Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam taki problem że swoją bunia 525i 192KM z 2003 roku.

W aucie prawdopodobnie slizgało sprzęgło. Objawiało się tym że dodając mocniej gazu auto wchodziło na obroty jednak nie przyśpieszało. Jednak mimo wszystko na tym sprzęgło trzeba było zrobić jeszcze trochę kilometrów. Aż wkoncu auto stanęło. Czuć było palonym sprzęgłem, dym się unosił a auto mimo wrzuconego biegu nie ruszyło się z miejsca, biegi ciężko wchodzą na oddalonym silniku, na zgaszonym normalnie, jednak pedał sprzęgła ciężko pracuje jak na oddalonym jak i na zgaszonym silniku. Raczej wiadomo że sprzęgło do wymiany, jednak ciekawi mnie ta ciężka praca pedału. Jest możliwość żeby jeszcze wysprzeglik poszedł czy to wszystko wina sprzęgła. Chcę mieć zakupione wszystkie części oddając samochód do mechanika.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam. Otrzymałem już kompletny zestaw sprzęgła. I będę planował sam to wymienić. Trzeba łapać doświadczenie

Mam w związku z tym kilka pytań.

1. Z jaką siłą dokręcić dwumase i docisk kluczem dynamometrycznym.

2. Lepiej chyba przy okazji wymienić łożysko pilotujące skoro wszystko jest na wierzchu. Moje pytanie to czy ktoś się orientuje jakie tam łożysko jest? żebym mógł zamówić części przed rozebraniem auta.

3. Jakie wymiary powinien mieć trzpień centrujący tarcze sprzęgła? Ewentualnie czy mogę gdzieś zamówić jakiś tani zamiennik na 1 razowe użycie?

Opublikowano
Kolego dwumasę dokręcasz z siłą 105Nm,natomiast zespół dociskowy w zależności od gatunku zastosowanych śrub wygląda tak: M8 8.8 - 25Nm lub 10.8 - 35Nm. Jeśli nie masz odpowiedniego trzpienia, możesz użyć starego wałka sprzęgłowego skrzyni biegów.Powodzenia
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano

Dziękuje za informację.

Niestety nie posiadam starego wałka, i nie znam nikogo kto taki ma. na allegro tez nie widać stąd pozostawiam moje pytanie o wymiary tegoż trzpienia centrującego.

I pytanie co z wymianą łożyska pilotującego, a także trzpień kulisty i klamra skrzyni biegów. Czy są to elementy które powinno się wymieniać, żebym nie musiał później znowu ściągać skrzyni. Czy może te elementy nie są może takie obciążone, że nie ulegają usterkom.

Trzpień i klamra z tego co widzę pasuje praktycznie z każdego elementu. Jednak jak z tym łożyskiem. Jakie tam jest?

Pozdrawiam.

Opublikowano
Trzpień i sprężynę wymieniasz tylko wtedy jeśli wykazują oznaki zużycia. Chyba że posiadasz skrzynię oznaczoną jako S6S 420G wtedy należy wymieniać te elementy każdorazowo.
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
Z tym łożyskiem to trochę skomplikowana sprawa, bo jak się wgłębisz w literaturę to wychodzi na to, że tam jest potrzebne z luzem łożyskowym C4. Wszędzie sprzedają natomiast z luzem C3. W garażu mam to łożysko oryginalne to mogę Ci fotę na jutro zrobić. Trzpień zrobiłem sam z jakiejś nasadki i kawalka rurki skręcone śrubą M6 chyba. U mnie sprężyna była już pęknięta, więc wygląda na to, że ma to jąś wytrzymałość i lepiej wymienić zawszasu żeby specjalnie nie ściągać. Trzpień nie jest drogi więc też wymieniłem (oznaki zużycia zresztą były)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.