Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

viewtopic.php?f=73&t=117891

 

Witam wszystkich.

Tydzień temu kupiłem swoje 530xd 2006 automat. Do tej soboty wszystko było ok, aż nie poczułem dziwnego zapachu dobiegającego spod maski. Na początku myślałem, że może jakiś płyn skapnął na kolektor ale zapewne byłoby to połączone z dymieniem. Nic takiego nie zaobserwowałem. Zwróciłem natomiast uwagę na dziwne zachowanie wspomagania. Dość słabo działa szczególnie na niskich obrotach. Na wstecznym wygląda to zupełnie inaczej. Opór jest znacznie mniejszy. Do tego wszystkiego doszła jeszcze nierówna lecz rytmiczna (jakkolwiek dziwnie to brzmi) praca silnika zaraz po uruchomieniu. Wpada w delikatne drgania które przenoszą się na auto. Co dziwne wskazówka od obrotomierza stoi nieruchomo i nie wykazuje wahań. Po przejechaniu kawałka te drgania ustają. Ma to dość nieciekawy efekt podczas powolnego ruszania, kiedy trzymam wciśnięte pół hamulca. Wówczas auto jakby skacze do przodu delikatnie. Tak jakby szarpało. Mam nadzieję, że jasno się wyraziłem...Do tego wszystkiego dochodzi jeszcze komunikat że żarówka od hamulca jest spalona podczas gdy świeci, ale to już inny temat.

I teraz pytanie do Was koledzy...o co chodzi z tym wspomaganiem i smrodem spalenizny spod maski? Czy to może być np. ślizgający pasek od wspomagania ? Proszę o wszelkie sugestie.

Opublikowano
Aha dodam jeszcze choć to pewnie nic nie zmienia, że termostaty w aucie są do wymiany. Na odcinku blisko 30 km komputer wskazywał raptem 57 stopni,. Zakupiłem już dwie sztuki i będę wymieniał w najbliższym czasie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sprawdz stan oleju od wspomagania- moźe być za mało ,i naciąg paska .

Co do nie równej pracy to najczęsciej świeca źarowa jedna lub kilka ,albo sterownik świec

"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
Opublikowano

Ale ten efekt jest tylko na początku, po odpaleniu. Za chwilę ustaje...

Apropo płynu od wspomagania...to ten kurek z napisem ATF?

Jak można rozpoznać w domowych warunkach czy pasek się poluzował? Gdzie sprawdzić ten naciąg? Rozumiem,że to jest ten pasek który idzie bezpośrednio od pompy wspomagania, zaraz przed wiatrakiem z przodu ?

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.