Skocz do zawartości

Bmw e60 przeróbka tempomatu aktywnego na zwykly


lukas1103op.pl

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 85
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Jaki masz tempomat aktywny $541 czy $5DF z funkcją stop&go? ten drugi był montowany tylko w modelach po lifcie.
"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Więc nie szukaj modułu bo go nie masz on występuje tylko z funkcją stop&go .

Zostaje Ci tylko wyrzucić $541 i doposaźyć $540,

albo spróbować $544 - to jest zwykły z dodatkową funkcją utrzymania zadanej prędkość jadąc z góry.

Kodowanie wystarczy w CAS i LMA

"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobilem jak pisales - wyrzucilem 541 a dolozylem 540 jako kody FA do CAS i LMA.

 

Przekodowalem potem po kolei pustym plikiem man:

- HUD

- kombi

- CAS

- LMA

- SGM

- i modul skrzyni ale zostaly 3 bledy ktorych nie idzie wykasowac:

http://i.imgur.com/FL2byXp.jpg

 

Tutaj bledy skrzyni i silnika:

http://i.imgur.com/TjCvWr3.jpg

http://i.imgur.com/1TaEHVP.jpg

 

 

Jakas popowiedz co jeszcze trzeba zrobic, zakodowac przekodowac itd? Radar wypiety z wtyczki pod zderzakiem, odkrecony i lezy sobie w bagazniku.

Bledow Check nie ma, jedynie po podpieciu inpy lub isty widac ze sa 3 bledy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Masz błąd LDM modułu więc chyba go masz? on ma dalej zasilanie i wysyła sygnały do skrzyni i dlatego te błędy .

Wczoraj sprawdzałem schematy radarów i go nie widziałem :duh:

Na zdjęciu masz lokalizacje tego modułu , musisz odkręcic obudowe po schowkiem pasaźera ,on jest schowany za bezpiecznikami -wyciąg wtyczke i powinno być ok.

 

http://i610.photobucket.com/albums/tt181/malysz1976/Mobile%20Uploads/20160620_210649_zpszwnhjxe3.jpg

"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozebralem deske i modulu nie znalazlem... bylo cos podbnego, ale to byl modul od szyberdachu - tez 2 kostki itd... ale to nie to

 

http://i.imgur.com/UIEI0AT.jpg?1

http://i.imgur.com/2WdD4UG.jpg?1

 

Kasowalem bledy ale one zawsze wracaja.

 

Czy manetka moze byc winna? Bo jej nie zmienilem i mam ja od aktywnego tempomatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Robiłem test z manetką aktywnego tempomatu kiedy miałem jeszcze zwykły i nie było źadnych błędów -tempomat działał ,więc to chyba nie wina manetki.

Wyślij mi VIN auta to się temu przyglądne

"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

B511739 jesli mozesz to zerknij, choc postaram,sie do testow zalatwic inna manetke tylko to potrwa kilka dni

Chyba ze znajdziesz inne rozwiazanie.

 

Co wysyla sygnal a co go nie odbiera, bo znajomy podpowiada ze skoro acc wysyla sygnal to ciekawe skad, skoro modulu nie ma, radar odpiety a wtyczka wisi luzno. Moze trzeba instalacje rozpruc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Skasuj adaptację skrzyni biegów i silnika.

 

W ISTA, service function masz dla skrzyni 2 rodzaje adaptacji. Ciebie interesuje "Reset adaption...."

Druga("Display ans reset adaptation") to opcja dotycząca przełączania biegów.

 

Ta, która musisz skasować to adaptacja osprzętu. Np. dokładając hak, należy skasować adaptację, żeby skrzynia "wiedziała", że pojawił się moduł haka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Przemek sprawdz jeszcze raz NCS czy napewo masz usunięte wyposaźenie tempomatu aktyw. ?

Adaptacje skrzyni moźesz zrobic nawet zalecają co jakiś czas ją zrobic ,ale nie wiem czy to jest to .

W aucie które ma ACC są inne popmy ABS DSC potraktój moduł DSC pustym manem

"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skasuj adaptację skrzyni biegów i silnika.

http://i.imgur.com/lpmdqK6.jpg

 

 

Skasowalem adaptacje jak pisales - blad w skrzyni zniknal - ale tempomat nie dziala nadal.

 

Skasowalem wszystkie bledy i chwile bylo ok, tzn do odpalenia silnika. Zaraz po tym pojawia sie ten sam co wczesniej blad w DDE oraz nowy w DSC, ktorego wczesniej nie bylo.

http://i.imgur.com/uCp1xlr.jpg

http://i.imgur.com/RYwHWAv.jpg

 

Jakies nowe pomysly, podpowiedzi ?

 

Gdzie jeszcze moze siedziec ACC - w jakim module, moze zapomnialem cos przekodowac pustym manem?

Dzis przekodowalem na nowo KOMBI / CAS / HUD / LMA

Moze trzeba przekodowac modul od przyciskow pod kierownica ? SZL chyba sie zwie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Moźe przekodowanie całego auta NCSem - robiłem to u siebie i u kolegów raz był problem sypneło błędami w trakcie ,ale nic nie padło .Kiedyś ktoś mnie przestrzegał źe moźna coś uwalic?

F1

F3

E60

CAS

F6

F3

"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Boje sie robic process car, mam poustawiane skladania lusterek, swiatla dzienne, ccc, sprawdzanie zarowek itd i boje sie ze to strace.

Moze jakies inne podpowiedzi?

Słuszne obawy

 

 

Błąd dotyczy tempomatu. DSC oczekuje informacji z ACC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale skoro dsc jeat przekodowane piatym manem, to powinno przyjac ustawienia zwyklego tempomatu a nie aktywnego.

Pomimo wielu prob zawsze jest tak samo, wiec albo dsc nie przyjmuje wpisow, albo cos wysyla jeszcze sygnal odnosnie ACC.

 

Dzis bede kabinowal dalej, choc za duzo opcji juz nie zostalo.

 

Skoro manetka od acc dziala pod zwyklym tempomatem to i u mnie powinno dzialac. W inpie w tescie przyciskow wszystko chodzi, przod tyl gora dol itd od tempomatu.

 

Zobacze za chwile jeszcze modul przelacznikow, co wyczytam w pliku trc. Moze tam cos trzeba zmienic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Skasuj adaptację skrzyni biegów i silnika.

http://i.imgur.com/lpmdqK6.jpg

 

 

Skasowalem adaptacje jak pisales - blad w skrzyni zniknal - ale tempomat nie dziala nadal.

 

Skasowalem wszystkie bledy i chwile bylo ok, tzn do odpalenia silnika. Zaraz po tym pojawia sie ten sam co wczesniej blad w DDE oraz nowy w DSC, ktorego wczesniej nie bylo.

http://i.imgur.com/uCp1xlr.jpg

http://i.imgur.com/RYwHWAv.jpg

 

Jakies nowe pomysly, podpowiedzi ?

 

Gdzie jeszcze moze siedziec ACC - w jakim module, moze zapomnialem cos przekodowac pustym manem?

Dzis przekodowalem na nowo KOMBI / CAS / HUD / LMA

Moze trzeba przekodowac modul od przyciskow pod kierownica ? SZL chyba sie zwie ?

EGS też przekodowałeś??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak przekodowac sterownik silnika?

 

Zrobilem co moglem i nic...zostaje wymiana manetki i kolejne proby bo innej opcji nie widze. Kodowalem wszystko, zrobilem process car i blad jest nadal w dsc i dde.

 

Jedyne co to wyczytalem gdzies ze trzeba kompa zresetowac dde, ale nie wiem gdzie.. Skrzynie udalo sie nauczyc nowego wyposazenia a silnika nie wiem gdzie szukac...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bylem wczoraj u kumpla, zgralem sobie jego ustawienia dsc, kombi, szl i porownam ze swoimi.

On ma zwykly tempomat fabrycznie, wiec pewnie znajde jakas roznice ktora trzeba zakodowac.

 

Jedyne co znalazlem to u mnie w inpie w module silnika, zakladka odczyty, digital pokazuje caly czas przyciski od acc, +-1, +-10 itd.

U kumpla, on ma benzyne i w podobnej zakladce ma opcje kasowania ustawien tak jak ja do skrzyni. Bede mial laptopa to podesle zrzuty jego ekranu.

 

Nie poddam sie i w koncu zrobie ten tempomat zeby dzialal.

Zawsze moge zrezygnowac i podpiac wszystko z powrotem i wrocic do aktywnego, ale wtedy rezygnuje z wiekszego intercoolera co nie jest mi na reke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja bym Ci proponował aktywny ,ale Twój wybór .

Sprawdzałem wczoraj schematy , w CAS pin 18 moźesz wypiąć on z schematów idzie prosto do radaru ,ale moźe gdzieś zachaczać o jakiś moduł i pin pierwszy z kierownicy do KGM

"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.