Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Po liftingu z tyłu są piękne ledy. Jednak do jazdy dziennej są fabrycznie wyłączone w trybie auto gdy jest jasno. Jedyna opcja to włączenie świateł mijania. Ale wtedy z przodu włączają się też pełne światła.

 

1. Można zakodować tylne świjasn na stałe dla trybu auto?

2. Czy da się to zrobić w serwisie lub poza, ale bez utraty gwarancji? :roll:

3. Koszt orientacyjny?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

oczywiscie że się da :D

w e60 dzienne to ringi i pozycyjne tył nie wiem dlaczego to zmienili chyba żeby zaoszczędzić prąd . Lepiej zadzwoń do serwisu (szkoda gwarancji) i spytaj ile Taki zabieg .

"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Świecenie tyłów, bądź nie, wynika z przepisów i zależy od daty pierwszej rejestracji auta...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Świecenie tyłów, bądź nie, wynika z przepisów i zależy od daty pierwszej rejestracji auta...

Tak od daty produkcji zaleźy ,ale nie słyszałem o przepisach które by zakazywały świecenia świateł tylnych w dzień ,to jest tylko źyczenie posiadacza auta chce albo nie ,bmw w modelach F chyba wszystkim wyłączyło tył w dziennych ,ale moźna to dokodować

"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Da się zakodować bez problemu (oczywiście nie w ASO).

ASO teź to zrobią kolega nie chce ryzykować z gwarancją ,jak zrobi to gdzie indziej to mogą uznać to za ingerencje w auto i nie uznać gwarancji

"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
  • Moderatorzy
Opublikowano
Przed liftem też są ledy na postojówkach.
Opublikowano
Bez przesady z tą utrata gwarancji... Miałbyś stracić gwarancje na cały samochód bo zmieniłeś fabryczne ustawienie świateł z nie aktywny na aktywny?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bez przesady z tą utrata gwarancji... Miałbyś stracić gwarancje na cały samochód bo zmieniłeś fabryczne ustawienie świateł z nie aktywny na aktywny?

A jak straci gwarancje to co będziesz koledze płacił za naprawy? moim zdaniem szkoda ryzykować za około 150 zł w ASO mu to zrobią i śpi spokojnie.

"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
Opublikowano

Utrata gwarancji prawie pewna jeżeli ASO wykryje ingerencję w ustawienia software. ASO w przypadku wykrycia wewnętrznej ingerencji nie złamie postanowień zapisów gwarancyjnych jeżeli uchyli się od świadczenia usług gwarancji.

Z drugiej strony za tak prostą konfigurację w ASO płaci się jak za zboże.

Przykład: Wyłączenie na stałe funkcji START/STOP cena w ASO 500zł !!! A chodzi o ustawienie tylko jednej flagi w pamięci. Czas konfiguracji nie przekracza 1 minuty.

Nie ma co dalej dyskutować. Każdy robi na własną odpowiedzialność.

Na Twoim miejscu poczekałbym do zakończenia standardowej gwarancji.

Opublikowano
Utrata gwarancji prawie pewna jeżeli ASO wykryje ingerencję w ustawienia software. ASO w przypadku wykrycia wewnętrznej ingerencji nie złamie postanowień zapisów gwarancyjnych jeżeli uchyli się od świadczenia usług gwarancji.

Z drugiej strony za tak prostą konfigurację w ASO płaci się jak za zboże.

Przykład: Wyłączenie na stałe systemu START/STOP cena w ASO 500zł !!! A chodzi o ustawienie tylko jednej flagi w pamięci. Czas konfiguracji nie przekracza 1 minuty.

Nie ma co dalej dyskutować. Każdy robi na własną odpowiedzialność.

Na Twoim miejscu poczekałbym do zakończenia standardowej gwarancji.

Nie no jak 150 zeta to nie ma się co zastanawiać, mi zaproponowali za start-stop 700 zł... więc stwierdziłem, że już wolę sobie wyrobić nawyk ;)

Opublikowano
Jeżeli chodzi o włączenie tylnich świateł na stałe to konkretnie chodzi o przestawienie na parametrze DRL_MODUS wartości na tfl_s.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie potrzebna dyskusja moźe wkońcu zainteresowany zadzwoni do ASO i się zapyta za ile? czy mam zadzwonic w Monachium do ASO ?
"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
Opublikowano
Utrata gwarancji prawie pewna jeżeli ASO wykryje ingerencję w ustawienia software. ASO w przypadku wykrycia wewnętrznej ingerencji nie złamie postanowień zapisów gwarancyjnych jeżeli uchyli się od świadczenia usług gwarancji.

Z drugiej strony za tak prostą konfigurację w ASO płaci się jak za zboże.

Przykład: Wyłączenie na stałe funkcji START/STOP cena w ASO 500zł !!! A chodzi o ustawienie tylko jednej flagi w pamięci. Czas konfiguracji nie przekracza 1 minuty.

Nie ma co dalej dyskutować. Każdy robi na własną odpowiedzialność.

Na Twoim miejscu poczekałbym do zakończenia standardowej gwarancji.

W stanach kupę ludzi samodzielnie koduje sobie auta i nikt nie traci gwarancji... skąd ta pewność, że u nas jest inaczej? ktoś stracił gwarancję po zakodowaniu sobie śwateł, czy start-stop? Znasz takie przypadki?

Opublikowano
Utrata gwarancji prawie pewna jeżeli ASO wykryje ingerencję w ustawienia software. ASO w przypadku wykrycia wewnętrznej ingerencji nie złamie postanowień zapisów gwarancyjnych jeżeli uchyli się od świadczenia usług gwarancji.

Z drugiej strony za tak prostą konfigurację w ASO płaci się jak za zboże.

Przykład: Wyłączenie na stałe funkcji START/STOP cena w ASO 500zł !!! A chodzi o ustawienie tylko jednej flagi w pamięci. Czas konfiguracji nie przekracza 1 minuty.

Nie ma co dalej dyskutować. Każdy robi na własną odpowiedzialność.

Na Twoim miejscu poczekałbym do zakończenia standardowej gwarancji.

W stanach kupę ludzi samodzielnie koduje sobie auta i nikt nie traci gwarancji... skąd ta pewność, że u nas jest inaczej? ktoś stracił gwarancję po zakodowaniu sobie śwateł, czy start-stop? Znasz takie przypadki?

Dasz 100% gwarancję koledze, że nie straci w przyszłości gwarancji z tego powodu?

Bo ja nie.

Tak naprawdę ASO wypina się do klienta w krytycznej dla siebie sytuacji i szuka sposobu, żeby ominąć gwarancję (pokrycie kosztów - zwykle dużych). Przy niewielkiej naprawie ASO nie będzie się z klientem pałować i pójdzie mu na rękę mimo takiej ingerencji. Chodzi mi o poważniejsze awarie. I przy poważniejszych awariach na gwarancji taka ingerencja w układ dla prawnika BMW to raczej świetna wiadomość.

ASO może nawet odnotować taką ingerencję i nic nie powiedzieć klientowi. Zachowa to dla siebie do pewnego momentu. Po co niepokoić klienta zawczasu.

Jeżeli nic się z samochodem w przyszłości na gwarancji nie będzie dziać to takie dłubanie ASO nie przeszkadza.

Rynek USA to specyficzny rynek. Czy w Polsce posiadacz volkswagena może liczyć na pokaźną rekompensatę z tytułu afery spalinowej. W USA tak. W Europie już nie.

To pokazuje jaki jest stosunek do klienta w USA, a jaki u nas.

Opublikowano

Panowie jeżeli się zdecyduję, to tylko w ASO.

Koszt spróbuję jutro ustalić.

Opublikowano

Sam jestem ciekaw.

Zapytaj się przy okazji ile sobie cenią dezaktywację start/stop.

Może w komplecie (z aktywacją tylnich świateł) będzie taniej. :mrgreen:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Prawde mówiąc i ja nie słyszałem o utracie gwarancji ale to jest Polska a nie Ameryka
"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
Opublikowano

Zobrazować to można w inny sposób.

Przykładowo do naprawy gwarancyjnej będzie się kwalifikowało tylko 10% aut w trakcie gwarancji. Z tych 10% aut tylko 1% miało ingerencję w układ poza ASO. Z tego 1% co miało ingerencję tylko 50% przypadków zostało wykrytych przez ASO. Jakie jest ryzyko utraty gwarancji przeciętnego auta z powodu ingerencji? 0,05%. Dlatego mało kto o takich przypadkach słyszał.

Opublikowano (edytowane)

Dasz 100% gwarancję koledze, że nie straci w przyszłości gwarancji z tego powodu?

Bo ja nie.

Tak naprawdę ASO wypina się do klienta w krytycznej dla siebie sytuacji i szuka sposobu, żeby ominąć gwarancję (pokrycie kosztów - zwykle dużych). Przy niewielkiej naprawie ASO nie będzie się z klientem pałować i pójdzie mu na rękę mimo takiej ingerencji. Chodzi mi o poważniejsze awarie. I przy poważniejszych awariach na gwarancji taka ingerencja w układ dla prawnika BMW to raczej świetna wiadomość.

ASO może nawet odnotować taką ingerencję i nic nie powiedzieć klientowi. Zachowa to dla siebie do pewnego momentu. Po co niepokoić klienta zawczasu.

Jeżeli nic się z samochodem w przyszłości na gwarancji nie będzie dziać to takie dłubanie ASO nie przeszkadza.

Rynek USA to specyficzny rynek. Czy w Polsce posiadacz volkswagena może liczyć na pokaźną rekompensatę z tytułu afery spalinowej. W USA tak. W Europie już nie.

To pokazuje jaki jest stosunek do klienta w USA, a jaki u nas.

Nie spinaj się tak, przecież ja nie doradzam niczego nikomu tylko dyskutuję. Akurat tym tematem interesuję się od jakiegoś czasu oraz od momentu jak zobaczyłem na własne oczy jak banalnie jest kodowanie - a właściwie zmiana ustawień w pliku konfiguracyjnym samochodu. Czytam też wątki na forach zagranicznych gdzie ludzie sami sobie ustawiają co chcą i nikt tam nie miał problemów z gwarancją. Niektórzy mniej rozgarnięci nawet jeżdżą do ASO na ponowne wgranie softu jak coś namieszają... Oczywiście nie mówię tutaj o takich przypadkach, albo o jakimś dodawaniu nowych opcji, których nie było w aucie, czy też elementów wyposażenia. Mówię tylko o prostych zmianach polegających na zmianie kilku parametrów przewidzianych przez producenta z nieaktywny na aktywny lub odwrotnie.

Gdybym w moim ASO mógł ustawić sobie to co chcę czyli np. temperaturę opon, pamięć start-stop, czy światła drl z tyłu, za jakąś rozsądną kwotę powiedzmy ~500 zł. To dawno już bym to zrobił... niestety oni takich rzeczy nie robią. Wyjątkiem jest start-stop, który dezaktywują kodem FSC od BMW, i jest to potem przypisane do numeru VIN auta i kosztuje to 7 paczek.

Edytowane przez PiotrekF36
Opublikowano

W zapisach umowy gwarancyjnej znalazłem coś takiego:

 

9. Gwarant może ponadto odmówić wykonania naprawy gwarancyjnej lub wymany części w ramach niniejszej gwarancji w następujących przypadkach:

(...)

e) dokonywania bez zgody Gwaranta zmian w pojeździe wpływające na jego parametry techniczne, montażu użądzeń ingerujących w jego układ elektryczny oraz urządzeń będących źródłem fal magnetycznych i radiowych,

(...)

 

To jedyny zapis, który znalazłem, a który dotyczy TYLKO zmian w pojeździe, które wpływają na jego parametry techniczne (np. box, chip itp.) – kodowanie polegające na zmianie wśród fabrycznie zaprogramowanych opcji, chyba raczej nie jest ingerencją w parametry techniczne...

Jeśli się więc komuś posypie silnik, to raczej ASO nie może odmówić naprawy gwarancyjnej z powodu zakodowania sobie dziennych świateł z tylu...

Opublikowano

Zapytaj się przy okazji ile sobie cenią dezaktywację start/stop.

 

Do F20 chcieli 650 Polskich Złotych.

 

EDIT: Teraz doczytałem o kodzie FSC i dezaktywacji za 7 paczek. 650 chcieli za zmianę domyślnej wartości z ON na OFF.

 

EDIT2: Mi powiedzieli coś takiego, że generalnie to może pan sobie kodować. Ale były przypadki jak ktoś pogrzebał na tyle, że mechanicy nie mogli dojść do ładu z jakąś usterką przez ingerencję w soft. Dlatego trzeba się liczyć, że jak ASO weźmie samochód na warsztat to może w pierwszej kolejności zrobić reset softu. No i czy prawnicy BMW są takimi magikami sal sądowych, że są w stanie uwalić każde roszczenie z powodu tego, że przy jakiejś lampce jest "TRUE" zamiast "FALSE"??

Opublikowano

Smorawiński poznań cena usługi 960 zł brutto. Potwierdzili, że gwarancji nie stracę jeżeki zrobię w ASO.

 

Ale przy takiej cenie, to nie warto

Opublikowano

Dasz 100% gwarancję koledze, że nie straci w przyszłości gwarancji z tego powodu?

Bo ja nie.

Tak naprawdę ASO wypina się do klienta w krytycznej dla siebie sytuacji i szuka sposobu, żeby ominąć gwarancję (pokrycie kosztów - zwykle dużych). Przy niewielkiej naprawie ASO nie będzie się z klientem pałować i pójdzie mu na rękę mimo takiej ingerencji. Chodzi mi o poważniejsze awarie. I przy poważniejszych awariach na gwarancji taka ingerencja w układ dla prawnika BMW to raczej świetna wiadomość.

ASO może nawet odnotować taką ingerencję i nic nie powiedzieć klientowi. Zachowa to dla siebie do pewnego momentu. Po co niepokoić klienta zawczasu.

Jeżeli nic się z samochodem w przyszłości na gwarancji nie będzie dziać to takie dłubanie ASO nie przeszkadza.

Rynek USA to specyficzny rynek. Czy w Polsce posiadacz volkswagena może liczyć na pokaźną rekompensatę z tytułu afery spalinowej. W USA tak. W Europie już nie.

To pokazuje jaki jest stosunek do klienta w USA, a jaki u nas.

Nie spinaj się tak, przecież ja nie doradzam niczego nikomu tylko dyskutuję. Akurat tym tematem interesuję się od jakiegoś czasu oraz od momentu jak zobaczyłem na własne oczy jak banalnie jest kodowanie - a właściwie zmiana ustawień w pliku konfiguracyjnym samochodu. Czytam też wątki na forach zagranicznych gdzie ludzie sami sobie ustawiają co chcą i nikt tam nie miał problemów z gwarancją. Niektórzy mniej rozgarnięci nawet jeżdżą do ASO na ponowne wgranie softu jak coś namieszają... Oczywiście nie mówię tutaj o takich przypadkach, albo o jakimś dodawaniu nowych opcji, których nie było w aucie, czy też elementów wyposażenia. Mówię tylko o prostych zmianach polegających na zmianie kilku parametrów przewidzianych przez producenta z nieaktywny na aktywny lub odwrotnie.

Gdybym w moim ASO mógł ustawić sobie to co chcę czyli np. temperaturę opon, pamięć start-stop, czy światła drl z tyłu, za jakąś rozsądną kwotę powiedzmy ~500 zł. To dawno już bym to zrobił... niestety oni takich rzeczy nie robią. Wyjątkiem jest start-stop, który dezaktywują kodem FSC od BMW, i jest to potem przypisane do numeru VIN auta i kosztuje to 7 paczek.

Spoko :D

Ani ja Ciebie nie przekonałem, ani Ty mnie. Temat śliski.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.