Skocz do zawartości

Drgania silnika M57 184PS 2000r


oskimos

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam problem z silnikiem, trzęsie na wolnych obrotach i wydaje mi się że przy większych też nie jest stabilny.

Trzęsienie zaczęło się nagle, pewnego razu odpaliłem silnik i już było.

Zrobiłem test przelewowy i test inpą w analogu. Nie ma żadnych błędów w sterowniku silnika.

Zawór AGR jest odłączony (mam pękniętą membranę w zaworze i wężyk jest zaślepiony).

Przebieg 264000 Km, skrzynia manualna, oryginalnie brak klapek w kolektorze, wymieniony przepływomierz na nowy boscha i zrobiona aktualizacja oprogramowania.

 

Czy wymienić na początku wtryskiwacz 6, czy jeszcze jakiś?

 

Wyniki są następujące:

nr wtrysku korekta przelew

wtrysk 1 -2,20 10ml/min

wtrysk 2 -1,03 19ml/min

wtrysk 3 +1,45 16ml/min

wtrysk 4 -1,90 13ml/min

wtrysk 5 -0,94 10ml/min

wtrysk 6 +3,67 19ml/min

 

 

INPA analog:

https://youtu.be/H31ef1VF0ZY

 

Przelewy:

http://naforum.zapodaj.net/3a7a3082a949.jpg.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dość słabo to wygląda..jeśli chodzi o przelewy to problemem jest 6, 2 a nawet 3; natomiast korekcje wszystkie wyglądają średnio, ale pewnie rozjeżdżają się przez jeden, może dwa wtryskiwacze (przede wszystkim przez 6). Zacząłbym do czyszczenia lm dieselspulung na krótko, czyli przy pompie progowej, po ominięciu zbiornika (jest temat na bmw-sport), wtedy znowu korekcje na rozgrzanym silniku i będzie można podjąć decyzję. Oczywiście niestabilna praca silnika jest spowodowana problemem z wtryskiwaczami.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze pytanie, teście ANALOG 3 w Inpie jest taki parametr jak "P Amount of the PI ideal speed control" i przyjmuje on wartości ujemne, a chyba jest to wskaźnik obrotów wałka rozrządu, lub wału korbowego.

Czy tak może być, czy któryś czujnik jest uszkodzony?

 

Pozdrawiam

Daniel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tu niestety nie poratuję, bo u mnie w m47n wygląda to inaczej, nie wiem co to jest.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś inny zobaczy moje logi z inpy i udzieli rady co do dziwnych wartości w analog 3.

 

Przypomniało mi się jeszcze, że kiedy silnik jest zimny, to jak wcisne mocniej gaz to silnik stuka, jak by wtryskiwacz stukal. Znika to po około 2 minutach jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jestem w trakcie wymiany wtryskiwacza, oczywiście nie idzie go wyciągnąć.

Spróbowałem taki patent, że poluzowałem śruby od wtryskiwacza i odpaliłem silnik bez kolektora i zauważyłem że bardzo równo pracuje.

Podłączyłem z ciekawości INPA i okazało się że korekcje wtryskiwaczy są bardzo bliskie 0, najgorszy ma +0,7, a mój felerny wtryskiwacz ma -0,3.

Czy to normalne że bez kolektora tak dobrze silnik pracuje i korekty się polepszają? W teście analog 5 już silnik nie telepie i pracuje bardzo równo (różnica w pracy silnika pomiędzy testem 4, a 5 prawie niezauważalna).

Co mam z tym zrobić? Wtryskiwacz ani drgnie.

Czujnik ciśnienia doładowania też był odłączony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie wiem jak powinno być w m57, ale u mnie po zdjęciu kolektora dolotowego silnik pracuje nie pracuje tak równo jak z kolektorem i korekcje też są gorsze. Niestety często jest problem z wyjęciem wtryskiwaczy z m57, są do tego wybijaki.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie co może być przyczyną tego że korekty się polepszyły i silnik lepiej pracuje. Pewnie ściągając kolektor usunąłem jakąś usterkę, tylko pytanie jaką?

Kolektor jest zabrudzony od nagaru z AGR, ale ścianki są pokryte 2mm osadem, a to chyba nie ma aż takiego wielkiego znaczenia, tym bardziej na wolnych obrotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Złóż go do kupy i sprawdź co będzie, dość zaskakujące by to było jakby teraz było ok.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ANALOG 1

14aab14f5191.jpg

 

ANALOG 2

7c29b21b0273.jpg

 

ANALOG 3

1aa3187336be.jpg

 

ANALOG 4

61f53e56ba40.jpg

 

ANALOG 5

02cd87e002e5.jpg

 

Inpa nie pokazuje mi błędu odłączonego czujnika ciśnienia w kolektorze, jak odepnę czujnik na listwie CR to od razu wywala błąd, ale odłączenie czujnika ciśnienia nic nie pokazuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewód od 6 wtrysku wygląda że był naprawiany,ale dość mocno ruszalem nim i nic się nie zmienia. Egr dołączony. Klapek nie ma i nigdy nie było. Właśnie przejechałem się samochodem 10 km i idzie jak szalony, bardzo dobrze się zbiera. Zobaczę jutro, czy dalej będzie tak "super".
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejechałem 250km i na razie żadnych drgań. Cały czas mam jeden drobny problem, tzn jak przyśpieszam (gaz w podłogę), to przy około 2000obr/min silnik się wacha, tzn. jest moc/brak mocy/jest moc/brak mocy/jest moc i tak do około 2500obr i wtedy już jest normalnie. Było tak już przed drganiami silnika. Wydaje mi się, że stało się to po wymianie zaworku sterującego podciśnieniem od turbo. Kupiłem pierburg z allegro za jakieś 130zł, ale czytałem na forach że są to podróby i pewnie to on jest winowajcą. Postaram się nagrać parametry silnika podczas przyśpieszania i wrzucę na forum.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drgania powróciły. Wymieniłem przewód zasilający cewkę wtryskiwacza, bo myślałem że coś nie tak z przewodem, ale nic to nie dało, tzn. dało przez parę minut a później znowu korekta +4. Mam wrażenie że jak zmienię wtryskiwacz to nic się nie zmieni i będę musiał dalej z tym walczyć. Postaram się na dniach wymienić całą wiązkę elektryczną wtryskiwaczy.

 

94566f23feb1.jpg

6cee7c5264e1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.