Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

 

Model BMW: 530D, 2001r (polift), sedan, skrzynia manualna.

 

Zastanawiam się czy wszystko ok z moją pompą wspomagania. Słychać ją jak wyje sobie przy kręceniu. Nie jest to mocne wycie, ale dość słyszalne. Mechanik mówił, że tak ma być bo pompa pracuje, ale tak głośno? Kierownica też chodzi ciężko, idzie nią kręcić jedną ręka ale nie jest to takie łatwe.

 

Zastanawiałem się nad jej wymianą, ale słyszałem, że regenerowane i nowe zamienne pompy są do kitu. Nowa, oryginalna kosztuje ponad 2k zł. Czy nie będa to pieniądze wyrzucone w błoto?

 

Jak u was działa wspomaganie? Kolega ma Mercedesa W210 z motorem 3.2D w automacie i u niego działa to dużo lżej.

 

 

Dzięki ;)

Opublikowano
W e39 kierownica chodzi ciężko. Najlepiej znajdź kogoś z takim samym samochodem i porównaj czy u niego tez pojawiają się takie dźwięki. Porównaywanie do Mercedesa nie ma sensu , zupełnie inne auto z inną charakterystyką
Opublikowano
Też miałem problem z kierownicą ciężko chodziła u mnie mankamentem była maglownica. Tam jest taka śruba która bodajże reguluje opór magla. Ja tą śrubę miałem 'wyjechaną' i musiałem przez to dać magiel do regeneracji. Wymieniłem jeszcze łożyska na mcphersonie i jest znaczna różnica :D
Opublikowano

A to łożyska na McPhersonie mają związek z dość ciężko chodzącym wspomaganiem?

 

Generalnie trochę poszukałem w necie, i z tego co wyczytałem, to w BMW kierownica chodzi ciężej niż w np. Audi, Mercedesie czy Volvo.

Co do maglownicy - mechanik mówił, że nie wymaga regeneracji ani wymiany.

Byłem też przed miesiącem w zakładzie, który zajmuje się przekładniami, konkretnie w Servo-Car Rawdwanice (Wrocław) i tam chciałem wymienić ewentualnie magiel i pompę wspomagania. Gość mówił, że ta, którą mam jest w porządku i nie ma sensu wymieniać. Ponoć regenerowane są do d*upy, i jak już to używany oryginał. A ten co jest u mnie jest ok.

 

Kierownica chodzi wyraźnie ciężko, albo tak ma być. Jedną ręką kręci się dość ciężko, ale się da...

 

Gdzie jest ta śruba od magla. Jest do niej dostęp od góry? Możesz mi wytłumaczyć jakie ta śruba ma zadanie?

 

EDIT: Nie wiem, czy to coś da, bo właśnie w tym serwisie mi robili magiel, listwę, ząbki, ślizg, i mi usunęli luz. Ale wielkiej poprawy w sile wspomagania nie ma, poprawa była jedynie w precyzji układu kierowniczego. Się wkur... i kupię oryginalną pompę wspomy za ponad 2k i będzie spokój. Na pewno nie zaszkodzi :roll:

Opublikowano

Nowa, pompa ci nic nie da jeśli stara ma wydajność.

 

Dobrze zregenerowana maglownica jest gorsza od używanej. Ale to kosztuje grubo ponad 1000zl. Jak zakład mówi że regenerowane są gorsze to nie za dobry zakład

Opublikowano

Nie wiem czy stara ma wydajność, powoli głupieję w tym temacie. Wspomaganie chodzi, ale ciężko. Pompę słychać. Jak kręcę kierą na postoju to sobie buczy. Ponoć tak ma być, chociaż mi się to nie podoba. Wydaję mi się, że w aucie tej klasy nie powinna być ona słyszalna.

 

Chodzi mi o pompę wspomagania. Ponoć lepsza jest używana oryginalna w bdb stanie, niż nowa regenerowana. Ponoć te regenerowane nie mają jakiejś powłoki etc. Nie pamiętam dokładnie, nie jestem wielkim znawcą ani mechanikiem.

Maglownica jest ok, nie cieknie, nie stuka i został usunięty ta niej "luz", zrobione ząbki i jakiś tam ślizg itp.

Będę więc szukał nowej pompy. Myślę, że ona załatwi problem ciężko chodzącego wspomagania i nie będzie wyła. Ale jaką kupić i gdzie?

Opublikowano
Zanim wydasz kase, przejedź się podobnym samochodem. Na pewno ktos w okolicy posiada takowe, lub nawet poszukaj kogoś z forum. Wydasz kupe kasy a możesz być rozczarowany efektem
Opublikowano

To całkiem nie głupie.

Mam znajomego, który ma E39, ale w benzynie i w automacie. To chyba inna bajka nie?

No, ale znaleźć E39 w manualu z tym silnikiem to jest ciężej, wszystkie są w automacie.

Opublikowano
A poziom płynu sprawdzałeś? U mnie pompy w ogóle nie słychać nawet przy max skręcię a kierownicą kręce jedną ręką lekko,bez servotronika.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Robiłem magiel i zalałem nowy płyn.

Jak jadę to kierownica chodzi w porządku.

Objaw jest taki, że słychać pracę pompy na postoju lub przy parkowaniu. W ogóle ciężko się kręci kierownicą. Jedną ręką idzie, ale trzeba użyć większej siły.

Zastanawiam się czy kupić nową pompę wspomagania za 500zł LUK (oryginał po regeneracji, niby z usunięta jakąś wada fabryczną). Ktoś mi mówił, że lepiej kupić oryginalna używkę, bo regenerowane pompy nie mają już jakiejś powłoki. Ale nie wiem sam...

Opublikowano

połączenie przekładni kierowniczej i kolumny kierowniczej zrealizowane jest poprzez krzyżak, może on jest zapieczny i to jest powód ciężko chodzącej kierownicy. Podobny temat występuje w samochodach ciężarowych, najpierw "fachowcy" wymieniają niepotrzebnie pompę wspom. i przekładnię kierown., dopiero później, gdy pseudonaprawy nie przynoszą spodziewanego efektu okazuje się, że przyczyna ciężko chodzącej kierownicy jest b. prozaiczna: właśnie zapieczone krzyżaki kolumny kierowniczej.

W mojej e39 kierownica chodzi lekko,jest servotronic, ale jakiś czas temu zaczęła podwywać pompa, pomogła na to częściowa wymiana oleju, bo chyba od nowości nie był on wymieniany.

Opublikowano

No tak, ale płyn wspomagania mam nowy, oryginalny. Wymieniłem.

Luz na maglownicy był robiony, kierownica też przy skręcaniu "sama wraca", tylko wyje sobie i chodzi pprawie tak, jakby wspomagania nie było.

 

Jeśli chcę wymienić pompę to gdzie kupić i jaką? Oryginalna, nowa w serwisie to majątek. Nowa, po regeneracji ok. 500zł, a używane 100-300zł. Co tu jest najlepszym wyborem?

Opublikowano
Poszukaj w googlach na innych forach tematycznych, nie dalej jak 2 dni temu znalazłem temat,że chłopaki zakładają pompy od citroena zx i peugeota a wszystko hula jak należy. Mocowania i wszystkie podłączenia pasują bez przeróbek, więc jeśli to prawda to...........
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano

Nic takiego nie znalazłem.

Ale wydaję mi się, że gdyby tak było, to by ludzie o tym już napisali...

 

Jeśli będę wymieniał pompę, a się raczej zdecyduję, to gdzie kupić taką, żeby się po kilku miesiącach nie rozwaliła?

Czy zakup nowej oryginalnej pompy bmw jest sensowny? Czy te pompy z LUK-a za 600zł z allegro są czegoś warte?

Opublikowano
Słabo szukałeś albo wcale bo leniwy jesteś po świętach :lol: mi zajęło to raptem 5 minut, polecam poczytać http://www.bmw3er.pl/viewtopic.php?t=39794&start=0 i jak widać inni o tym pisali, tylko że jeszcze inni nie czytali :mrgreen:
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.