Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Chciałem się spytać jak to jest..., tych co mają założone dystanse, w różnych konfiguracjach ich szerokości w stosunku do wrażeń z jazdy bez dystansów. I nie chodzi mi tu o wygląd bo tu sprawa jest jasna. Jeden lubi szerzej, inny nie zwraca uwagi itp... Na ten temat nie chciałbym tu rozważać.

 

Pytanie moje jest takie, jak dystanse wpływają na trakcję, prowadzenie w koleinach, skręcanie?

 

Auto opuszcza fabrykę bez żadnych dystansów i w takiej postaci powinno prowadzić się teoretycznie najlepiej, optymalnie. Tak ja to rozumiem. Dokładając centymetry na osie, lub jedną oś zaburzamy geometrię, koła poruszają się po innych liniach itd.

Ważna uwaga, mam na myśli auta, które opuszczają fabrykę na jednakowych felgach, na każdym z kół. Ta sama szerokość opon, ET, średnicą. Takich jest większość.

Czy w BMW rozstaw kół na obu osiach jest fabrycznie jednakowy, czy np. tył już jest nieco szerszy? Pytam bo różnie z tym bywało na świecie. Francuskie samochody miały kiedyś szerszy rozstaw kół przednich i też miało to jakieś uzasadnienie...

 

Więc jak to jest? Z dystansami jest tak samo o ile damy po równo? Lepiej jeśli damy więcej z tyłu? Gorzej w każdej sytuacji? A może chodzi tylko o wygląd...? Jeśli tak to czy warto tracić przyjemność z prowadzenia...?

 

t.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

BMW w bardzo dużej części aut fabrycznie robi tył szerzej niż przód, a różnice w szerokości dostępnych felg i opon są bardzo duże dla każdego modelu.

 

Geometria jest właśnie po to żeby mimo tych różnic auto przylegało do jezdni całą szerokością opony. Generalnie im szerzej stoi auto tym lepiej.

3A0jS9b.png
Opublikowano

Ok, ale weźmy taki klasyczny przypadek modeli od 318 do 330 (wszystko jedno czy benzyna czy diesel). Zakładam że z fabryki, w standardzie wychodzą z takim samym rozstawem kół. Oczywiście wielkość kół (średnica, szerokość) będą się różnić ale od piasty do piasty zakładam że jest tak samo...

Może teraz będzie precyzyjniej.

Opublikowano

to powinno rozwiązać twoje wątpliwości.

Z tyłu jest szerzej, nawet po ściągnięciu kół

 

http://www.autocentrum.pl/gfx/modele/wymiary/wymiary-bmw-seria-3-e90-91-92-93-limuzyna-e90.jpg

Opublikowano
Kolego mam e92 m pak. Zalozylem 20mm na tyl i przy pelnej obsadzie docieralo na dolkach. Zmienilem na 14 mm i jest gitara. Choc wyglad na 20mm byl o niebo lepszy!!!!
" OD NADMIARU WIEDZY JESZCZE NIKT NIE UMARL" ALBERT EINSTEIN.....
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Zamówiłem sobie komplet dystansów na przód i tył 20 mm i 30 mm dystanse przykręcane do piasty razem z śrubami w komplecie. Mam pytanie czy będę potrzebował teraz dłuższych nowych śrub do przykręcenia koła do dystansów? Stare śruby będą miały odpowiednią długość?
Opublikowano
No przecież piszesz że przykręcane do piasty razem ze śrubami w komplecie, czyli teraz będziesz miał szpilki i potrzebujesz nakrętek prze Pana.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy
Opublikowano
nie mam szpilek w dystansach, dystans jest z wprasowanym gwintem i przykręca się go śrubą z kompletu
Opublikowano
Ciężko powiedzieć jakiej długości śrub potrzebujesz na pewno więcej niż 20 i 30 mm gwintu :P a tak na serio zmierz na swojej feldze po odkręceniu ile wystaje i pewnie tyle powinna wystawać poza dystans, czyli jak wystaje 12mm z felgi to do dystansów potrzebujesz 32 i 42, ale jak będziesz to robił w wulkanizacji to niech ci dobierze.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.