Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam! Jestem od niedawna użytkownikiem BMW e46 318d 115km 85kw z 2003r lift. Miesiąc po kupnie auta borykam się z problemem buczenia na biegu jałowym co łączy się z drganiem budy i także podczas jazdy w zakresie obrotów od 2100 do 2200 i około 3000+. Buczenie w zakresie obrotów najbardziej odczuwalne jest podczas jazdy na 3, 4 i 5 biegu. Wczoraj dokonałem wymiany poduszek silnika oraz skrzyni na nowe firmy lemforder. Efekt buczenia nie zmienił się. Myślę o wymianie koła pasowego, ale zanim przystąpię do kupna i wymiany chciałbym się posłużyć opinią ekspertów. Czy borykaliście się z takim problemem? Jakie są skutki zużycia koła pasowego? Proszę o pomoc i pozdrawiam :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja zmieniałem w zeszłym tygodniu koło pasowe i jest bardzo duża różnica. :cool2: Drgania na biegu jałowym są o wiele mniejsze, zniknęło mrowienie stopy trzymanej na pedale gazu podczas jazdy, silnik chodzi zdecydowanie ciszej i kulturalniej, zwłaszcza na zimnym.

Jak masz zużyte/nigdy nie wymieniane koło pasowe to polecam zmienić, bo przenosi ono wtedy dużo drgań na całą karoserię.

Opublikowano

Swoje buczenie wyeliminowałem zmianą ułożenia tłumika, który w moim 320d wisi tylko na śrubach mocujących. Kilkumilimetrowe zmiany dają dużą różnicę. W okolicy środka samochodu jest poprzeczna belka, która minimalnie stykając się z tłumikiem daje właśnie charakterystyczne buczenie na określonych obrotach silnika.

Ale tak jak piszę, to było u mnie :-)

BMW 3, e46, 320 d, 150KM, 2.0 diesel, automat, M47N, 2004 r.
Opublikowano

@Bartman83 nie ma mozliwosci aby wisial tylko na śrubach

masz przecież 2 wieszaki gumowe :roll: :roll:

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano

Niestety 320d tak mają. Jest tylko jeden ogranicznik na wsporniku łączącym i 2 metalowe wsporniki w pobliżu katalizatora. Wieszaków gumowych nie ma.

Zerkałem jeszcze na RealOEM, nic tam nie ma. A akurat przed tygodniem 3 razy rozbierałem spód samochodu - ostatni raz, żeby właśnie wygłuszyć drgania wydechu.

Chyba, że są zerwane, ale kupiłem autko w takiej formie. Ale wracając do problemu założyciela postu, wiem, że uregulowanie mocowania tłumika dużo daje.

BMW 3, e46, 320 d, 150KM, 2.0 diesel, automat, M47N, 2004 r.
Opublikowano
Ja zmieniałem w zeszłym tygodniu koło pasowe i jest bardzo duża różnica. :cool2: Drgania na biegu jałowym są o wiele mniejsze, zniknęło mrowienie stopy trzymanej na pedale gazu podczas jazdy, silnik chodzi zdecydowanie ciszej i kulturalniej, zwłaszcza na zimnym.

Jak masz zużyte/nigdy nie wymieniane koło pasowe to polecam zmienić, bo przenosi ono wtedy dużo drgań na całą karoserię.

 

Niestety tak jak wspomniał @puzonn posiadam dwa wieszaki gumowe, które podtrzymują wydech i korygują drganie. :|

Dodam jeszcze, że telepie podczas uruchomiania silnika i także przy gaszeniu. Buczenie na biegu jałowym ginie podczas zwiększenia obrotów chociażby do 1000-1100obr./min. Czy kiedykolwiek było wymieniane koło pasowe tego nie wiem, aczkolwiek przypatrzyłem się i nie wygląda tragicznie, żadnych luzów, liczne pęknięcia jak to na kole pasowym bywa :? Podczas pracy silnika żaden z napinaczy nie skaczę niepokojąco. Wciśnięcie pedału sprzęgła nic nie zmienia. :D

Opublikowano
Niestety 320d tak mają. Jest tylko jeden ogranicznik na wsporniku łączącym i 2 metalowe wsporniki w pobliżu katalizatora. Wieszaków gumowych nie ma.

Zerkałem jeszcze na RealOEM, nic tam nie ma. A akurat przed tygodniem 3 razy rozbierałem spód samochodu - ostatni raz, żeby właśnie wygłuszyć drgania wydechu.

Chyba, że są zerwane, ale kupiłem autko w takiej formie. Ale wracając do problemu założyciela postu, wiem, że uregulowanie mocowania tłumika dużo daje.

chyba sobie jaja robisz

jesli nie masz wieszaków gumowych (czyli są urwane lub z innych przyczyn ich nie ma :shock: ) to wydech lezy na 2 poprzeczkach metalowych których zadaniem jest usztywnić budę (przy okajzi podtrzymywać osłony termiczne) ale napewno nie trzymać wydechu hehehe a taki stan musi powodować drgania jak w ursusie a nie bmw

dobry szczepan widze...

 

ale nic straconego, wpisz sobie wieszak wydechu bmw i popatrz jak wygladaja i gdzie ich szukać

jak dostała dobrego strzała w dupe to wieszak tylny sprasowało a srodkowy pewnie przeuneło pod fotel kierowcy, to zrobili hybrydę

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano

Kolego. Nie jestem tutaj, żeby szpanować wiedzą, którą możliwe mam mniejszą od Ciebie, ale merytorycznie chcę pomóc piszącemu post, jeśli ma problem, a ja chcę doradzić w możliwie najlepszy sposób.

Piszę z doświadczenia a nie z wiedzy. Wiem kiedy w moim przypadku drgania i buczenie ustały i akurat mi to odpowiada. I nie muszę niczego sprawdzać w internecie, czy katalogach, żeby widzieć czy coś pomogło, jeśli pomogło. Opisuję stan mojej buni, która nie była bita w tyłek i o żadnych przesunięciach nie ma mowy. Może były wieszaki przed zakupem autka przede mną. Teraz ich nie mam i wzoruję się na tym co jest :-)

BMW 3, e46, 320 d, 150KM, 2.0 diesel, automat, M47N, 2004 r.
Opublikowano

nie chodzi o jakies szpanowanie, nie zrozumielismy się, zastanawiam sie jak mozliwe jest utrzymanie tego wydechu bez wieszaków, przeciez opieranie sie tylko na metalowym uchwycie przy skrzyni biegów i ewentualnie 2 belkach (ktorych zadaniem nie jest trzymanie wydechu) to jakiś absurd :shock:

 

i ze zwyklej ciekawosci zapytam na czym trzyma sie tylny tłumk ? ostatnia puszka, moze jakies zdj zrobisz ?

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano
Tez chciałem spytać jak to jest rozwiązane i na czym są zredukowane drgania tłumika jeżeli tych gum u Ciebie nie ma.
Opublikowano

Właśnie sam tego nie rozumiem i musiałbym jeszcze raz zajrzeć żeby się upewnić, że tych wieszaków po prostu nie ma, wyrwane czy cokolwiek. Tylny tłumik ok, jest mocowany tak jak w schemacie. Ale od turbiny idą 2 śruby, potem jest katalizator wstępny przy turbinie przymocowany na 2 metalowych poprzeczkach i dalej jest już tylko mocowanie 3 śrubami z katalizatorem. Ten z kolei jest przymocowany tulejką mocującą z tłumikiem tylnym. On już jest przymocowany. Sam katalizator opiera się na ograniczniku na wsporniku łączącym. Zresztą tego ogranicznika już nie było i wstawiłem podobny gumowy. To wszystko. Jeśli po drodze miały być jeszcze wieszaki to pewnie ich nie ma.

Tak to wygląda u mnie:

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=AP71-EUR-03-2004-E46-BMW-320d&diagId=18_0322

BMW 3, e46, 320 d, 150KM, 2.0 diesel, automat, M47N, 2004 r.
Opublikowano

Tomaszxaxax , wymień to koło pasowe

liczne pęknięcia jak to na kole pasowym bywa

bo może być masakra

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

za katem masz mocowanie metalowe do skrzyni biegów jak dobrze pamietam, to sam opisałeś

nastepnie drugi kat czy tlumik srodkowy, dalej poprzeczki metalowe (18202249249) które maja usztywniac budę i w momencie zerwania wiekszaów gumowych podtrzymc wydech aby nie spadł na ziemie( poprzeczki maja nawet takie gumy które mają niwelować uderzenia tłumika w metal ekstremalnych sytuacjach), dalej masz wieszak gumowy mały który jest mocowany chyba do tylnego wozka czy jego mocowania, dalej ostatni duzy wieszak ktory trzyma koncową puszkę z "kranem" w zaleznosci czy 2 litry pojedynczym czy 3 litry podwójnym

jesli tak nie masz to znaczy ze masz ostrą rzeźbę wiec radzę podjechac na kanał i zrobic sobie dokladne zdjęcia do pozniejszej analizy

 

aa jesli masz inaczej niz opisalem to wrzuc te zdjęcia, rozne rzezby widziałem ale tłumika w 320d bez gumowych wsporników jeszcze nie ! wiec jest szansa na cos nowego :norty:

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano
I taka konstruktywna rozmowa mi odpowiada . Zerknę jeszcze pod spód przy okazji wymiany czujnika ciśnienia doładowania i sprawdzenia turbiny to zrobię kilka fotek.
BMW 3, e46, 320 d, 150KM, 2.0 diesel, automat, M47N, 2004 r.
Opublikowano

czujnik ciesnienia doładowania to akurat wymieniasz od gory podobnie jak sprawdzasz turbo (sztanga, wycieki) od strony filtra powietrza, pod filtrem najszybciej i łatwiej lusterkiem swiecąc latarką

chyba ze chcesz ją wyjąć na stół ale to tez od gory... mimo wszystko polecam sprawdzic ten wydech z kanału :wink:

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano

Tak tak, czujnik już zmieniłem, autko wreszcie odzyskało moc, Turbo sprawdzałem, gdyż wymieniałem je wcześniej - dołem, górą wydaje mi się, nie ma możliwości wyjęcia (przeszkadza obudowa filtra powietrza i przewód od klimatyzacji). I się okazało, że tych zaczepów chyba faktycznie nie mam. Załączam 2 fotki z widokiem na katalizator wstępny i poprzeczki metalowe.

 

Tu po prawej widać chyba gwint do mocowania podwieszenia:

 

http://i1172.photobucket.com/albums/r579/JeanBarti/20160315_180606_HDR_zpsrjhlkt3p.jpg

 

Tu metalowe poprzeczki:

 

http://i1172.photobucket.com/albums/r579/JeanBarti/20160315_180631_HDR_zpshl4zwm4s.jpg

BMW 3, e46, 320 d, 150KM, 2.0 diesel, automat, M47N, 2004 r.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.