Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

moja e90 zaczela kopcic na niebiesko bardzo mocno !!!!ale tylko pod obciazeniem czyli pod gore lub przy 4 osobach !!!! gdy jade sam nie kopci !!!od grudnia zaobserwowalem ze puszczala chmure po odpaleniu okolo 2 sekundy i wszystko wraca do normy ,robila tak co 20te odpalenie a teraz podczas jazdy wali taka chmure ze masakra :(

przy spokojnej jezdzie lub na luzie nic

mam auto od roku olej long life 01 0w40 mobil 1

jest to moja druga e90 330i

przebieg 176tys

na moje moga byc uszczelniacze na zaworach lub pierscienie ?ale za szybko :(

Opublikowano

zero bledow

olej wymienilem tydzien temu zaraz po pierwszej chmurze

zeszlo 5.8 litra

nie zaobserwowalem gwaltownego spadku oleju

brak bagnetu do olej a czujnik pokazywal dwie kreski nad minimum

Opublikowano

zjadla 0.5 litra na 10tys km to raczej nie jest zle

tyle ze chmura pod czas jazdy pojawila sie nagle

od grudnia tylko pare razy puscila baka niebieskiego przy odpaleniu

Opublikowano
Jeżeli zjada 0.5 na 10tys to to jest jak najbardziej w normie. Jeżeli dopiero tydzień temu wymieniłeś pojezdzij jeszcze troche i zobacz ile ci zje oleju. Tak tez myśle czy nie lepiej było Ci wlać 5W30, może za rzadki olej wlałeś. Wcześniej tez jeździłeś na takim ktory zalałeś teraz?
Opublikowano

wczesniej mialem 0w30 jest to moja druga e90 330i i 0w jest lepszym olejem w moim doswiadczeniu ,auto mniej pali i olej szybciej penetruje ogolnie wszystko na plus po zmianie z 5w na 0w

poprzedni wlasciciel lal 5w30

po 3 letnim doswiadczeniu z tym silnikiem 0w40 long life 01 jest najlepszym wyborem

jest jeden problem w tym silniku z glowica zle zaprojektowana i nie dosmarowuje popychaczy jak jest gesty olej duzo jest na ten temat w necie

Opublikowano
jest jakis sposob na sprawdzenie szczelnosci zaworow?lub stanu pierscieni bez rozbierania silnika?dodam ze pol roku temu wymienilem odme orginalan z bmw
Opublikowano

kolego ja swoją 320i kupiłem w mega dobrej cenie lecz z wadą "bierze olej" nie kopci, widząc stan ogólny i znając wszystkie oferty przez 3-mce to postanowiłem biorę bo drugiej takiej nie znajdę jak coś to sie naprawi.

Każdy ogólny mechanik mówił pestka ściągamy głowice i robimy. Na zimnym nie kopcił ale po ok 25km to masakra, jak dałem po gazie to niebiesko. oleju przy spokojnej jeździe ubywało powoli tak z poziomu max do min to ok 400km ale jak dostała po garach to (ubywało litrami). Jeden mechanik bardzo dokładny z polecenia podjął się naprawy a później odmówił bo vanos, blokady itd. I zacząłem dzwonić po serwiasach nieautoryzowanych i już po rozmowie kwot

y robiły się od 4-12tys. Bo mówili że może być wszystko pierścienie itd a większość wogóle nie chciała się podjąć mówili lepiej silnik zmienić. Jednemu zasugerowałem że na forach coś piszą o uszczelniaczach to mi odpowiedział że przy takim poborze to silnik wrak i albo naprawiam przez fora albo zaufam jego 20letniemu stażu. Wolałem zaryzykować każde pieniądze niż rozbierać i drutować silnik z przebiegiem 160tys. Na tym forum ktoś polecił w podobnym przypadku pana Andrzeja z Raszyna pod Warszawą. Już po samej tel. rozmowie pan Andrzej powiedział zapraszam na wymianę uszczelniaczy bez demontażu głowicy. Jeden dzień naprawy na drugi dzień rano odbiór auta 700zł i nie będzie kopcić i brać oleju. Umówiliśmy się na termin i wycieczka 300km zostawiłem autko i z bratem pozwiedzaliśmy Warszawę później hotel i po odbiór rano. Powiem szczerze że byłem przekonany że nic nie pomorze ale dla czystego sumienia chciałem sprawdzić. Obsługa w firmie na najwyższym poziomie wiedza, doświadczenie i co najlepsze przekonanie NAPRAWIONE!. W drodze powrotnej 3x stawaliśmy żeby sprawdzić czy nie kopci a miarkę to chyba z 200x sprawdzałem czy nie ubywa a w drodze do warszawy z max zeszło na stan oleju min. Pełna pizda w powrocie ponad 200km i zero chmurki niebieskiej. Dziś mija 2-mce i zapomniałem o tym co to ubytki oleju. Ten post piszę w podziękowaniu dla pana Andrzeja z Raszyna firma auto gaj i dla wszystkich użytkowników którzy zmagają sie z podobnym problemem w swoich autach. Niedajcie się namówić na żadne remonty silników. pozdo

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
jest jakis sposob na sprawdzenie szczelnosci zaworow?lub stanu pierscieni bez rozbierania silnika?dodam ze pol roku temu wymienilem odme orginalan z bmw

Stan pierścieni przez kompresję.

Możesz również endoskopom zobaczyć ścianki cylindrów.

Pracę zaworów można wyraźnie obserwować przez czujnik podciśnienia, który jest podłączony do silnik-testera (nie wiem jak to urządzenie po polsku będzie , krótko oscyloskopu). Na zdjęciu sam czujnik, który jest podłączony do kolektora, normalna praca czterech cylindrów (na przykład) , praca silnika z uszkodzonymi wydechowymi zaworemi (brakuje próżni).

 

http://i.piccy.info/i9/20ce3d7dbefeb5e884131953bb5d195d/1458091403/72755/1014678/Snymok_2016_03_16_02_22_40_360.pnghttp://i.piccy.info/a3/2016-03-16-01-23/i9-9550263/301x307-r/i.gif

 

http://i.piccy.info/i9/a657283005f18df6a71671636bfb8100/1458091515/66966/1014678/Snymok_2016_03_16_02_22_09_64_800.jpghttp://i.piccy.info/a3/2016-03-16-01-25/i9-9550265/800x334-r/i.gif

 

http://i.piccy.info/i9/2f4b3f2af6302a3790dd28897d7ce359/1458091549/85581/1014678/Snymok_2016_03_16_02_21_29_414_800.jpghttp://i.piccy.info/a3/2016-03-16-01-25/i9-9550266/800x373-r/i.gif

Edytowane przez temsky740
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przy brak szczelnosci zaworów szczyt i dół będą tak samo się przesuwać. To doskonale widać na sygnał z czujnika. Taka metoda diagnostyki daje 95% odpowiedzi na pytanie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Оto przykład razregulowanych zaworów. U góry - punkt zamknięcia zaworów wydechowych, na dole - punkt początku otwarcia zaworów dolotowych.

 

http://i.piccy.info/i9/204989028f592b1c23fd171021e9f4a2/1458092874/84046/1014678/Snymok_2016_03_16_02_44_09_446.pnghttp://i.piccy.info/a3/2016-03-16-01-47/i9-9550269/716x373-r/i.gif

Edytowane przez temsky740
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wątpię żeby któryś mechanik miał takie urządzenie, sprawdzenie kompresji oraz próba olejowa daje 100% diagnoze.

Zacznijmy od tego, że mechanik diagnostyka nie powinien zajmować się - sprawa mechanika zakręcić nakrętki (оsobiście moja opinia, która nie rości sobie na prawdę). Dalej, pomiar kompresji ci powie o wielu rzeczach, ale nie o konkretnym. A w tym przypadku pytanie warto o sprawdzenie zaworów - jak i za pomocą czego, ja dal wyczerpującą odpowiedź. No i nigdy nie wątp, kiedy wątpisz, to trudno podejmować decyzje. Powtórzę jeszcze raz - diagnostyka, to nie czytanie błędów, to identyfikacja problemu i jego rozwiązanie. Na zdjęciu oscyloskop, on sam silnik-tester. Powodzenia wszystkim !!!

 

http://i.piccy.info/i9/1acbc8ea19eb7d6186c865826a6c3387/1458124591/91662/1014678/IMG_20160316_111634_800.jpghttp://i.piccy.info/a3/2016-03-16-10-36/i9-9551471/800x450-r/i.gif

 

http://i.piccy.info/i9/8caf9beccf96aa883173a0a3d01cb9c4/1458124762/95998/1014678/IMG_20160316_111644_800.jpghttp://i.piccy.info/a3/2016-03-16-10-39/i9-9551488/800x450-r/i.gif

Opublikowano

Jaki jest koszt takiej usługi?

Robisz zwykłą próbę. Wykazało zdecydowanie za małe ciśnienie. Robisz próbę olejową, warunki te same (sprawny aku, rozrusznik, wykręcone świece/wtryskiwacze itp. itd.).

Następnie wlewasz ok 15 ml oleju do cylindra, odczekujesz ok 30 sekund i próba. Olej wlewasz bezpośrednio przed sprawdzeniem do każdego cylindra, nie do wszystkich na raz. Warunki próby wyjdą te same.

1. Jeśli z olejem ciśnienie względem poprzedniego pomiaru w tym samym cylindrze wzrośnie max o 0,6 bara to przyczyny szukamy u góry (uszczelniacze).

2. Jeśli przyrost będzie większy- 2-3 bar to dół silnika pierścienie, cylinder (no i siła rzeczy też głowica, jeśli nikt jej wcześniej nie robił).

Pozdrawiam

 

Z resztą po co mi badać zawory skoro przy próbie olejowej okaże się że problemem są pierścienie, czy uszczelniacze zaworowe przy naprawie tego czy tego głowica do zdjęcia. ( ewentualnie wymiana uszczelniaczy bez demontażu głowicy)

 

Koszt pomiaru ciśnienia sprężania z próbą olejową od 50zł. Pozdrawiam Cię również:)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jaki jest koszt takiej usługi?

Robisz zwykłą próbę. Wykazało zdecydowanie za małe ciśnienie. Robisz próbę olejową, warunki te same (sprawny aku, rozrusznik, wykręcone świece/wtryskiwacze itp. itd.).

Następnie wlewasz ok 15 ml oleju do cylindra, odczekujesz ok 30 sekund i próba. Olej wlewasz bezpośrednio przed sprawdzeniem do każdego cylindra, nie do wszystkich na raz. Warunki próby wyjdą te same.

1. Jeśli z olejem ciśnienie względem poprzedniego pomiaru w tym samym cylindrze wzrośnie max o 0,6 bara to przyczyny szukamy u góry (uszczelniacze).

2. Jeśli przyrost będzie większy- 2-3 bar to dół silnika pierścienie, cylinder (no i siła rzeczy też głowica, jeśli nikt jej wcześniej nie robił).

Pozdrawiam

 

Z resztą po co mi badać zawory skoro przy próbie olejowej okaże się że problemem są pierścienie, czy uszczelniacze zaworowe przy naprawie tego czy tego głowica do zdjęcia. ( ewentualnie wymiana uszczelniaczy bez demontażu głowicy)

 

Koszt pomiaru ciśnienia sprężania z próbą olejową od 50zł. Pozdrawiam Cię również:)

 

Ceny są różne. Wszystko zależy od systemu i od złożoności problemu. Ale temat nie o tym.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.