Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...
  • Odpowiedzi 87
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Jaka jest różnica eksploatacyjna między FUCHS TITAN CHF 11S a FUCHS PENTOSIN CHF 11S. :mad2:
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Kiedy po dłuższym jeżdżeniu e92 335i wsiadłem do e91 330xd to mało nie zrobiłem z kierownicy wiatraka.


Fakt że kierownica w e92 jest nieco mniejsza, ale różnica była kolosalna.


Jako że kupiłem swoje e92 rozbite i lekko poskładane, był tam zalany olej czerwony to po ponownym poskładaniu zalałem świeży olej czerwony, tak też jakiś czas temu zrobiłem w swoim e91, bo mam ten olej z beki...


Zielona naklejka na korku nie dała mi do myślenia... dopiero ta różnica w sile.


W weekend wywaliłem czerwony olej, wydmuchałem i zalałem CHF 11.


Wydaje mi się że wspomaganie jest wyczuwalnie mocniejsze, co jest dziwne bo olej wyraźnie rzadszy.


Na wymianę starczyło 0,9l, jak kiedyś spuszczałem z e91 i wlało mi się wszystko do rękawa i dalej, to myślałem że jest więcej :cool2:


Zastanawiam się co daje dodatek do oleju czerwonego i czym on jest, po cenie wnoszę że to jakieś złote opiłki.


To co mnie jeszcze zastanawia, to że maglownica 330xd i 335i jest ta sama, pompy różne(raczej od typu silnika zależne M57 vs N54), czy olej czerwony z dodatkiem i zielony można stosować wymiennie.

Opublikowano
Ile potrzeba płynu żeby przepompować cały układ świeżym CHF11S? Znalazłem tańszy odpowiednik Fuchsa - Mannöl 8990, ciekawe czy zdałby egzamin. Piszesz o dodatku do wspomagania. Masz na myśli Lubrizol?
Opublikowano

Dokładnie myślę o Lubrizolu, ciekawe czy on rozrzedza olej, czy osadza się na uszczelnieniach... można go kupić już za 40, więc nie ma tragedii.

Mam tak w 330xd że na gorącym silniku przy skręceniu na siłę słychać piszczenie, ale Lubrizol chyba na to nie pomoże, on chyba wygłusza takie piszczenie przy normalnym kręceniu.


Nie wiem czy to od zielonego płynu, czy nie był dość mocno rozgrzany, ale po wymianie nie zauważyłem tego piszczenia w 335i, a było, dlatego pomysł z wymianą w 330xd.


Ja zrobiłem tak że odkręciłem obydwa przewody na maglownicy, wydmuchałem przez zbiornik potem kierownica w lewo, wydmuchanie, w prawo, wydmuchanie.


Ładnie zeszło, zbiornik tylko wyczyściłem, niestety od diesela ma inaczej wyjścia, a tylko taki nowy miałem, więc został stary.


Płyn nie jest przebarwiony więc myślę że nie wiele czerwonego płynu zostało.

Opublikowano

Wystarczyło niecałe 2L oleju aż zaczął wylewać się ładny zielony. Zapach podobny, konsystencja również tylko kolor już brunatny. Dodatkowo nowy zbiorniczek z filtrem. Mannol spełnia te same normy co Fuchs myślę, że nie zaszkodzi pompie.


20220723-150042.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kiedy po dłuższym jeżdżeniu e92 335i wsiadłem do e91 330xd to mało nie zrobiłem z kierownicy wiatraka.


Fakt że kierownica w e92 jest nieco mniejsza, ale różnica była kolosalna.

Zapewne 330xd mialo servotronic.

Opublikowano

Czy servotronic to taki zawór w maglownicy? Jakoś nie rzucił mi się w oczy, chyba to najprostszy układ jak w 335i.


Metoda raz3rek jest pewnie zdrowsza dla pompy, czystsza dla warsztatu(wydmuchiwanie robi straszny syf), ale brak w niej miejsca na usunięcie starego oleju z maglownicy - nic nie pisał o kręceniu kierownicą podczas przepompowywania oleju.


Dodam jeszcze, że układ w 335i po wymianie na właściwy zielony olej chodzi lepiej, lżej na postoju i mniej hałasuje przy dokręcaniu na maksa.

Opublikowano (edytowane)
Tak kręciłem lewo prawo i dolewałem żeby nie zaciągnęło powietrza. Powrót przedłużonym wężykiem do butelki 5L. W pompie pewnie został stary ale po kilkudziesięciu kilometrach nadal jest ładny zielony. Za jakiś czas wyciągnę strzykawką trochę ze zbiorniczka i doleję resztkę świeżego. Edytowane przez raz3rek
Opublikowano

No to w takim wypadku, faktycznie powinno być czysto.


Czy wydajność pompy jest taka mała, że te 2l pompowane są przez dłuższy czas?

Opublikowano

Nie no na zgaszonym silniku bo bym nie nadążył z dolewaniem i potrzeba drugą osobę. Jak szybciej przekręcisz kierownicą to potrafiło wysunąć węża z butelki a co dopiero jakby pompa pracowała. I tak większość wymieniłem, płyn jest zaciągany również do pompy potem wraca przez chłodnicę a jeśli nawet została jakaś resztka to lepszy taki niż 13 letni zużyty. Zrobiłem wczoraj 130km i ma kolor identyczny jak nowy.


Też mam Servotronik ale nie zagłębiałem się za bardzo. Jak to działa? Bo w prospekcie BMW znalazłem tylko Activelenkung. To jest to samo?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.