Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Ostatnio dolewalem plynu chlodzacego do mojego auta gdyz byl ponizej minimum. Teraz gdy chce sprawdzic stan plynu po odpreceniu korka zbiornika wyrownawczego wylatuje mi spod niego plyn, tak jagby byl zapowietrzony.

Prosze o pomoc jak dokladnie oppowietrzyc uklad. dzieki

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli odkręcasz korek zaraz po zgaszeniu silnika, to zawsze będzie spod korka bryzgał płyn. Odkręcaj zawsze po ostygnięciu silnika.

Jak ewentualnie odpowietrzyć? Jak w każdym BMW. Odkręć korek wlewu, wykręć wszystkie odpowietrzniki, rozgrzej silnik, ustaw nawiew na minimum, ale żeby coś tam wiało, temperaturę ustaw na maxa. Dolewaj płynu, aż każdym odpowietrznikiem będzie wylatywał płyn bez bąbelków powietrza. Zakręć odpowietrzniki, dolej płynu, zakręć korek i po robocie. Na drugi dzień, na zimnym silniku, sprawdź czy nie trzeba dolać płynu. Wszystko.

Nie będę dodawał, że wszystkie termostaty muszą być sprawne zanim zabierzesz się za odpowietrzanie.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A jaki masz silnik, M47N czy N47?

Jak nie wiesz, to który rocznik auta?

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czyli taki jak mój. Jeden odpowietrznik masz na termostacie EGR, drugi jest na plastikowym wężu w okolicach zbiorniczka. Jak podniesiesz maskę i zdejmiesz pokrywę silnika, to wszystko będziesz miał przed oczami. Znajdziesz bez problemu.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Dokładnie układ sam się odpowietrza ostatnio wymieniałem oba termostatu i po wymianie uzupełniłem płyn odpaliłem zrobiłem 10 km dolałem płynu i nic nie ubywa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.