Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich mam Bmw E46 coupe 318CI z roku 2004 od pewnego czasu zaczęły mi falować delikatnie obroty wiec podpiąłem pod kompa i mam błąd P1525.

Camshaft position actuator control open circuit bank1 nie wiem co to znaczy może jakieś sugestie z waszej strony albo znacie kogoś kto miał taki sam problem proszę o pomoc z góry dziękuje.

  • 7 miesięcy temu...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Jeśli falują obroty problemem może być brak grzania sondy( u mnie to była za katalizatorami) Sonda działała, ale w zakresie niskich temperatur, od załączenia do 90st była niedogrzana i przekłamywała co skutkowało próbkowaniem ze zwiekszoną ilościa paliwa, przez co silnik się troszkę zalewał i wypadał czasem zapłon. Do tego nieaktualizowany soft, który zawierał błędy. Serwisuję u znajomegi i dla ciekawoski dał mi do przeczytania instrukcję serwisową. Przy temperaturze 60st silnik przechodzi z mapy zimnego silnika i kiedy obroty będą się utrzymywać w granicy 1200rpm (dłuzej niż 3 sekundy) komputer może przy zmianie tej mapy odczytać bład żle ustawionego wałka. u mnie bład juz sie wiecej nie pojawił

 

Sprostowanie!!!

Aby nikogo nie wprowadzć nieświadomie w błąd, diagnoza serwisu była błędna, mimo że problem na jakiś czas ustał.

1.Falujące obroty powstałe iż kiedyś ktoś niewłaściwie założył pasek wielorowkowy wycierając obudowę filtra powietrza , następnie zakleił miejsce silikonem. Silikon po latach odpadł, z tąd nieszczelność w układzie dolotowym..

2.Wypadanie zapłonu na zimnym były spowodowane sparciałym wężykiem regulacji ciśnienia paliwa, po wymianie na nowy 10tys km bez ani jednej sytuacji wypadnięcia zapłonu

3. Hałasy na zimnym NIE były spowodowane rozciągniętym łańcuchem rozrządu!! Przy starcie vanos inlet maksymalnie opóźnia otwarcie zaworów, vanos ex maksymalnie przyśpiesza. Na zimnym silniku oczywiście vanosy są zablokowane lecz. vanos in powoli zacierał się i przy wyłączniu silnika nie wracał do pozycji wyjściowej- nie blokował się, więc na zimnym cofał się cały ( bo ciężko pracował)luzując łańcuch i powodująć klekotanie do czasu aż ciśnienie oleju naciągnęło go spowrotem.

Łatwo to sprawdzić, rano pchałem delikatnie auto na biegu szarpiąc łańcuchem ąż vanos klinął blokując się- zero hałasu!!!!!, czasem otwierałem korek i śrubokrętem ruszałem łańcuch, po kliknięciu vanosa- cisza!!!!

Niestety wszystkie te wiadomości wyczytałem z TIS, DIS, rozbierając 5 ciokrotnie pokrywę zaworów- ale koszt to tylko mój cenny czas :)żaden mechanik nie wpadł na takie rozwiązania proponując nawet wymianę głowicy.

Mam nadzieję że mój wcześniejszy post( KIEROWAŁEM SIĘ WYJAŚNIENIAMI SERWISU I MECHANIKÓW), nie przysporzył nikomu niepotrzebnej pracy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.