Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Pewnie temat wałkowany miliardy razy.

 

Mam tutaj dwa automaty.. Czym on się od siebie różnią.. Sory za takie głupie pytanie :mrgreen:

Nie jestem pewien czy ten pierwszy wystepował w E92.. Jest to chyba SMG.

Ale rybka z tym. Powiem tak, jako że silnik będzie miał dwie turbiny, lub jedną.. Chciałbym oszczędzić na eksploatacji skrzyni i paliwa.

Nie zalezy mi na automacie, chcialbym miec pelną kontrole nad obrotami, ale nie wiem ktory automat spelni moje oczekiwania + niska awaryjnosc.

Dlatego stoje czy manualu, ale pewnie napiszecie, ze automaty w tym modelu są dobre. Więc.. Cholera jak to jest? Co będzie najlepszym wyborem.

Automat tylko od 2007/03 - poniewaz chce wrzucic soft alpiny, gdybym mial wlasnie te skrzynie.

 

http://www.whatithinkaboutcars.com/wp-content/uploads/2012/06/gearshift.jpg

 

P90180582_highRes-e1431015040713.jpg

Opublikowano
Pierwsza to normalny automat, natomiast druga to nie jest wersja SMG, tylko skrzynia sport dwusprzeglowa, zamiesciles zdjecie akurat z nowych serii F, poprzednio wystepowala np. w e60, ale z tego co wiem nie bylo jej w e9x.
Opublikowano
Pierwsza to normalny automat, natomiast druga to nie jest wersja SMG, tylko skrzynia sport dwusprzeglowa, zamiesciles zdjecie akurat z nowych serii F, poprzednio wystepowala np. w e60, ale z tego co wiem nie bylo jej w e9x.

 

w 335i występowała DKG. Jak sama nazwa wskazuje to skrzynia dwusprzęgłowa (z niem. doppelkupplung).

 

tutaj przykładowe zdjęcie:

http://www.v10.pl/archiwum/serwis_informacyjny/aktualnosci/bmw/THUMBS/THUMB_WIDE_bmw_335i_dkg_1.JPG

Opublikowano
Ilekroc ktos tlumaczy wybor manualnej skrzyni a nie automatycznej to praktycznie zawsze pada stwierdzenie 'chcialbym miec pelna kotrole nad obrotami'. A wystarczyloby sie kawalek przejechac nie wspominajac o trybie manualnym
to nieprawda, że ten bigos zaszkodził
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Ilekroc ktos tlumaczy wybor manualnej skrzyni a nie automatycznej to praktycznie zawsze pada stwierdzenie 'chcialbym miec pelna kotrole nad obrotami'. A wystarczyloby sie kawalek przejechac nie wspominajac o trybie manualnym

 

Co prawda jestem zwolennikiem automatów ale nie dam sobie wmówić, że w automacie masz taką samą kontrolę nad obrotami.

a) w automacie nie możesz wystartować z max obrotów, "strzelić ze sprzęgła"

b) nie możesz jechać na odcince alo bardzo blisko niej bo skrzynia zmieni bieg

c) nie możesz się bujać w zaspach śniegu tak dobrze jak manualem

d) lecąc bokiem automat czasami zmieni bieg na wyższy jak obroty dojdą do czerwonego, mimo, że tego nie chciałeś

e) inne sytuacje które zdarzają się raz do roku

 

Ogólnie tego jest bardzo mało, może z 1% czasu całej jazdy, jednak jak ktoś by chciał cisnąć bardzo, latać bokiem to na pewno lepiej będzie kontrolować samochód z manualem niż z automatem.

http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
Opublikowano
Obecnie mam manual, nie będę oczywiście porównywał mojej 325i do 335i, poprzednio miałem same automaty i powiem Ci, że gdybym miał kupować 335i to tylko automat. Wygoda nieporównywalna, 335i ma dwa albo jedno turbo (lepsza wersja LCI) i o niebo lepiej radzi sobie z automatem niż np. wolnossąca benzyna (mam wrażenie,że u mnie by zamulała, lepiej jest mieć nadmiar KM zarezerwowanych dla skrzyni automatycznej). Chyba, że chcesz koniecznie strzelać z tego sprzęgła albo katować samochód na torze. Do codziennej jazdy tylko automat, a jakbyś miał DKG to już w ogól ekstra.
  • 1 rok później...
Opublikowano

Odgrzeję trochę kotleta ale szukam szukam :search: i doszukać się nie potrafię :duh: Czy ktoś może mi powiedzieć ile rodzajów skrzyń automatycznych występowało w 335i? (konkretnie chodzi mi o E92). Czy była jedna "zwykła automatyczna" a druga dwusprzegłowa? Jak to sugerują wypowiedzi powyżej..

Z góry dzięki za pomoc.

Opublikowano

IMHO 335i szkoda pozbawiać manuala. Dopóki masz dwie nogi i nie zamierzasz jeździć tym autem na taksówce :-) to nie kastruj tego auta - szczególnie jeśli to tylny napęd. Porsche właśnie zrobiło klasyczne 911R dostępne tylko w manualu tylko z napędem na tył i z mocą 500KM. Cała produkcja się sprzedała zanim pierwszy egzemplarz wyjechał z fabryki. Ja swoje 335i RWD w manualu sprzedałem w tydzień nie schodząc praktycznie z ceny ...

czuwaj :-)

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Ja kupując 335i nawet nie patrzyłem na wersję z manualem :wink:

Ale to tylko moje widzi mi się :mrgreen:

Opublikowano

Najlepiej się jednym i drugim przejechać przed zakupem i zdecydować o swojej roli za kierownicą :-)

Aparaty fotograficzne też większość kupuje w automacie i nawet nie patrzy na te w manualu.

Mam też wrażenie, że sprzedawcy BMW nakręcają mocno klientów na automaty bo ....więcej na nich firma zarobi przy sprzedaży i potem w serwisie.

Kupując xdrive z 2 litrowym dieslem na pewno tez bym wybrał automat, ale 335i nigdy :-)

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano
Okej okej ale ja nie pytam co lepsze, typowo technicznie ile skrzyń automatycznych występowało i jakie? :cool2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witam

 

Okej okej ale ja nie pytam co lepsze, typowo technicznie ile skrzyń automatycznych występowało i jakie?

 

https://de.wikipedia.org/wiki/BMW_E90

 

http://fs5.directupload.net/images/170813/efu3dlyo.png

 

Getriebe

 

6-Gang-Schaltgetriebe (Hersteller: GETRAG und ZF)

6-Stufen-Automatikgetriebe (Hersteller: ZF)

7-Gang-Doppelkupplungsgetriebe (Hersteller: GETRAG)

 

Das Doppelkupplungsgetriebe war seit September 2008 für den 335i im Coupé und Cabrio verfügbar. Dadurch sank der Norm-Verbrauch um 0,3 Liter je 100 km.

 

transmisja

 

6- cio biegowa przekładnia manualna (produkowany przez GETRAG i TF)

6- cio biegowa przekładnia automatyczna (producent: ZF)

7-mio biegowa z podwójnym sprzęgłem (produkowany przez GETRAG)

Podwójny sprzęgłowa przekładnia była dostępna dla 335i coupe i kabriolet w od września 2008 roku. Tym samym średnia konsumpcja została obniżona o 0,3 litra na 100 km.

Pozdrawiam Andrzej

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.