Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam kolegów kupiłem miesiąc temu e90 2.0d do tej pory było wszystko ok wybrałem się w trasę jadąc w granicach 120/h wyprzedziłem na 5 biegu tak jak by do odciny , po czym zmieniając na 6 bieg auto dostało muła .uslyszalem dziwny dźwięk jak dodawałem gazu takie gwizdanie . Zatrzymałem się zgasiłem silnik , po 5 minutach odpaliłem ruszyłem dalej ale już nie było tego przyspieszenia Mac do 120 /h przejechałem tak 100km pojawił się komunikat niski stan oleju, odrazu szukałem stacji po 5 km była stacja wjechałem i jak się zatrzymałem pojawił się komunikat coś o filtrze . Auto zgasiłem i wezwałem kolegę aby zabrać auto do warsztatu. Teraz czekam co to może być . Czyżby nowe turbo padło? Turbo na chwile obecna miało 80tys km i 3 lata temu było wymieniane . Podkreślę ze miałem e39 3.0d i takich problemów nie miałem . Wiec jakie koszty mogą być albo co może ktoś miał taki przypadek . Pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Te turbiny są usterkowe jeśli się naprawdę często nie wymienia oleju. Autem pod żadnym pozorem tak nie jeździć. Jeżeli zrobiłeś tak 100km i cisnąłeś auto do 120 kmh aż wypaliło olej to mechanik może mieć dla Ciebie bardzo złe wiadomości, łącznie z koniecznością zrobienia remontu głównego i wymianą DPF.

 

Turbo albo było regenerowane albo niedoglądane przeglądy olejowe albo nieusunięta pierwotna przyczyna awarii (odma, smok oleju itd.). Regeneracja turbiny mitsubishi 1000-1200zł, nowa ok. 3000zł.

3A0jS9b.png
Opublikowano
Całego oleju nie wciągnęło . Bo pojawiła się kontrolka informacyjna .dpf tez był już wymieniany .mam nadzieje ze w miarę cenowo będzie i nic poważnego .jak się dowiem od mechanika co jest napisze . Ale jak ma być tak ze te auta się sypia to wole chyba starszym modelem śmigać
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak to mi tu ktoś kiedyś wykładał, turbina to nie silnik więc przypadłość turbiny że pada. :mrgreen:
3A0jS9b.png
Opublikowano

Jak ktoś ma auto od nowości i potrafi jeździć dieslem to turbo może potrzymać długo i to pow. 250tkm.

Kontrolka oleju pojawiła się na pewno żółta, która mówi że trzeba dolać oleju.

Kurcze prorocy twierdzą że czeka Ciebie generalka, nieźle.

Dpf pewnie będziesz musiał wyczyścić środkiem bo oliwa go z lekka przytkała.

Turbo daj zrobić firma co ma urządzenie do ustawienia siłownika turbiny bo to podstawa w tej turbinie.

Tyle w temacie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Od takich twierdzeń bez obejrzenia silnika jestem daleki, ale widziałem już dużo silników które jeździły z padniętym turbem o paręnaście kilometrów za daleko i to nie 120kmh w trasie. Liczba "cosi" lecących w silnik/wydech z rozwalonej turbiny o zmiennej geometrii potrafi być zabójcza.

 

Za to mówienie żeby oddać turbo do regeneracji, ustawić sterownik i wyczyścić dpf i jeździć dalej jest najkrótszą drogą do kolejnej awarii turbiny po kolejnych.. 60? 80? tkm. Turbina nie pada sama z siebie po takim dystansie.

3A0jS9b.png
Opublikowano

Nie wiem czy na coś się przydam ale dzisiaj robiłem logi turbo swojego bo sam byłem ciekaw jak wypadnie. Mam regenerowane na którym przejechałem 80tys. Wykres ciśnienia doładowania od obrotów, oprócz tego posiadam tez taki sam wykres z kumpla e90 ten sam silnik z tym ze turbo ori i przebieg 130tys.

 

Ku mojemu zdziwieniu regenerowane turbo trzyma wartości jak nowe a wykres jest idealny. Turbo ori przy wysokich obrotach troche słabiej ale plus ma taki, że wstaje około 100obrotow wcześniej.

 

Do czego zmierzam, sam narzekałem na regeneracje turbo mitsu ale po wykresach widze ze ogólnie jest idealnie. Kluczem do dobrej regeneracji tej turbiny jest idealne wyregulowanie sztangi od turbo. Drugi raz bym na 100% nie regenerował tylko bym odżałował te 3tys i kupił oryginalne nowe. Teraz na OLX stoi ori turbo mitsu nowe za 1600-1700 chyba, o ile jeszcze jest.

 

Problem ze swoim turbo miałem do tej pory dwa razy, jak jechałem na wakacje i trasa 4tys km przy ponad 30 stopniowym upale. Musiałem dojechać do pierwszego noclegu około 800km i turbo odcięło moc i sie zablokowało. Podejrzewam ze przyczyna była zbyt wysoka temperatura. Drugi problem jak było dość ciepło ale bardzo wilgotno. Pojechałem na myjkę i zalałem całego icka wodą, wyjeżdżam na ulice a tu lipa znowu odcięło moc i błąd z przeładowaniem. Zimą problemów nie ma, głownie lato jak są upały.

 

Nie ma tez co sie rozpisywać na temat regeneracji Mitsu bo większość osób wie, że raczej jest to opcja ostateczna jak ktoś nie ma kasy i totalnie klepie biedę. Jednemu lepiej zregenerują jednemu gorzej, jednemu odetnie moc raz na rok a drugie,u co tydzień. Źle zregenerowana turbina może paść nawet i po 50km. Jak i nie po 5. Zobacz węże olejowe od turbo. Olej sam by nie wyparował i na pewno na ulicy by była jakaś monstrualna plama oleju. Moim zdaniem silnik M47N2 jest jednym z najbardziej udanych diesli. Kwestia właściwego serwisowania. Nadal jest wiele osób ktore słuchają BMW jak i komputera pokładowego jako Boga i wymieniają olej co 30tys (mój komputer pokazuje mi najbliższa wymianę oleju za 37tys) a pózniej dziwią sie ze zatarta panewka, wywaliło turbo w dolot albo wyrzygało olej.

 

Sprawdź tez jakie bledy dokładnie wyrzucił komputer.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
kubaj, wrzucisz te wykresy? Sam chciałem takie coś zrobić. Potrzeba do tego demontować turbo?
3A0jS9b.png
Opublikowano
Jak narazie mechanik tego nie rozebrał mówił tylko ze olej poszedł bokiem , kontrolka zapaliła się informacyjna o niskim stanie oleju.najgorszy scenariusz jak on to mówił E mógł paść kolektor ssący z jakimiś klapami i turbo . Koszta jak mówił ze kolektor 4700 w aso turbo regeneracja 1500 . Szukałem z ciekawości ten kolektor jest dużo używanych ale ja się na tym nie znam. Wiem ze miałem e39 2 lata turbo wymienione było 5 lat temu i do tej pory śmiga auto sprzedałem w rodzinie. Chciałem kupić coś nowszego bez awaryjnego mamnadzieje ze koszta nie bedą duże dalej będę informował i się radził . Dzięki za odpowiedzi
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
E39 530d to auto pod względem bezawaryjności wyśmienite, więc ciężko porównywać.
3A0jS9b.png
Opublikowano

Nie będę się wymądrzał, ale nowego turbo nawet w bmw nie kupisz.

Wszystkie są regenerowane, tylko zależy przez kogo i dla kogo.

Tyle w temacie biedy.

 

Co do regulacji w mitsubishi to można zrobić ją tylko urządzeniem i na tym warsztaty się wykładają, a ludzie nagminnie psioczą.

Warsztaty które u nas regenerują same dają 2 lata gwarancji a ja jeszcze z reklamacją nie byłem.

Opublikowano

Lopcio, Ameryki nie odkryłeś bo nawet chyba na BMW Store jest napisane ze przy kupnie nowej turbiny swoją trzeba oddać. Problem jest w tym ze regeneracja w jakims serwisie a w BMW to jest zupełnie co innego. Podejrzewam ze BMW ma dostęp do części garretta i tutaj wszystko sie wyjaśnia. Dobrze ustawiona regulacja tez ci nie zagwarantuje tego, że geometria ci sie nie przytnie.

 

Ogolnie znalezc dobry serwis ktory to potrafi jest cieżko.

Opublikowano
Na ta chwile była zablokowana turbina uruchomił ja coś mówi ze problem z katalizatorem może być
Opublikowano
Tak trochę off topic. Niekoniecznie przyczyną awarii turbosprężarki jest zły serwis olejowy itp. (oczywiście ma to wpływ) . Turbo w 320d ma ten zakichany zintegrowany sterownik który zawsze pada. Z autopsji wiem,że regeneracja tej turbiny czasami jest kłopotliwa ( 2 lata temu w mojej to przerabiałem) i na 10 warsztatów tylko jeden podjął się regeneracji tego turbo. Auto nadal w rodzinie ,bez problemów (odpukać) dotąd zrobione na niej ok . 60 tys. km.
Pozdrawiam
Opublikowano
Oby bez problemów , o dalszych krokach będę informował , bądźmy dobrej myśli ... Ze nie będzie wielkich kosztów i auto będzie żyć
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Trzymam kciuki żeby to było tylko sterowanie! :cool2:
3A0jS9b.png
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam, mam pytanie dot. turbiny ale w silniku 177ps, mianowicie turbnina się zatarła pytanie moje brzmi jaka mogła być przyczyna zatartej turbiny? Nie jestem w tym temacie specjalistą, osoba odpowiedzialna za regenerację turbiny sugeruje by sprawdzić pompę oleju (mechanik po zdemontowaniu turbiny sprawdził jakie ciśnienie oleju daje pompa na turbo i na zimnym wyszło 4,5bar) czy są jakieś sterowniki/przekaźniki/elektronika w pompie oleju bądź w turbinie odpowiadające za ilość dozowanego oleju? Może miał ktoś z was podobny przypadek ze swoją turbiną?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.