Skocz do zawartości

[E39] 530d Spadek mocy na wyskoich obrotach


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wiem że było już na ten temat sporo, ale chciałbym zasięgnąć waszej opini.

Sytuacja wygląda następująco. Samochód w codziennym użytkowaniu (w mieście) jeździ w miarę ok.

Z dołu zbiera się żwawo, dokręca na biegach, niby wszystko jest dobrze.

Problem pojawia się "w trasie". Po wciśnięciu pedału w podłogę rozpędza się coraz bardziej mozolnie, czasem osiągnie 160km/h, czasem 190.

Generalnie porobiłem pomiary, ciśnienia paliwa pod obciążeniem są w porządku (progowa daje minimum 3.6-3.7bar, na listwie też zawsze wartości zadane).

Coś niedobrego dzieje się za to z ciśnieniem doładowania. Najpierw ciśnienie podąża za wartością zadaną (gładko pompuje do 2485mbar) ale przy dłuższej jeździe (10-15sekund) z pełnym obciążeniem turbo zaczyna "puchnąć" - stopniowo ciśnienie spada, na 2000-1800-1600 i tak prawie do atmosferycznego. Mimo że wartość zadana nadal jest w okolicach 2200-2300mbar. Po odpuszczeniu gazu turbina wraca do życia ale sytuacja po chwili się powtarza.

 

Teraz moje pytanie - czy taki objaw mogą dawać zapchane katalizatory ? Czy od razu zdejmować turbinę ?

 

Dodam że po odłączeniu podciśnienia od gruszki sterującej turbiną, samochód oczywiście traci "dół" natomiast sytuacja w górnym zakresie

obrotów nie ulega zmianie więc zmienną geometrię wstępnie wykluczam. Podciśnienia, zaworki, przepływka i EGR wszystko sprawdzone, oczywiście żadnych błędów w sterowniku.

Mimo to jechać nie chce i przy tym sporo pali (8-9l przy 120-140km/h) :mad2:

Opublikowano

Sprawdzony - w sensie - reaguje na test wymuszony z komputera, porusza cięgnem od kierownicy spalin w sprężarce. Nie podmieniałem.

Gdzieś tutaj czytałem że zmienna geometria nie gra roli powyżej 3000 tysięcy obrotów, kierownica spalin wraca do położenia wyjściowego więc odłączenie podciśnienia z gruszki powinno dać efekt taki jak właściwie zamykający się zaworek podciśnienia. Czy jestem w błędzie ?

Przydymi na czarno przy przyspieszaniu - około 1500-2000 obr - jedynie przy odłączonym sterowaniu ciśnieniem turbiny. Wtedy nie ma mocy w całym zakresie obrotów.

Dla świętego spokoju zamawiam zaworek, swoje już tak czy inaczej, przejeździł.

Opublikowano

To sprawdź jeszcze czy gruszka trzyma Ci podciśnienie bo może jest nieszczelna i popuszcza powietrze przez co cięgno od turbiny zmienia geometrię łopatek.

Wyciągnij wężyk od gruszki przy turbo, wepnij tam odpowiednio długi wężyk, na jego końcu wepnij strzykawkę, zaciągnij (przesunie się cięgno od zmiennej geometrii łopatek) i tak trzymaj, obserwując czy cięgno nie zmienia położenia (nie ucieka Ci gdzieś z gruchy podciśnienie).

Pzdr.

Opublikowano
Mimo że wartość zadana nadal jest w okolicach 2200-2300mbar.

 

Fabryczne 530d tyle nie pompuje, wartość 2485 to już duże przeładowane.

Fabrycznie limiter ustawiony jest na 1,175 bara czyli 2175mbar i to też nie na długo. Wstaw filmik z inpy może ktoś grzebał przy mapie silnika.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Istnieją w DIS testy dla pracy turbiny i po podaniu masy powietrza . Dopóki ich nie zrobisz , i tak będzie nie wiadomo co.
Opublikowano
Sprawdzony - w sensie - reaguje na test wymuszony z komputera, porusza cięgnem od kierownicy spalin w sprężarce. Nie podmieniałem.

Gdzieś tutaj czytałem że zmienna geometria nie gra roli powyżej 3000 tysięcy obrotów, kierownica spalin wraca do położenia wyjściowego więc odłączenie podciśnienia z gruszki powinno dać efekt taki jak właściwie zamykający się zaworek podciśnienia. Czy jestem w błędzie ?

Przydymi na czarno przy przyspieszaniu - około 1500-2000 obr - jedynie przy odłączonym sterowaniu ciśnieniem turbiny. Wtedy nie ma mocy w całym zakresie obrotów.

Dla świętego spokoju zamawiam zaworek, swoje już tak czy inaczej, przejeździł.

 

Turbina będzie ładować wtedy kiedy gruszka wciąga,kiedy obroty rosną powyżej 3-3.5 tyś. około zaworek reaguje.Podłącz podciśnienie na stałe do gruszki pomijając zaworek i sprawdź czy auto pojedzie,zanim błąd chwyci na jednym biegu powinno auto jechać dobrze jeżeli winny jest zaworek.

Opublikowano
Fabrycznie limiter ustawiony jest na 1,175 bara czyli 2175mbar i to też nie na długo. Wstaw filmik z inpy może ktoś grzebał przy mapie silnika.

Niestety testuje ją skanerem Launch X431, ciężko coś z tego nagrać. INPA coś mi nie bangla na Win7 a w dodatku nie mam OBD pod deską więc wygodniej mi używać skanera z głowicą bluetooth.

Co powinno się dziać w sytuacji przeładowania ? Komputer powinien uchylić EGR czy odciąć paliwo?

 

Istnieją w DIS testy dla pracy turbiny i po podaniu masy powietrza . Dopóki ich nie zrobisz , i tak będzie nie wiadomo co.

 

Był podpinany pod DISa, i przechodzi bez pudła testy przepływomierza, EGR i turbiny. Z tym że (przynajmniej te które u mnie robili) są to testy bez obciążęnia - na postoju - a więc chyba nie do końca miarodajne.

Opublikowano
Fabrycznie limiter ustawiony jest na 1,175 bara czyli 2175mbar i to też nie na długo. Wstaw filmik z inpy może ktoś grzebał przy mapie silnika.

Niestety testuje ją skanerem Launch X431, ciężko coś z tego nagrać. INPA coś mi nie bangla na Win7 a w dodatku nie mam OBD pod deską więc wygodniej mi używać skanera z głowicą bluetooth.

Co powinno się dziać w sytuacji przeładowania ? Komputer powinien uchylić EGR czy odciąć paliwo?

 

Jak wszystko jest sprawne to nie dochodzi do takiej sytuacji kiedy jest przeładowanie wyjątkowo szczególnie po zmianie mapy silnika ale trwa to dosłownie kilka sekund potem ciśnienie spada, w przeciwnym razie włącza się tryb awaryjny.

Jeśli jesteś z Łódzkiego to nie ma żadnego problemu mogę ci podłączyć pod Inpę.

Opublikowano
W przypadku "przeładowania" a raczej zanim to sie stanie sterownik "upuszcza" gruszkę.

 

U mnie przeciwnie - kiedy ciśnienie doładowania pod obciązeniem zaczyna spadać komputer próbuje wychylić kierownicę spalin "w stronę niskich obrotów". Nic to jednak nie daje. Stąd podejrzewam niedrożny wydech. Być może to subiektywne wrażenie ale wydaje mi się że oprócz dzwięku ładującego turbo słyszę jakiś drugi "gwizd". Przez chwilę obawiałem się że to wirnik piłuje o obudowę turbo ale w zeszłym tygodniu (przy okazji wymiany zaworu sterującego na nowy) sprawdzałem luz wirnika i życzę wszystkim aby był u nich tak symboliczny. Do tego w rurze do intercoolera sucho jak na pustyni.

Zakładam że nieszczelność układu ssącego musiałaby objawiać się czarną chmurą czy może niekoniecznie?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Jest ciąg dalszy historii. Po zdjęciu i rozebraniu turbiny okazało się że stopiły się łopatki kierownicy spalin. :duh:

 

Jak mogło do tego dojść ?! Rozumiem że przez zbyt gorące spaliny ale gdzie szukać przyczyny ? Warsztat od turbin zasugerował żeby jeszcze raz sprawdzić EGR.

Jakieś inne pomysły ?

Wolałbym nie załatwić świeżo zregenerowanego turbo.

Opublikowano

Wtryski poszły do sprawdzenia, na czwartym cylindrze (gdzie miałem wysoką korekcję) było wypalone uszczelnienie wtrysku i nadtopiona końcówka.

Chyba znalazło się źródło niezydentyfikowanego gwizdu z silnika...

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
panowie temat z innej beczki posiadam laleczke e39 3.0d 2002r bije przy hamowaniu i nawet jak nie hamuje delikatnie bije kierownica nowe tarcze i klocki ate opony nowki czy? Tuleje pływające w górnych przednich wachaczach maja z tym cos wspolnego dwa! CZY?jezeli jade z predkoscia 80km/h i dodaje ale (masuje pedal)cos szarpie tzw z forum kangurek.Jezeli wcisne jej idzie jak szalona tego nie ma co moze byc przyczyna jesli ktos mial podobny problem prosze napisac
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Wszystko złożone odbudowana turbina, sprawdzone i wyregulowane wtryski, nowy przepływomierz, coś jednak nadal brakowało mi mocy.

Dzisiaj wycieczka na hamownie i taka niemiła niespodzianka

http://ftp.fresh-group.home.pl/images/530.jpg

 

Gdzie dalej szukać problemu ?

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Mimo to jechać nie chce i przy tym sporo pali (8-9l przy 120-140km/h) :mad2:

 

Hmmm to ile Ci pali tak do 140? bo mi około 7/8 chociaz nigdy nie przejechałem 100km na sztywno na 140km :) na 18calach i klimatyzacji. Co do wykresu to spojrz na mój. .

 

http://www.image-share.com/upload/3289/113.jpg gdzies ucieklo 20kunia ale niuty wieksze niz seria.. nie wiem :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.