat i nigdy nie było problemów. Auto jest zadbane, wszystko na czas wymieniane, aktualnie jestem po wymianie dwumasy i sprzęgła i niestety boje się, że powoli przyjdzie czas na kolejne rzeczy, dlatego nadchodzi czas na zmianę auta i co wg Was będzie rozsądnym wyborem?

 

Zastanawiam się nad następcą mojego egzemplarza czyli MK4 w dieslu lub benzynie. Rocznie robię około 15-20 tys km, cenię dużą wygodę, więc przewagę ma MK4 jednakże martwi mnie fakt, że Fordy tak szybko tracą na wartości. Druga sprawa, w mk3 wyciszenie jest dość mizerne i boję się, że w nowszym modelu będzie podobnie :( Znajomy ma BMW właśnie serię 3 e90 i wszystko jest starannie wygłuszone, nic nie stuka itp. Rocznik 2005 kupiony rok temu, przebieg 260tys diesel i ani jednej wymiany czegokolwiek prócz żarówek. To właśnie za jego sprawą zacząłem zastanawiać się nad wyborem, oczywiście liczę się, że koszt utrzymania jest droższy, ale liczy się komfort i brak awaryjności, a niestety fordy przy przebiegu 200 tys lubią skrzypieć i psuć się.

 

Osobiście dodam, że nigdy nie byłem fanem BMW, a wręcz Mondeo z uwagi na design i innowacyjność. Wiadomo, że będzie to nowsze rozwiazanie z większą ilością bajerów i elektroniki, ale czy warto?

 

Budżet około 33 tys maksymalnie.

 

Będę wdzięczny za opinie lub swoje doświadczenia.

 

PS. Nie jestem z tych co uważają, że BMW jest dla lanserów, uważam, że jest to bardzo dobre auto, jednak nie każdego może na nie stać.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

"Bez poświęcenia nie ma zwycięstwa." -Sam Witwicky
Opublikowano

"znajomy ma BMW właśnie serię 3 e90 i wszystko jest starannie wygłuszone, nic nie stuka itp. Rocznik 2005 kupiony rok temu, przebieg 260tys diesel i ani jednej wymiany czegokolwiek prócz żarówek".

Szkoda tylko, że takie auta są u "znajomych" :wink:

Opublikowano

Sugerujesz, że obecne oferty znajdujące się na rynku to tylko i wyłącznie wysłużone skarbonki?

 

 

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

"Bez poświęcenia nie ma zwycięstwa." -Sam Witwicky
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Za 33 tysiące jak dobrze poszukasz kupisz 318d/320d z początków produkcji może nawet z niezłym wypasem jak wyczekasz, ale do takiego auta przydają się luźne przynajmniej 2 tysiące na początek, zawsze coś będzie do zrobienia.
3A0jS9b.png
Opublikowano
Sugeruję, że przeglądając setki postów zawsze, albo prawie zawsze auto znajomego nie wymaga żadnych napraw, tylko nie nasze. Nie wierzę, że wymienił tylko żarówki. Jeżeli tak zrobił to albo niedługo "pół" samochodu będzie trzeba wymienić albo im nie jeździ.... Ale to także żarówek by nie wymieniał :idea:
Opublikowano

Albo ma szczęście do egzemplarza :) Hmm tylko to jest diesel, a tutaj boje sie dodatkowych kosztów związanych z dwumasą itp. Dodatków nie robie takich przebiegów żeby diesel kalkulował mi się...

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

"Bez poświęcenia nie ma zwycięstwa." -Sam Witwicky
Opublikowano

A co ta dwumasa wszystkich odstrasza? Przecież benzyna też ją ma :!:

Sam piszesz, że masz od 3 lat i nie ma problemów, a u Ciebie o ile się orientuje też jest koło dwumasowe.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W tej cenie szukaj też 320i 150 KM. Poczytaj na forum, po ogarnięciu paru rzeczy silnik ok.
3A0jS9b.png
Opublikowano

Poprzednio miałem mondeo mk3, tyle ze benzyna, fajne, bezawaryjne auto. Po przesiadce do e91 , wreszcie żona nie mówi, abym zwolnił, bo wogle nie czuć prędkości. Teraz mam diesla, i narazie jest super :lol:

Mondeo mk3 wygłuszeniem nie grzeszy, może w mk4 jest lepiej. Poza tym mondeo to taki zdroworozsądkowy wybór :wink:

Opublikowano
A co ta dwumasa wszystkich odstrasza? Przecież benzyna też ją ma :!:

Sam piszesz, że masz od 3 lat i nie ma problemów, a u Ciebie o ile się orientuje też jest koło dwumasowe.

 

Owszem... Mi dwumas strzelił w lipcu zeszłego roku. Koszt naprawy około 3500 zł. Nie chciałbym ponownie tego przechodzić.

 

Poprzednio miałem mondeo mk3, tyle ze benzyna, fajne, bezawaryjne auto. Po przesiadce do e91 , wreszcie żona nie mówi, abym zwolnił, bo wogle nie czuć prędkości. Teraz mam diesla, i narazie jest super :lol:

Mondeo mk3 wygłuszeniem nie grzeszy, może w mk4 jest lepiej. Poza tym mondeo to taki zdroworozsądkowy wybór :wink:

 

Miałeś może porównanie MK4 do e90??

"Bez poświęcenia nie ma zwycięstwa." -Sam Witwicky
Opublikowano
Za mk4 przemawia tylko obszerność wnętrza, jeżeli ktos bardzo potrzebuje przestrzeni. Mondeo jest tak zróżnicowane w wyposażaniu, od totalnego golasa do jakiejś wersji titanium - i tylko taka wersję możesz porównywać z e90. Są to dwa calkiem różne samochody i naprawdę ciężko przewidzieć co komu będzie pasować. Ja kupiłem e90 i nie żałuję, a mk4 raczej nie rozważałem, bo chciałem zmienić markę, myślałem jeszcze nad mb w204, ale nic nie bylo ciekawego :)
Opublikowano
Martwi mnie tylko fakt, że ciężko znaleźć ciekawą ofertę w benzynie. Za to diesli jest naprawdę dużo tylko koszty utrzymania też będą stosunkowo większe... Pytanie czy ma sens pchać się w diesla gdy robię rocznie w granicach 15-18 tys km?
"Bez poświęcenia nie ma zwycięstwa." -Sam Witwicky

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.