Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry,

 

Chciałbym Was zapytać jak dokładnie wygląda kwestia kopiowania/dogrywania kluczyka przez gniazdo OBD (np. podczas kradzieży auta)?

Czy to do komputera wgrywany jest klucz czy też do klucza wgrywany jest jakiś "kod" z komputera?

 

Jak część z Was pewnie wie niedawno odzyskałem samochód po kradzieży. Byłem w jednym z salonów BMW w Łodzi celem "usunięcia" dogranego podczas kradzieży kluczyka. Powiedziano mi, że nawet jeśli udało by im się usunąć taki kluczyk z komputera to złodzieje na pewno mają zczytane dane z mojego komputera i mogą w każdej chwili dorobić sobie klucz. Zalecili mi wymianę całego modułu wraz z kluczykami (3500zł + robocizna).

 

W drugim salonie BMW zagwarantowali mi, że usuną skutecznie wszystkie klucze z mojego komputera poza dwoma, które miałem przy sobie, oba zabrali na warsztat. Koszt dokładnie 203zł.

 

Zastanawia mnie teraz czy to pierwszy serwis chciał mnie narazić na ponad 17-krotnie większe wydatki czy też drugi niedokładnie zabezpieczył samochód?

 

Mam już kilka zabezpieczeń auta, ale część na nic się zda jeśli ktoś będzie miał pilota kompatybilnego z moim autem :?

 

Pozdrawiam :wink:

Opublikowano
Nie rozumie jednej rzeczy. Boisz się, że raz dograli kluczyk w twoim module to teraz nie mają z tym problemu. Serwis zalecił Ci wymianę modułu, ale tak na prawdę co to ma na celu ? Przecież nie ukradli Ci tego auta mając kluczyk tylko sobie go dorobili w czasie kradzieży. Dlaczego nie mieli by tego drugi raz zrobić ? Ja bym raczej szedł w innym kierunku zabezpieczenia samochodu przed kradzieżą niż ustalanie jak usunąć pilot
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Moduł kluczyków ma wgrane na stałe 10 kluczy które są produkowane razem z autem. Aktywowane są tylko te dwa klucze które właściciel dostaje razem z autem. Użycie pozostałych nie będzie możliwe do momentu odblokowania ich w module CAS.

 

Lepiej żebyś po prostu nie wpadał w paranoję, oczywiście można wymienić cały moduł oraz zamki, na allegro takie zestawy są o wiele tańsze. Wykasowanie pozostałych kluczy z CAS nie wiem czy w ogóle jest możliwe, nie wiadomo czy po prostu nie upewnili się że aktywne są tylko te klucze które Ty masz.

3A0jS9b.png
Opublikowano
Co post to czytam o 10 wyjątkowych kluczykach gdzieś ukrytych na końcu świata do danego samochodu. To złodzieje muszą mieć niezły dostęp do kluczyków skoro nie można żadnego innego dorobić. Ewentualnie pewnie kable palą haha
Opublikowano
Nie rozumie jednej rzeczy. Boisz się, że raz dograli kluczyk w twoim module to teraz nie mają z tym problemu. Serwis zalecił Ci wymianę modułu, ale tak na prawdę co to ma na celu ? Przecież nie ukradli Ci tego auta mając kluczyk tylko sobie go dorobili w czasie kradzieży. Dlaczego nie mieli by tego drugi raz zrobić ? Ja bym raczej szedł w innym kierunku zabezpieczenia samochodu przed kradzieżą niż ustalanie jak usunąć pilot

 

Dlatego nie mieli by tego drugi raz zrobić, ponieważ usunąłem obydwa zamki w aucie i porządnie je zaślepiłem, skutecznie dezaktywowałem gniazdo OBD, zleciłem też j.w. zakodowanie tylko 2 moich kluczyków. Problem w tym, że jeśli ktoś ma 3 klucz do mojego auta to tych zabezpieczeń złodziej nawet nie zauważy, wciśnie przycisk na pilocie, auto się otworzy, wsiądzie i odjedzie nawet w biały dzień przy ludziach - tego się boję.

Opublikowano
Moduł kluczyków ma wgrane na stałe 10 kluczy które są produkowane razem z autem.

 

BMW sprzedaje średnio 1 500 000 aut rocznie, tego typu kluczyki pojawiły się (z tego co wiem) koło 2004 roku i są używane do dziś.

 

Prosty rachunek 1 500 000 szt. x 12 lat x 8 dodatkowych kluczyków = 144 000 000 kluczyków magazynowanych gdzieś przez BMW :shock:

Nie chce mi się w to wierzyć, masz jakieś źródło tej informacji?

Opublikowano
Kolego był bym ostrożny z tym co piszesz w kwesti tego co zrobiłeś w aucie. Nie tylko fani marki czytają to forum. Wydaje mi sie ze poprostu AC jest niezbędne i to jest niestety najlepsze zabezpieczenie:( jak maja zawinąć auto to to zrobią niestety. Nie sadze aby złodziej wracał 2 raz do kradzieży.… usuń 3 klucz z pamięci i tyle.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Moduł kluczyków ma wgrane na stałe 10 kluczy które są produkowane razem z autem.

 

BMW sprzedaje średnio 1 500 000 aut rocznie, tego typu kluczyki pojawiły się (z tego co wiem) koło 2004 roku i są używane do dziś.

 

Prosty rachunek 1 500 000 szt. x 12 lat x 8 dodatkowych kluczyków = 144 000 000 kluczyków magazynowanych gdzieś przez BMW :shock:

Nie chce mi się w to wierzyć, masz jakieś źródło tej informacji?

Taką informację otrzymałem w ASO, niestety ustnie. Chętnie zweryfikuję jeżeli ktoś ma lepszą wiedzę.

3A0jS9b.png
Opublikowano
Dodatkowe kluczyki są wersji komputerowej, immo pilotów dodadtkowych jest dopisane w bazie do nr vin. Jak zgubisz to dorabiają Ci jeden z zapisanych kodów w bazie.
Opublikowano
Aben ma racjez tym ze jest zakodowanych wiecej kluczy. Kiedy moja dziewczyna zgubila drugi kluczyk zamowilem dodatkowy w ASO przed godzina pierwsza i na drugi dzien byl do odebrania. Sprzedawca powiedzial zeby go wlozyc do stacyjki i wcisnac start zeby go aktywowac i tak wlasnie bylo. Nie trzeba bylo podpinac zadnego komputera. Przed wlozeniem sprawdzalem czy otwieral drzwi z pilota i nie dzialal.
Opublikowano

Zablokowanie kluczyka bardzo wazne bo ten "dorobiony " juz nie zadziala bez odblokowania. Jednak znajac Twoje dane mozna przygotowac CAS z aktywnym kluczem

Gdyby w serwisie wymienili sam CAS to nic by to nie dalo. W takiej sytuacji trzeba wymienic, modul silnika, CAS i skrzyni (jesli automat) Jesli chcesz sie zabezpieczyc bardziej musisz zmodyfikowac ISN.

Na chwile obecna nie ma takiego urzadzenia ktore odczytuje CAS 3+ przez OBD w 5 min pod warunkiem, ze oprogramowanie CAS jest 925xxxx i wyzej -nawet ostatnio wyszlo 928xxx.

Oczywiscie ze mozna to zrobic, ale zawsze to kolejne utrudnienie :mad2:

Londyn
Opublikowano
Aben ma racjez tym ze jest zakodowanych wiecej kluczy. Kiedy moja dziewczyna zgubila drugi kluczyk zamowilem dodatkowy w ASO przed godzina pierwsza i na drugi dzien byl do odebrania. Sprzedawca powiedzial zeby go wlozyc do stacyjki i wcisnac start zeby go aktywowac i tak wlasnie bylo. Nie trzeba bylo podpinac zadnego komputera. Przed wlozeniem sprawdzalem czy otwieral drzwi z pilota i nie dzialal.

 

Mialems to samo.

2x razy zamawialem dodatkowy kluczyk w BMW i nie bylo najmniejszego problemu

Przed wlozeniem pilot w nowym kluczyku nie dzialal, po wlozeniu zostal on dodany/aktywowany w komputerze.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.