Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry.

 

Opiszę w maksymalnym skrócie sytuację, w której się znaleźliśmy.

Posiadamy samochód wyprodukowany w listopadzie 2012 roku. Aktualny przebieg - 65000 km. Silnik n20. Objęty 5-letnim pakietem gwarancyjnym.

 

Po przebiegu 30000 km pojawiły się problemy związane z koniecznością uzupełniania oleju silnikowego - 1 litr na 2000 km. Sprawa została zgłoszona 2 lata temu w ASO, jednak po sprawdzeniu w dokumentacji producenta serwis stwierdził (bez weryfikacji), że zużycie to mieści się w normie, która wynosi do 0,7 l/1000 km (!).

 

Po przejechaniu 45000 km zapaliła się kontrolka check engine, która zgasła po przejechaniu ok. 1000 km. Od tego czasu co kilka tysięcy przebiegu sytuacja się powtarzała. ASO stwierdziła, że błąd owszem jest zarejestrowany, lecz jego sporadyczność nie daje powodów do niepokoju. Generalnie świadczy o wystąpieniu chwilowego przekroczenia norm składu spalin.

W końcu udało mi się trafić do obsługującego mnie serwisu z zapaloną kontrolką MIL. Serwis poddał auto diagnostyce i po dokonaniu oględzin układu wydechowego stwierdzono pęknięcie na zgrzewie tłumika końcowego, który został wymieniony.

Po odebraniu samochodu i przejechaniu ok. 500 km kontrolka MIL zapaliła się powtórnie. Umówiłem się na wizytę następnego dnia w serwisie, gdzie auto zostało przyjęte do dalszej diagnostyki. Został zdemontowany katalizator i doradca przekazał mi ustnie informację, że mechanik stwierdził, iż stan katalizatora świadczy o spalaniu oleju przez silnik i generalnie katalizator nadaje się do wymiany.

Silnik poddano bliżej nie znanej mi procedurze testów i oględzin i stwierdzono, że oprócz przytkanego katalizatora nic nie wskazuje na to, żeby coś było nie w porządku w samym silniku. Został następnie przeprowadzony pomiar wagowy zużycia oleju silnikowego i po przejechaniu 1000 km przez pracowników serwisu zostało stwierdzone zużycie 0,5 l oleju silnikowego. W związku z tym, iż otrzymany wynik mieści się w normie - rozpoczęto przygotowywanie samochodu do wydania bez dalszej diagnostyki.

 

Mam w związku z powyższym prośbę do szanownego grona forumowiczów o opinie w tej sprawie.

1. Czy Waszym zdaniem powinienem wejść w spór z BMW Polska z roszczeniem wymiany/naprawy silnika?

2. Czy spór taki ma jakąkolwiek szansę powodzenia?

 

Prosiłbym również fachowców na forum o sprawdzenie, czy uległy zmianie elementy składowe silnika od listopada 2012 r. w kontekście elementów, których wada może powodować zwiększone zużycie oleju (pierścienie, zespół tłok-korbowód itp).

 

Uważam osobiście, że istnieje duże prawdopodobieństwo, że po przejechaniu następnych 30000 km katalizator ponownie będzie do wymiany, a okres gwarancyjny się już skończy. W moim odczuciu uległ zbyt szybko zużyciu jakiś element, który nie wpływa na osiągi silnika - nie odczuwam żadnego spadku mocy, zwiększenia zużycia paliwa itp. Proszę pamiętać, że, jak pisałem wcześniej, do 30000 km zużycie oleju nie było zauważalne.

 

Z góry dziękuję za podpowiedzi, uwagi.

 

Pozdrawiam

 

--

Tomek

  • Odpowiedzi 50
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Jedno jest pewne - takie zużycie oleju nie jest normalne, mimo iż mieści się w idiotycznej normie wyznaczonej przez producenta :duh:
Opublikowano
Jedno jest pewne - takie zużycie oleju nie jest normalne, mimo iż mieści się w idiotycznej normie wyznaczonej przez producenta :duh:

 

Właśnie. Podobno normy te są wzięte często z sufitu, a tym samym można próbować je kwestionować. Zastanawiam się jeszcze nad kontaktem z centralą niemiecką, ale na to chyba jeszcze czas.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Można by spróbować zmienić olej, ale to na pewno nie rozwiąże całkowicie problemu i przyczyny.

Niemniej wspomnę jak było w moim przypadku - na oleju ori BMW czytaj: Castrolu miałem spalanie ok. 0,75 - 1 l / 10 tys km. Po zmianie na Valvoline SynpowerExtreme MST C3 5w-30 LL-04 nie pali oleju w ogóle. Zmieniam co 8-10 tys km. Piszę to tylko informacyjnie, bo oczywiście wiem że nie tu leży sedno problemu. Niemniej myślę, że każde info mile widziane...

Opublikowano
Można by spróbować zmienić olej, ale to na pewno nie rozwiąże całkowicie problemu i przyczyny.

Niemniej wspomnę jak było w moim przypadku - na oleju ori BMW czytaj: Castrolu miałem spalanie ok. 0,75 - 1 l / 10 tys km. Po zmianie na Valvoline SynpowerExtreme MST C3 5w-30 LL-04 nie pali oleju w ogóle. Zmieniam co 8-10 tys km. Piszę to tylko informacyjnie, bo oczywiście wiem że nie tu leży sedno problemu. Niemniej myślę, że każde info mile widziane...

 

Dzięki za podpowiedź. No właśnie - tutaj jednak mówimy o spalaniu oleju na poziomie 5l/10000 km dla silnika z niewielkim przebiegiem :(

 

Pozdrawiam

 

--

Tomek

Opublikowano

Kilka myśli.

1. Nie stawiałbym sprawy jako 'wchodzenie w spór'. Zawsze możesz zgłosić swoje oczekiwania, roszczenia. Myślę, jednak, że tak długo jako mieści się w normach, jest to na koszt producenta, nie ma charakteru masowego i nie jest w USA, odpowiedź będzie negatywna. (VW doskonale się broni w przypadku 2.0tsi)

2. Jeśli masz cierpliwość, możesz maksymalnie przedłużyć 'repair inclusive' i mieć pewną ochronę gwarancyjną (jeśli nie wyłączą katalizatora z tego). Ponadto każda wymieniona część też jest objęta gwarancją (bez względu na pakiet).

3. Konfiguracja 28xi coraz bardziej postrzegana jest jako podwyższonego ryzyka, co widać po natężeniu artykułów w prasie i sieci. Może to dobry moment na rozstanie w dobrej cenie?

Opublikowano

3. Konfiguracja 28xi coraz bardziej postrzegana jest jako podwyższonego ryzyka, co widać po natężeniu artykułów w prasie i sieci. Może to dobry moment na rozstanie w dobrej cenie?

 

O, na to to już czas najwyższy. Mam tylko lekki dylemat moralny.

 

Pozdrawiam,

--

Tomek

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

BMW Polska przez swoje ASO ma takie podjescie

 

Radio gra ?

Gra

 

Wycieraczki działają ?

Działają

 

Auto jeździ ?

No jeździ

 

To nie ma się Pan czym przejmować.....Szerokiej drogi

Tu tylko faktura do zapłaty jeszcze :mrgreen:

 

 

P.S. To jest masakra jakaś.....

Opublikowano

Zdażyła się jeszcze jedna kuriozalna wpadka - przedstawiciel serwisu do mnie zadzwonił z pytaniem, czy po ostatniej wizycie z samochodem jest wszystko w porządku. Odpowiedziałem, że nie mam pojęcia, ponieważ samochód jest cały czas u was.

 

Pozdrawiam,

 

--

Tomek

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Co do aso, byłem w w zk Motors z awarią zawieszenia, usterkę zdjagnozowali, w możliwe najkrótszym czasie naprawa. Na koniec szczegółowy wydruk z błędami przed i po, z opisem całej awarii, jazda testowa, obejrzenie auta( oczywiście umyte i posprzatane). Miałem jedno pytanie do mechanika który przeprowadzał naprawę ale akurat miał wolne, na drugi dzień telefon z wyjasnieniami od mechanika. Cena nie przekroczyła ustalonej i była adekwatna do naprawy w Aso. Tak bym chciał być obsługiwany w Aso.

 

Wysłane z mojego D6633 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
Zdażyła się jeszcze jedna kuriozalna wpadka - przedstawiciel serwisu do mnie zadzwonił z pytaniem, czy po ostatniej wizycie z samochodem jest wszystko w porządku. Odpowiedziałem, że nie mam pojęcia, ponieważ samochód jest cały czas u was.

 

Pozdrawiam,

 

--

Tomek

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Jeżeli przedstawiciel serwisu nie wie co dzieje się z Twoim autem, które jest w tym momencie u nich w naprawie to chyba czas najwyższy zmienić serwis :duh:

 

Na jakim oleju jeździsz?

Solidne działające Stare POLSKIE TELEFONY RWT/T4 /wyprzedaż kolekcji/. Doskonałe jako ozdoba mieszkania, kancelarii, gabinetu lub biura

Więcej w linku: http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=4319457

/Dla forumowiczów BMW-klub.pl możliwy rabat/

Opublikowano
No i napisz jeszcze czy zmieniałeś olej tylko wg wskazań komputera czy też częściej ?
Opublikowano

Wedlug mojej skromnej oceny, jesli spalanie oleju miesci sie w normie, to niewiele bedzie mozna zdzialac.

Ciekawi mnie natomiast kwestia katalizatora - oznaczaloby to, co pewnie nie jest wiedza powszechna, ze minimalna zywotnosc katalizatora moze byc taka, jak Twoj przebieg.

Nalezaloby wiec dowiedziec sie, na jakis okres/przebieg jest gwarancja na katalizator, bo jesli padnie znow, to, tak naprawde, nie Twoj interes z jakiego powodu - jesli miesci w okresie gwarancji katalizatora.

Jadę wolniej ale na 20-tkach.

Fan Mercedes z dwoma BMW ;)

Opublikowano
Wedlug mojej skromnej oceny, jesli spalanie oleju miesci sie w normie, to niewiele bedzie mozna zdzialac.

Ciekawi mnie natomiast kwestia katalizatora - oznaczaloby to, co pewnie nie jest wiedza powszechna, ze minimalna zywotnosc katalizatora moze byc taka, jak Twoj przebieg.

Nalezaloby wiec dowiedziec sie, na jakis okres/przebieg jest gwarancja na katalizator, bo jesli padnie znow, to, tak naprawde, nie Twoj interes z jakiego powodu - jesli miesci w okresie gwarancji katalizatora.

 

Myślisz, że katalizator może być w tych autach do wymiany już po przejechaniu 45 tys.?

 

Jak na te klasę aut byłoby to zdecydowanie za szybko

Solidne działające Stare POLSKIE TELEFONY RWT/T4 /wyprzedaż kolekcji/. Doskonałe jako ozdoba mieszkania, kancelarii, gabinetu lub biura

Więcej w linku: http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=4319457

/Dla forumowiczów BMW-klub.pl możliwy rabat/

Opublikowano

Katalizator został wymieniony, ponieważ był, cytuję co usłyszałem, "całkowicie zapchany przepalonym olejem". Mogę przypuszczać, że z uwagi na to, że samochód dzisiaj odebrałem z nowym katalizatorem po przejechaniu następnych 30 000 km ponownie pojawi się problem. Pytanie tylko, czy chce mi się dolewać litr olej u za 60 zł co 2 tys km czekając na kolejny "check engine".

Swoją drogą norma 0,7 litra dla 1000 km może pokonać kolejny katalizator i może to da komuś z centrali do myślenia.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano
Spalany olej silnikowy zapycha katalizator, to oczywiste. Spróbuj tego oleju co Ci napisałem, może trochę się poprawi. Litr wychodzi ok 35zł, i ma normę BMW LL-04.
Opublikowano

na początek zmień olej tak jak prawi Pemek

ja jeżdżę na Millersie i od wymiany 6 tys km temu wskaźnik poziomu nie drgnął, a silnik uturbiony i mocy nie

mało :)

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano
Wedlug mojej skromnej oceny, jesli spalanie oleju miesci sie w normie, to niewiele bedzie mozna zdzialac.

Ciekawi mnie natomiast kwestia katalizatora - oznaczaloby to, co pewnie nie jest wiedza powszechna, ze minimalna zywotnosc katalizatora moze byc taka, jak Twoj przebieg.

Nalezaloby wiec dowiedziec sie, na jakis okres/przebieg jest gwarancja na katalizator, bo jesli padnie znow, to, tak naprawde, nie Twoj interes z jakiego powodu - jesli miesci w okresie gwarancji katalizatora.

 

Myślisz, że katalizator może być w tych autach do wymiany już po przejechaniu 45 tys.?

 

Jak na te klasę aut byłoby to zdecydowanie za szybko

Wiesz, w tym wypadku ja nie mysle - ja to widze (czytam).

 

Spalany olej silnikowy zapycha katalizator, to oczywiste. Spróbuj tego oleju co Ci napisałem, może trochę się poprawi. Litr wychodzi ok 35zł, i ma normę BMW LL-04.

A nie chodzi Tobie przypadkiem o zgubiony olej?

Jadę wolniej ale na 20-tkach.

Fan Mercedes z dwoma BMW ;)

Opublikowano

a ja nie chce zakładać nowego tematu i chyba przeoczyłem. na dzień dzisiejszy jaki olej polecacie do BMW 520D 2011 rok auto mam od niedawna i mam w bagażniku oryginalną dolewke 1litr oleju niebieskie opakowanie

 

http://www.kolegaberlin.pl/pol_pl_Oryginalny-olej-BMW-TwinPower-Turbo-5W30-Longlife-04-1L-5288_1.jpg

 

 

Mogę kupić olej or 200pln za 5 litrów ale nie orientuje się czy to jest np dalej Castrolowski ?? czy np Shell bo słyszałem że BMW zmienił olej na Shell

Dajcie znać żeby nie kupić złego

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
na dzień dzisiejszy jaki olej polecacie

Ja niezmiennie Shell Helix Ultra.

Jak już kiedyś pisałem używam tego oleju od wielu lat, w poprzednich autach także (a "przerabiałem" wiele olejów dostępnych na polskim rynku).

 

Dla BMW optymalny jest Shell Helix Ultra ECT 5W-30 (z normą LL-04), ewentualnie Shell Helix Ultra 5W-30 (z normą LL-01).

 

Mam Service Inclusive, ale dodatkowo olej z filtrem wymieniam poza ASO w połowie interwału.

Przejście BMW w ubiegłym roku z Castrol'a na Shell'a to moim zdaniem dobra wiadomość.

Teraz czekam w obu moich autach na akcję serwisową wymiany korka wlewu oleju z "BMW-Castrol" na "BMW-Shell" :mrgreen:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

czy zmiana oleju nie powoduje utraty gwarancji?

czy w ASO wymienią olej jak się im swój przywiezie-dowolnej marki?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.