Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 63
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
pytanie czy jest opcja by 100Ah zakodować

 

U mnie według Realoem wygląda tak:

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VB11-EUR-07-2005-E90-BMW-325i&diagId=61_1986

 

Dpbry coder jak Dziqsek lub Prmaxx ci to zrobi jak wezmiesz "Wojtka ktory koduje na osiedlu" to moze z tym byc klopot :)

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Aku już wymieniony i zakodowany.

Serdeczne podziękowania dla kolegi Dziqsek (Artura) za sprawne zdalne zadziałanie.

 

Dziś dobrałem się do odmy. Warto się zainteresować i wymienić.

Trochę oleju w kolektorze, świadczy o tym że odma miała już dość.

 

Węże :

http://images76.fotosik.pl/499/bbe5566ff522f466med.jpg

 

wymiana :

http://www.pelicanparts.com/BMW/techarticles/BMW-3-Series-E90/ENGINE-Crankcase_Breather_Valve_Replacement/ENGINE-Crankcase_Breather_Valve_Replacement.htm

-----///Moja galeria- BMW E90- M Pakiet LCI///------

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=146363

Klik by powiększyć


e34a03810f04.jpg

Opublikowano

U mnie Disy suche, ale w kolektorze olej i odma w środku zawalona.

Każdemu radze by wymienił.

 

Jak ci kolego poszło z wężami, uratowałeś których?

 

P.s.

Teraz spojrzałem, jeszcze nie zmieniałeś.

Jak takie ilości oleju masz pod kolektorem to wymieniaj jak najszybciej. Szkoda silnika i pewnie oleju Ci dużo łyka

-----///Moja galeria- BMW E90- M Pakiet LCI///------

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=146363

Klik by powiększyć


e34a03810f04.jpg

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
W moim n52 zużycie oleju sięgało 1l na 700km zero dymka z rury przy normalnej jeżdzie tylko taki dziwny zapach spalin przy zimnym silniku (siarka czy coś),też cudowałem z różnymi płukankami(też nafta) ale to nie pomogło. w końcu zdecydowałem się na wyciągnięcie tłoków i sprawdzenie pierścieni ,myśle że problem nie tkwi tylko w tłokach ale również w sprężystości stalowych pierścieni olejowych moje poprostu włożone w tuleje wpadały do środka.silnik w czasie remontu miał 290000 tyś w środku zero zużycia elementów mechanicznych tuleje nikasilowe z delikatnym progiem w granicach normy natomiast syf w silniku nieprzeciętny od tego super oleju co go bmw zaleca :? Uszczelnienie zaworów było w stanie prawidłowym ale wymieniłem profilaktycznie. blokady rozrządu i wanosów wykonałem własnoręcznie podczas rozbierania silnika.aluminiowe śruby warto wymienić na nowe lub kręcić z czuciem ja wymieniłem tylko śruby głowicy. Jeżeli silnik spala duże ilości oleju to w moim przypadku sprawdziło się na ciepłym pedał w podłoge(5tyś) troche odczekać i widać piękną chmure. Jeżdze na polskich dorabianych pierścieniach i wszystko jest ok oleju nie bierze.pierścienie olejowe zmieniłem na jednoczęściowe (w orginale są dwa cieńkie stalowe przedzielone sprężynką) .Naprawiłem w tym samochodzie własnoręcznie chyba wszystko co się mogło zepsuć: central ,wiązki klapy,odma silnika,cewki zapłonowe,pompa wody,zcinająca się stacyjka,spalone żarówki ringów,zawieszenie niVo(wymieniłem na sprężyny),wymiana tuleji sanek,stukająca rozpurka z przodu ,czyszczenie przepustnicy.Czeka mnie jeszcze naprawa mulfa bo telefon już się nie łączy i przez spalanie oleju załatwiłem katalizatory.jeżdze na gazie brc i wszystko ok. W mojej firmie są trzy e60/e61 niema miesiąca żeby coś się komuś nie zje...albo zaświeciło na desce.Lubie grzebać więc jeszcze nie pozbyłem się tego cuda.
Opublikowano
W moim n52 zużycie oleju sięgało 1l na 700km zero dymka z rury przy normalnej jeżdzie tylko taki dziwny zapach spalin przy zimnym silniku (siarka czy coś),też cudowałem z różnymi płukankami(też nafta) ale to nie pomogło. w końcu zdecydowałem się na wyciągnięcie tłoków i sprawdzenie pierścieni ,myśle że problem nie tkwi tylko w tłokach ale również w sprężystości stalowych pierścieni olejowych moje poprostu włożone w tuleje wpadały do środka.silnik w czasie remontu miał 290000 tyś w środku zero zużycia elementów mechanicznych tuleje nikasilowe z delikatnym progiem w granicach normy natomiast syf w silniku nieprzeciętny od tego super oleju co go bmw zaleca :? Uszczelnienie zaworów było w stanie prawidłowym ale wymieniłem profilaktycznie. blokady rozrządu i wanosów wykonałem własnoręcznie podczas rozbierania silnika.aluminiowe śruby warto wymienić na nowe lub kręcić z czuciem ja wymieniłem tylko śruby głowicy. Jeżeli silnik spala duże ilości oleju to w moim przypadku sprawdziło się na ciepłym pedał w podłoge(5tyś) troche odczekać i widać piękną chmure. Jeżdze na polskich dorabianych pierścieniach i wszystko jest ok oleju nie bierze.pierścienie olejowe zmieniłem na jednoczęściowe (w orginale są dwa cieńkie stalowe przedzielone sprężynką) .Naprawiłem w tym samochodzie własnoręcznie chyba wszystko co się mogło zepsuć: central ,wiązki klapy,odma silnika,cewki zapłonowe,pompa wody,zcinająca się stacyjka,spalone żarówki ringów,zawieszenie niVo(wymieniłem na sprężyny),wymiana tuleji sanek,stukająca rozpurka z przodu ,czyszczenie przepustnicy.Czeka mnie jeszcze naprawa mulfa bo telefon już się nie łączy i przez spalanie oleju załatwiłem katalizatory.jeżdze na gazie brc i wszystko ok. W mojej firmie są trzy e60/e61 niema miesiąca żeby coś się komuś nie zje...albo zaświeciło na desce.Lubie grzebać więc jeszcze nie pozbyłem się tego cuda.

 

Czyli tlokow nie wyminiales tylko pierscienie i profilaktycznie uszczelniacze???

 

Mozna wiedziec gdzie kupiles pierscienie?

 

Wiem ze BMW ma zestawy naprawcze do tych silnikow (tloki + pierscienie) ale podobno wymiana slabo oplacalna...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witam

 

Uszczelniacze można wymienić bez ściągania głowicy.....

 

.....nabijanie ciśnienia w cylindrze które podpiera zawór

 

.... tu jest filmik jak wymienic uszczelniacze w silniku BMW bez sciagania glowicy :

 

Vsd wechsel n42/n46 BMW

 

Głównym objawem zużytych uszczelniaczy zaworowych jest duże zużycie oleju. Pojawia się także biały lub niebieski dym przy wdepnięciu gazu po kilkuminutowym staniu na odpalonym silniku.

 

.... tutaj jeszcze filmiki pokazuje typowe objawy nieszczelnych uszczelniaczy ( bialy dym ) w silniku N63 .... po wymianie uszczelniaczy

wszystko wraca do normy i autko nie kopci

 

BMW N63 Ölverbrauch VSD wechsel ohne Demontage Zylinderkof

https://www.youtube.com/watch?v=US9Mow0fyjE

 

VSD Reparatur N42/N46/N62 BMW Ölverbrauch VSD wechsel ohne Demontage Zylinderkopf Teil I

Pozdrawiam Andrzej
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witam

 

(info o filtrze węglowym paliwa potrzebne)

 

.... tu jest instrukcja BMW / BMW Workshop Manuals , 3 Series E90 323i (N52) SAL

 

1 RA General Function Description For Fuel Supply Systems

http://workshop-manuals.com/bmw/3_series_e90/323i_n52_sal/2_repair_instructions/16__fuel_supply_system_%28n52%29/0__fuel_pick-up_cleaning_system/1_ra__general_function_description_for_fuel_supply_systems/

 

"The tank venting system is an enclosed system which is vented via a carbon canister. The carbon is incorporated in the carbon canister as granulate. The large surface of the carbon stores the fuel vapors which occur in the fuel tank. The carbon canister must be regenerated on a regular basis so as to be able to continue storing fuel vapors. Regeneration is performed by way of purging with fresh air via the intake manifold. This process is controlled by the engine control unit. "

 

System odpowietrzania zbiornika jest systemem zamkniętym, który jest wentylowany poprzez filtr węglowy. Węgiel znajduje się w pojemniku węgla jako granulat. Duża powierzchnia węgla eliminuje opary paliwa, które pojawiają się w zbiorniku paliwowym. Pochłaniacz węglowy musi być regenerowany w regularnych odstępach w taki sposób, aby być w stanie kontynuować przechowywania oparów paliwa. Regeneracja odbywa się za pomocą płukania świeże powietrze przez kolektor wlotowy. Proces ten jest sterowany przez jednostkę sterującą silnika.

Pozdrawiam Andrzej
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witam

 

Filtr paliwa wg BMW w E90 N52 nie jest wymienny

 

.... tu sa informacje na temat filtra paliwa :

 

Filtr paliwa/Pompa/Czujnik poziomu

http://pl.bmwfans.info/parts-catalog/E90/Europe/323i-N52/L-N/aug2004/browse/fuel_supply/fuel_filter_pump_fuel_level_sensor/

 

2. Zestaw naprawczy filtra paliwa z regulacja ciśnienia / Nr 16 11 7 163 295

 

a tutaj kilka zdjec jak to cudo wyglada :

 

http://fs5.directupload.net/images/160503/nljn72gq.png

 

http://fs5.directupload.net/images/160503/nv7xwd8n.png

 

http://fs5.directupload.net/images/160503/wuapwgxa.png

Pozdrawiam Andrzej
Opublikowano
witam

 

Filtr paliwa wg BMW w E90 N52 nie jest wymienny

 

.... tu sa informacje na temat filtra paliwa :

 

Filtr paliwa/Pompa/Czujnik poziomu

http://pl.bmwfans.info/parts-catalog/E90/Europe/323i-N52/L-N/aug2004/browse/fuel_supply/fuel_filter_pump_fuel_level_sensor/

 

2. Zestaw naprawczy filtra paliwa z regulacja ciśnienia / Nr 16 11 7 163 295

że zestaw istnieje to wiem, ale wg. BMW nie jest częścią eksploatacyjną jak np. filtr oleju czy powietrza :)

Opublikowano
około 350-400zł komplet pierścieni na wszystkie cylindry w firmie w łodzi niewiem czy moge podać? jeszcze można wymienić uszczelniacze na sznurek przez otwór do świecy,ogólnie dużo rozbierania przy wymianie tych uszczelniaczy u mnie były ok bo guma nie spękana i ciasno siedziały na zaworze(nie było różnicy miedzy nowymi). pierścienie chyba z półki sciągneli bo przyszły w 3 dni.
Opublikowano
około 350-400zł komplet pierścieni na wszystkie cylindry w firmie w łodzi niewiem czy moge podać? jeszcze można wymienić uszczelniacze na sznurek przez otwór do świecy,ogólnie dużo rozbierania przy wymianie tych uszczelniaczy u mnie były ok bo guma nie spękana i ciasno siedziały na zaworze(nie było różnicy miedzy nowymi). pierścienie chyba z półki sciągneli bo przyszły w 3 dni.

 

Podawales im jakies konkretne wymiary w jakich chcialbys te pierscienie czy dopasowali Ci do silnika po modelu?

Opublikowano
około 350-400zł komplet pierścieni na wszystkie cylindry w firmie w łodzi niewiem czy moge podać? jeszcze można wymienić uszczelniacze na sznurek przez otwór do świecy,ogólnie dużo rozbierania przy wymianie tych uszczelniaczy u mnie były ok bo guma nie spękana i ciasno siedziały na zaworze(nie było różnicy miedzy nowymi). pierścienie chyba z półki sciągneli bo przyszły w 3 dni.

 

 

DAWAJ TA FIRME W LODZI ! :mrgreen:

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witam

 

Polecany wg. BMW 5W30 z normą LL-04. Poleca się również 5W40 LL-01, szczególnie w przypadku zwiększonego zużycia. Najbardziej polecane są oleje Millers, Motul, Amsoil itp. Najczęściej niepolecanym olejem jest Castrol.

 

Polecany wg. BMW : Longlife-04 Öle / Longlife-01 Öle / Longlife-01 FE Öle :D

 

4.0 "Longlife-04"

Freigegeben für folgende BMW Motoren: siehe Anlage 3

Für Ottomotoren sind Longlife-04 Öle nur in Europa (EU plus Schweiz, Norwegen und Liechtenstein) zulässig.

Außerhalb dieses Gebietes dürfen sie wegen der häufig problematischen Kraftstoffqualität nicht verwendet werden.

 

4,0 "Longlife-04"

Dopuszczone do następujących silników BMW: patrz dodatek 3

W przypadku silników benzynowych Longlife-04 Oleje są dozwolone tylko w Europie (UE, Szwajcaria, Norwegia i Liechtenstein).

Poza tym rejonem nie mogą być stosowane ze względu na często problematyczną jakość paliwa.

 

https://www.google.de/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwi01oLW-sXMAhWIa5oKHVMACfQQFggsMAE&url=http%3A%2F%2Fwww.e46fanatics.de%2Fattachments%2Ftechnik-allgemein%2F6721d1308160613-welches-motoroel-fuer-mein-bmw-e46-318i-bmw-motorenoele.pdf&usg=AFQjCNHEd-jSHxJzrYAf7KrNMILiQpnw4g

 

jak jeszcze cos mam przetlumaczyc to daj znac :cool2:

Pozdrawiam Andrzej
Opublikowano

Dzięki za pomoc! Bardzo fajny PDF :) dodam go do działu o olejach.

 

Doszliśmy do tych samych wniosków, tylko ja czytając fora i praktyków, a Ty - oficjalne materiały BMW :)

 

Olej LL-01 FE jest praktycznie niespotykany - nawet w tym PDF widać że 3 oleje mają taki certyfikat.

 

Czy uważasz, że coś jeszcze warto opisać lub dodać do dokumentu?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witam

 

..... a teraz na temat : "Chłodzenie silnika - elektryczna pompa wody i termostat "

 

1. Elektryczna pompa wody

 

Electronically Controlled Coolant Pump

Particular care must be taken when performing servicing work to ensure that the pump

does not run dry. When the pump is removed, it should be stored filled with coolant.

The bearing points of the pump could seize if the pump were not filled with coolant.

This could jeopardize subsequent start-up of the pump thus rendering the entire heat

management system inoperative (the pump not starting up could cause serious engine

damage). If the pump should ever run dry, the pump wheel should be turned by hand

before finally connecting the coolant hoses. The system should then be immediately

filled with coolant.

 

Elektronicznie regulowana pompa płynu chłodzącego. Szczególną ostrożność należy zachować podczas wykonywania prac konserwacyjnych w celu zapewnienia, żeby ​​pompa nie pracowała na sucho. Gdy pompa jest demontowana, powinien być przechowywany napełniony płynem chłodzącym. Punkty podparcia pompy może przejąć, jeśli pompa nie były wypełnione płynem chłodzącym. Może to zagrozić kolejne uruchomienie pompy co uczyniłoby całą ciepło System zarządzania działa (pompa nie uruchamiania silnika może spowodować poważne uszkodzić). Pompa nie powinna nigdy pracować na sucho, koło pompy powinny być włączane ręcznie zanim ostatecznie podłączania przewodów chłodziwa. System powinien być następnie natychmiast napełniony płynem chłodzącym.

 

Particular care must be taken during assembly to ensure that the connector is clean and

dry and the connections are undamaged.

Diagnosis should be performed only with the approved adapter cables. The information

provided in the repair instructions must be observed. Due to this coolant pump, a special

filling and bleeding procedure must be implemented for servicing:

1. Fill system with coolant via the expansion tank (AGB). Top up coolant level to lower

edge of expansion tank.

2. Close expansion tank.

3. Switch on ignition.

4. Set heating to maximum (temperature), switch on blower (lowest stage).

5. Press accelerator pedal module to floor for at least 10 seconds. The engine must NOT be started.

6. Bleeding via EWP takes app.. 12 minutes. Then check coolant level in expansion

tank, top up to MAX marking if necessary.

7. Check cooling circuit and drain plugs for leaks.

8. If the procedure needs to be repeated several times, allow DME to completely

de-energize (remove ignition key for app.. 3 minutes) and then repeat procedure as

from item 3.

Note: Connect battery charger if battery charge level is low.

 

Szczególną ostrożność należy zachować podczas montażu, aby upewnić się, że wtyczka jest czysta i suche i połączenia są nieuszkodzone. Diagnoza powinna być wykonywana tylko z zatwierdzonych adapterów. Informacja przewidziane w instrukcji naprawy muszą być przestrzegane. W związku z tym nalezy zachowac specjalną procedure napełniania i odpowietrzania pompy płynu chłodzącego i muszą być wykonane posczas serwisu:

 

1. System chłodzącym napelnić pełnienie płynem chłodzącym poprzez zbiornik wyrównawczy (AGB). Uzupełnić poziom płynu chłodzącego w celu obniżenia krawędź zbiornika wyrównawczego.

2. Zamknąć zbiornik wyrównawczy.

3. Włączyć zapłon.

4. Zestaw ogrzewania na maksymalną (temperatura), włączyć dmuchawę (najniższy stopień).

5. Wciśnij moduł pedału przyspieszenia do podłogi, przez co najmniej 10 sekund. NIE URUCHAMIAJ SILNIKA .

6. Odpowietrzanie poprzez EWP odbywa aplikację .. 12 minut. Następnie sprawdzić poziom płynu chłodzącego w ekspansji Zbiornik, top maks oznaczenie, jeśli to konieczne.

7. Sprawdzić obwód chłodzenia korki spustowe i szczelność.

8. Jeśli procedura musi być powtórzony kilka razy, aby całkowicie pozwala DME Odłącz zasilanie (wyjąć kluczyk ze stacyjki dla aplikacji .. 3 minuty), a następnie powtórzyć procedurę z pozycji 3.

Uwaga: Podłącz ładowarkę, gdy poziom naładowania akumulatora jest niski.

 

 

http://hartgens.nl/z4/wp-content/uploads/2015/06/03a_N52-Engine.pdf ( materialy szkoleniowe BMW :D )

 

http://lindvigs.com/obioban/spec.pdf

 

P.S.

 

sorry za tlumaczenie , angielski znam slabo .... moze ktos pomoze ?

.... to jest procedura odpowietrzania ukladu chlodzacego zalecana w materialach szkoleniowych przez BMW :D

Pozdrawiam Andrzej
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

..... tutaj to samo w j. niemieckim

 

http://www.motor-talk.de/forum/aktion/Attachment.html?attachmentId=734421

 

Achtung!

Lifetimebefüllung Kühlmittel:

Gebrauchtes Kühlmittel grundsätzlich nicht wiederverwenden!

Bei Tausch und bei Ausbau von Bauteilen, die auf die Korrosionsschutzwirkung des Kühlmittels angewiesen sind,

muss dieses ersetzt werden. Das Kühlsystem muss daher entleert und neu befüllt werden.

Bei sonstigen Demontagearbeiten, bei denen Teilmengen des Kühlmittels abgelassen werden, wird dieses durch neues Kühlmittel ergänzt.

 

Uwaga!

Żywotność napełniania plynu :

Używany plyn w zasadzie nie używać ponownie!

Przy wymianie lub demontazu komponentów, które są zależne od efektu ochrony przed korozją chłodziwa,

należy je wymienić. Układ chłodzenia musi zostać opróżniony i napełniony ponownie.

Przy innych prac demontażowych, gdzie czesc plynu zostala spuszczona, braki nalezy uzupelnic nowym plynem chłodniczym.

 

 

Nur beim Nachfüllen!

Nur vorgeschriebenes Kühlmittel verwenden.

Mischungsverhältnis beachten! Befüllung langsam durchführen.

Kühlmittelstand auf max abgleichen.

Tylko wtedy, gdy uzupelniamy!

Należy używać tylko zalecanego płynu chłodzącego.

Uwaga . Zachowac stosunek mieszania! Wypełnienie ( uzupelnianie ) wykonywać powoli.

Poziom płynu chłodzącego na max.

 

Ausgleichsbehälter für Kühlmittel schließen.

Einbauhinweis:

Verschlussdeckel (1) soweit schließen, bis die Pfeilmarkierungen fluchten.

 

Zbiornik wyrównawczy dla płynu chłodzącego zamknac.

Instalacja:

Korek (1) zakrecic az do wyrownania oznaczen .

 

Kühlsystem entlüften:

Hinweis:

Während des Entlüftungsvorgangs den Verschlussdeckel des

Ausgleichsbehälters für Kühlmittel nicht öffnen.

1. Batterieladegerät anschließen.

2. Zündung einschalten.

3. Heizung auf maximale Temperatur stellen, Gebläse auf

kleinste Stufe zurücknehmen.

4. Gaspedal für 10 Sekunden bis Anschlag drücken. Motor

darf nicht gestartet werden.

5. Der Entlüftungsvorgang wurde durch Drücken des

Gaspedals gestartet und dauert ca. 12 Minuten. (Die

elektrische Kühlmittelpumpe wurde aktiviert und schaltet

sich nach ca. 12 Minuten automatisch ab).

6. Danach Füllstand im Ausgleichsbehälter für Kühlmittel mit

100 ml über max befüllen (siehe Bild R17 0450)

7. Kühlsystem auf Wasserdichtheit prüfen.

8. Falls die Entlüftung nochmal durchgeführt werden muss,

(z.B. bei undichtem Kühlsystem)DME komplett abfallen

lassen (ca. 3 Minuten Zündschlüssel abgezogen lassen),

dann ab Punkt 3 wiederholen.

Nur beim Entlüften!

Befüllung langsam durchführen.

Ausgleichsbehälter für Kühlmittel mit 100 ml über max befüllen.

100 ml entsprechen A=6 mm.

 

Odpowietrzanie układu chłodzenia:

Uwaga:

Podczas odpowietrzania nie otwierac/ odkrecac korka zbiornika wyrównawczy płynu chłodzącego.

1. Podłącz ładowarkę.

2. Włączyć zapłon.

3. Ustawic grzejnik na maksymalną temperaturę, wentylator na najmniejszy stopien.

4. Wciśnij pedał przyspieszenia (gazu) przez 10 sekund, az do oporu. Nie uruchamiac silnika.

5. Procedura odpowietrzania zostala uruchomiona przez wcisniecie pedalu gazu i trwa około 12 minut. ( Elektryczna pompa płynu chłodzącego została aktywowana i zostanie wylaczona po około 12 minutach automatycznie ).

6. Nastepnie uzupelnic plyn w zbiorniku wyrównawczym 100 ml powyższej max (patrz rysunek R17 0450)

7. Sprawdzić szczelność układu chłodzenia.

8. Jeżeli odpowietrzenie musi być wykonane ponownie, (np. w przypadku nieszczelności w układzie chłodzenia) DME wylaczyc (wylaczyc zaplon na 3 minuty ) , powtórz czynności od punktu 3.

Tylko przy odpowietrzaniu!

Napelnianie / uzupelnianie dokonywac powoli. Napełnić zbiornik wyrównawczy plynu chłodzacego 100 ml powyżej max. - 100 ml odpowiadają = 6 mm.

 

P.S.

 

Tlumaczenie zawiera jeszcze bledy :D

Poprwie jak bede mial wiecej czasu :cool2:

Pozdrawiam Andrzej
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witam

 

Temat : zmiana oleju w skrzyni biegow manual / automatc :

 

23 Manual Transmission (MECH) > 0 Complete Transmission > 5 RA Oil Change In Manual Transmission

00 11 229 Oil change in manual transmission

 

http://workshop-manuals.com/bmw/3_series_e90/323i_n52_sal/2_repair_instructions/23__manual_transmission_%28mech%29/0__complete_transmission/5_ra__oil_change_in_manual_transmission/

 

 

24 Automatic Transmission (AUT) > 0 Transmission Assembly > 5 RA Checking_topping Up Fluid Level In Automatic Transmission (GA6L45R)

00 11 237 Checking/topping up fluid level in automatic transmission (GA6L45R)

 

http://workshop-manuals.com/bmw/3_series_e90/323i_n52_sal/2_repair_instructions/24__automatic_transmission_%28aut%29/0__transmission_assembly/5_ra__checking_topping_up_fluid_level_in_automatic_transmission_%28ga6l45r%29/

 

2 Repair Instructions > 0 Maintenance And General Data > 47 RA Checking_topping Up Fluid Level In Automatic Transmission (GA6HP19Z)

00 11 237 Checking/topping up fluid level in automatic transmission (GA6HP19Z)

 

http://workshop-manuals.com/bmw/3_series_e90/330i_n52_sal/2_repair_instructions/0__maintenance_and_general_data/47_ra__checking_topping_up_fluid_level_in_automatic_transmission_%28ga6hp19z%29/

 

 

... i jak mocno dokrecac sruby

4 Tightening Torques > 23 Manual Transmission (MECH) > 0 Complete Transmission > 2 AZD Transmission In General

23 00 Transmission in general

http://workshop-manuals.com/bmw/3_series_e90/330i_n52_sal/4_tightening_torques/23__manual_transmission_%28mech%29/0__complete_transmission/2_azd__transmission_in_general/

 

4 Tightening Torques > 24 Automatic Transmission (AUT) > 11 Transmission Case, Oil Sump > 3 AZD Transmission Housing, Transmission Oil Sump

24 11 Transmission housing, transmission oil sump

http://workshop-manuals.com/bmw/3_series_e90/330i_n52_sal/4_tightening_torques/24__automatic_transmission_%28aut%29/11__transmission_case_oil_sump/3_azd__transmission_housing_transmission_oil_sump/

 

http://workshop-manuals.com/bmw/3_series_e90/330i_n52_sal/4_tightening_torques/24__automatic_transmission_%28aut%29/11__transmission_case_oil_sump/3_azd__transmission_housing_transmission_oil_sump/page_3442/

Pozdrawiam Andrzej
  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano
Wow to o odpowietrzaniu układu to niezla akcja nie mialem pojecia ze tak sie to robil. Zwykle mechanicy zalewaja plyn rozgrzewaja auto do ~90* puszczają grzanie na full i tyle a tu taka fajna sztuczka bez odpalania i rozgrzewania ekstra! Tak z ciekawosci taka procedura dziala we wszystkix e9x ?

Garage:

f87 M2 LCI 2018r -> https://bit.ly/3BgwoE6

e92 M3 2010r -> https://bit.ly/3BgwoE6


Ex:

e46 318i 1999r

e46 330Ci 2002r

e60 535d 2006r

e92 335d 2007r @410KM/750Nm -> http://bit.ly/2NRV79i

Opublikowano
Nie, bo nie wszystkie mają elektryczną pompę wody.

 

Aaaa no tak ;) a nie wiesz jak to jest w przypadku 335d? Bo z tego co wiem to wystepuja tu 2 pompy jedna na pasku i 2 mala (dodatkowa) elektryczna ;)

Garage:

f87 M2 LCI 2018r -> https://bit.ly/3BgwoE6

e92 M3 2010r -> https://bit.ly/3BgwoE6


Ex:

e46 318i 1999r

e46 330Ci 2002r

e60 535d 2006r

e92 335d 2007r @410KM/750Nm -> http://bit.ly/2NRV79i

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.