Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Czy może ktoś wie jaki jest optymalny poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczy w układzie wspomagania. Dziś sprawdzałem w pewnym warsztacie i powiedzieli, że jest o.k. Ale mnie trochę zdziwiło bo sprawdzono na rozgrzanym silniku - poziom był równo pomiędzy max a min. W domu po kilku godzinach postoju sprawdziłem i poziom był w graniach minimu. W instrukcji nic na ten temat nie jest napisane.

Z góry dzięki za podpowiedzi.

  • Odpowiedzi 87
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Optymalny poziom jest miedzy min a max.

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
panowie a jaki płyn zalać do wspomagania? na korku jest atf ale nie wiem jaki dokładnie byłby najlepszy. może ktoś podrzucić link lub nazwę odpowiedniego oleju (najlepiej oryginał)?byłbym wdzięczny!
Opublikowano
panowie a jaki płyn zalać do wspomagania? na korku jest atf ale nie wiem jaki dokładnie byłby najlepszy. może ktoś podrzucić link lub nazwę odpowiedniego oleju (najlepiej oryginał)?byłbym wdzięczny!

 

Chyba pentosin chf 11s, ale nie jestem pewien, lepiej niech ktoś potwierdzi.

Opublikowano
panowie a jaki płyn zalać do wspomagania? na korku jest atf ale nie wiem jaki dokładnie byłby najlepszy. może ktoś podrzucić link lub nazwę odpowiedniego oleju (najlepiej oryginał)?byłbym wdzięczny!

 

Chyba pentosin chf 11s, ale nie jestem pewien, lepiej niech ktoś potwierdzi.

 

Potwierdzam, tak jest napisane na naklejce która jest na zakrętce.

Opublikowano
u mnie na nakrętce jest tylko napis atf only wiec chyba tylko olej atf znalazłem taki: http://moto.allegro.pl/castrol-atf-tq-dexron-iii-plyn-do-wspomagania-1l-i1624879466.html lub według tego co piszecie http://moto.allegro.pl/plyn-wspomagania-bmw-chf-11s-oryginal-i1618787528.html sam już nie wiem który????

 

Oba to chyba syntetyki, ale jak masz napisane atf to lej tego castrola bo pewnie taki tam siedział.

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Witam,

 

Może to trochę banalne pytanie ale jak oznaczony jest min a jak max w zbiorniku wyrównawczym?

Jak odkęcisz korek to on (ta nakrętka) ma taki dzyndzelek/prącie na którym po oglądnięciu zobaczysz "min" oraz "max".

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź.

 

No właśnie widziałem na tym dzyndzelku takie dwa wcięcia i rozumie że to górne to jest max a to dolne min?

Te wcięcia o których mówię to są mniej więcej na 1/3 i 2/3 wysokości tego dzyndzelka.

Opublikowano
Dzięki za odpowiedź.

 

No właśnie widziałem na tym dzyndzelku takie dwa wcięcia i rozumie że to górne to jest max a to dolne min?

Te wcięcia o których mówię to są mniej więcej na 1/3 i 2/3 wysokości tego dzyndzelka.

Dokładnie tak.

Na zimno (i na dokręconym korku) powinno być płynu pośrodku.

Opublikowano

No i tak trzymać to pompa wspomagania pożyje trochę...

A zalewać oryginalnym płynem BMW - to nie są straszne pieniądze, mozna go mieszać i jest jakaś gwarancja że się nie zwarzy...

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam Panowie. Mam problem ze wspomaganiem. Podczas jazdy lub jakiś manewrów kierownicą, nawet nie wielkich ruchach słychać dość mocno pompę wspomagania i czuć to na kierownicy. Oczywiście dolałem troszkę płynu do wspomagania, ale to nic nie pomogło. Dodam jeszcze, że nie mam żadnych wycieków a pasek klinowy też jest ok. Proszę o pomoc i pozdrawiam.
Opublikowano

Witam,

w mojej tez lekko bylo slychac wspome ale: kupilem 1 l ; wyczyscilem uklad ; wlalem nowego plynu ATE czerwony i po jekach od pompy ;), jak sie okazalo poprzednik nie wymienial 4 latka;) nieladnie....plyn byl juz brazowy, teraz chodzi jak marzenie.

Opublikowano
płyn ATE czy ATF? u mnie też pewnie płyn był niewymieniany od nowości ale ma czysty różowy kolor więc myśle, że nie ma potrzeby

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
Mam podobny problem. Z tym że u mnie dochodzi jeszcze dziwne buczenie na postoju o róznym natężeniu. Płym juz wymieniłem ale efektów generalnie brak. Znajomy mechanik zdjagnozował że to sprawa pompy wspomagania i możliwe że też przekładni kierowniczej.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam,

w mojej tez lekko bylo slychac wspome ale: kupilem 1 l ; wyczyscilem uklad ; wlalem nowego plynu ATE czerwony i po jekach od pompy ;), jak sie okazalo poprzednik nie wymienial 4 latka;) nieladnie....plyn byl juz brazowy, teraz chodzi jak marzenie.

 

Możesz opisać tak z grubsza jak czyściłeś układ ?

Dzisiaj sprawdziłem u siebie tak z ciekawości i płyn nie jest pierwszej młodości.

Na razie wszystko działa prawidłowo, ale wolę dmuchać na zimne.

http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
  • 3 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam. Podczas przeglądu stwierdziłem, że mam minimalny poziom oleju w układzie wspomagania kierownicy. Auto z 2006 roku, a zatem wspomaganie hydrauliczne. Jaki olej użyć do uzupełnienia stanu?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na korku zbiorniczka wyrównawczego jest napisane jaki olej powinien być, najprawdopodobniej ATF ale sprawdź u siebie pod maską.

 

Faktycznie jest napis ATF oil only. Dzięki z informację.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Nie wiecie co ile się taki olej wymienia ? Słyszałem kiedyś, że niby jest "dożywotnio" podobnie jak w np automatycznej skrzyni, ale przecież oleje w skrzyniach wymieniają, niekiedy rozrząd na łańcuchu też jest do poprawki po jakimś czasie (rozciągnie się łańcuch itd.)

Jak w temacie oleju od wspomagania ? wymieniać czy nie?

Niekiedy przy maksymalnych wychyleniach kierownicy słyszę coś a'la "huczenie" - pompa wspomagania? może wymiana oleju by pomogła?

Opublikowano
wymiana oleju prawie na pewno by pomogła. ja lałem zawsze ATF Dexron II.

 

Kiedyś w 5 gen. Celiki (przebieg ok 200 tys.km) profilaktycznie wymieniłem olej w układzie wspomagania na wspomniany przez Ciebie Dextron. Olej zakupiłem w ASO Toyoty (sami go dobierali). Po zalaniu cały układ się rozszczelnił, a wspomaganie przestało działać jak należy. Teraz chcę podejść troszkę ostrożniej do tematu, żeby znowu nie przedobrzyć... :?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.