Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Bmw e90, 318D, 2006r przebieg 316tys.

Mam maly problem ktory chcialbym rozwiazac... Mianowicie na zimnym silniku, zaraz po odpaleniu samochodu - na wolnych obrotach z turbo dobiega dziwny swist (jakby zasysane powietrze) - efekt jakby zalaczal sie jakis wentylator czy cos w tym stylu, po paru sekundach przestaje gwizdac, po ruszeniu gwizd znowu powraca i trwa przez +/- 20km jazdy, gwizdze wtedy tak od 1200rpm do 2100rpm. Gdy silnik sie troszke zagrzeje, wszystko chodzi cichutko.

Ogolnie auto nie stracilo na mocy i caly czas chodzi tak samo. Czy nie powinno byc tak ze gdy turbo jest juz na wykonczeniu to powinno gwizdac od 1800rpm gdy sie zalacza a nie od wolnych obrotow ??

Wiem ze bardzo duza szansa jest ze turbo siada, ale troszke mnie to dziwi, moze ktorys z kolegow mial podobny problem, lub jest w stanie odpowiedziec na to pytanie.

PS. Nie wiem czy ma to cos do rzeczy ale dolot powietrza do turbo (ten z przodu) jest troszke luzny - moge reka go ruszac. Nie ma mozliwosci skrecenia tego jakas opaska na sztywno bo w srodku jest pierscien uszczelniajacy - mechanik niestety nie byl w stanie odpowiedziec na pytanie czy to moze byc luzne, czy tez musi wszystko sztywno siedziec.

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dolot zawsze będzie można odciągnąć ręką, przecież tak się go właśnie zdejmuje. Powinien on być jednak szczelny. Generalnie świsty gwizdy itp jeżeli auto jeździ normalnie najczęściej są skutkiem nieszczelności w dolocie, albo zaraz przed turbem albo częściej między turbiną a zaworami ssącymi. Możesz też nagrać ten dźwięk i wrzucić jeżeli będziesz miał trudności z lokalizacją wycieku powietrza.

 

Po podgrzaniu uszczelnienia zaczynają trzymać i sytuacja się poprawi.

3A0jS9b.png
Opublikowano
W wolnej chwili nagram ten dzwiek. Ogolnie ciezko jest zlokalizowac skad dokladnie wydobywa sie ten dzwiek ale na pewno z okolic turbo... Gwizdze i swiszczy tak jak uszkodzone turbo, ale tak jak pisalem dziwi mnie to ze dzieje sie to na zasadzie ON/OFF - wlaczam auto i gwizdze a po paru sekundach cisza (gdy dodam choc troche gazu to od razu przestaje gwizdac)... :mad2: W ogole jest to mozliwe ze turbo sie zalacza i gwizdze na wolnych obrotach skoro teoretycznie powinno zaczac dzialac od 1800 rpm?? :shock: Ja obstawiam ze bede mial gdzies nieszczelny dolot lub wina stoi po stronie oleju - gdy olej zimny, ma wieksza gestosc i wtedy mniejsze smarowanie na turbinie - stad tez gwizdy i swisty na zimnym silniku... To tylko moje przemyslenia i wole aby to jednak osoby bardziej doswiadczone wypowiedzialy sie na ten temat. Chociaz znajac moje szczescie, to pewnie turbo padnie w najblizszym czasie... :mad2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.