Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Potrzebuję pomocy przy zdiagnozowaniu usterki, mianowicie ostatnio zauważyłem, że moja BMW E46 2.0D 150km 2002r zaczęła kopcić na biało , jakiś czas temu zobaczyłem , że zapaliła mi się kontrolka płynu chłodniczego :( . Po dolaniu i przejechaniu ok 200km znowu ten sam problem ? Wstawiłem do mechanika troszkę poczytałem i zaproponowałem aby kupił używaną chłodnice spalin (EGR) myślałem, że będzie ok a tu lipa... Mechanik twierdzi , że uszczelka pod głowicą. Zaznaczę, że w oleju niema płynu chłodniczego , było też sprawdzane w zbiorniczku chłodniczym stężenie co2 albo coś takiego , i nic nie wykryto.Auto co jakiś czas kopci na biało nie zawsze i trzeba dolewać płynu chłodniczego. Czy może ktoś miał podobny problem ? jeśli tak to proszę o podpowiedz co to może być ? bo jak myślę, że mam zapłacić 1800 za naprawę to robi mi się smutno :( .Proszę pomóżcie :)

Opublikowano
Płyn nie musi dostawać się do oleju , nie muszą spaliny iść do płynu wystarczy że płyn dostaje się na tłok i zostaje wywalony przez wydech ,pozostaje postawić dobrą diagnozę ,smutne ale powodzenia
Opublikowano

Jak plyn dostaje sie na tlok, to spaliny powinny isc w uklad chlodzenia. Cisnienie w tloku jest duzo wieksze. Byc moze plyn reakcyjny w testerze co2 byl dziadowski. Mialem tak kiedys z Mondeo V6. Pierwszy test nic nie potwierdzil mimo ewidentnych objawow. Drugi test u innego mechanika momentalnie wykazal walnieta UPG.

 

Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Szukaj wycieku. Jakby to była uszczelka to w dieslu przy takim ciśnieniu sprężania szybko miałbyś inne objawy. Wypierdziało by ją szybko. Obejrzyj króciec pod kolektorem ssącym przykręcony do silnika, u mnie tam ciekło ostro.
Opublikowano

Miałem podobny problem.

Problemem okazała się uszczelka gdzieś przy termostacie EGR - koszt kilkudziesięciu złotych.

Czy jazda z uszkodzoną chłodnicą EGR może spowodować jakieś grubsze problemy z silnikiem?

Jak powinno sprawdzać się poziom płynu chłodniczego w E46? Zimny silnik to wiadomo ale odpalony czy zgaszony? Na zgaszonym zawsze pokazywał mi, że poziom płynu jest odpowiedni (nawet jak świeciła się kontrolka, że jest go za mało) natomiast po odpaleniu zaciągał płyn do układu i w zbiorniku wyrównawczym była kompletna susza.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.