Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam - koleżanki i kolegów - to mój pierwszy wpis w tej "society" 

Wiem, że wątek jest starszy niż... wojna w Ukrainie, ale ten topik najbardziej dokładnie opisuje "mój stuk"

Czy ktoś zna odpowiedź - co jest przyczyną? Nadmieniam, że eksploatuję swoje E90 już dwa lata (330xd) Ten stuk pojedynczy w końcówce wolnego hamowania przy cofaniu - występuje u mnie od początku. Żadne inspekcje niczego nie wykazały. W czasie tych dwóch lat jazdy tym autem zrobiłem już ok 100K km.  Z różnych powodów w tym czasie  dokonałem następujących napraw - choć wcale nie z powodu tego zjawiska. Po prostu "było trzeba"

1 - regeneracja skrzyni rozdz

2 - wymiana klocków i tarcz (dookoła) 

3 - wymiana silent blocków - wszystkich plus wszystkie niezbędne różne tam "banany" itd

4 - wymiana całej tylnej belki zawieszenia (było pęknięcie, nie chciałem spawać bo trafiłem tanią używkę)

5 - wymiana obu zacisków hamulcowych - tył

Ten stuk - jak był - tak jest. Ani się nie zwiększa ani nie znikł

@zuba00 pisał parę lat temu, że jego mechanik mówił, że (ponieważ tam jest "tarczo-bęben" z tyłu) być może winny jest hamulec ręczny. Ale - przecież w czasie hamowania hamulcem zasadniczym - szczęki stoją w miejscu... 

Dziwadło jakieś to BMW jest...🙄

Edytowane przez ZeitG
Opublikowano

Nie ważne przy jadę do przodu czy do tyłu jest jeden głuchy stuk i na tym koniec dopóki nie zacznę jechać w drugą stronę i znowu po wciśnięciu hamulca jest "stuk". Czy to nie będą wytarte jarzma zacisku i po prostu klocek jest zbyt luźno osadzony?

Opublikowano

Może to pomoże a może nie. Swego czasu wymieniałem klocki i tarcze w "warsztacie" i zmontowali mi wszystko na sucho czyli miejsca styku klocka z jarzmem, klocka do zacisku itd. Całe szczęście trzpienie po których chodzi zacisk zostawili też suche.

Ogólnie, podczas hamowania i zmiany trybu na jazdę wstecz słyszałem różne trzaski i puknięcie. Podczas normalnego przemieszczania się w przód cicho (tylko trochę trzeszczało jak wciskałem na postoju mocniej hamulec).

Po zdemontowaniu, oczyszczeniu i nasmarowaniu cerateciem textara tam gdzie trzeba, cisza jak makiem zasiał. 

Opublikowano

Przejrzałem kilka różnych for w sieci - anglo i rosyjskojęzycznych. Znalazłem opis tego problemu łudząco przypominający ten topik. Niestety nikt nie znalazł rozwiązania. To, że podłączyłem się pod ten temat - wynikało z nadziei że autor napisał o tym dość dawno. Widać również i on nie znalazł rozwiązania tego zjawiska. Pewnie wyjaśnieniem jest index TTTM  :0)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.