Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej!

Czy ktoś z Was ma jakiekolwiek doświadczenia ze wspomnianym wyżej silnikiem? Jest to nowa jednostka i nie mogę znaleźć żadnych opinii na jej temat. Czy ktoś z forumowiczów zrobił nim więcej niż 100tyś km? Jakieś spektakularne awarie? Czy system start/stop nie dojeżdża turbiny?

 

Dzięki :)

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Trochę inne pytanie, ale dotyczące tego silnika.

Czy to normalne, że po odpaleniu klekocze jak diesel? trwa to pewnie jakąś minutę, może dwie, później dźwięk się trochę uspokaja.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Drodzy Koledzy,

 

Opiszę swoje wrażenia z jazdy 118i LCI ( 3 cylindy 136koni).

 

Samochodem jechałem 2 razy. Za pierwszym razem u deleara. Była to jazda próbna w Inchcape w Warszawie.

 

Samochód zrobił na mnie dobre wrażenie oprócz silnika, który nie był zły, jednak wydawalo mi się, że łapie szybko zadyszkę powyzej 130km/h.

 

Jakoś nie mogłem poczuć tych 8,7 do setki, spodziewałem się czegos lepszego.

 

Teraz jestem własnie po drugiej po jeżdzie testowej, ale 2 dniowej tym samym modelem (m Mpakiet). Zrobiłem 220km.

 

I odczucia co do silnika mam zupełnie inne. Silnik ciągnie, nie czuć braku mocy. Przyjemny dzwięk. Przy odpaleniu po nocy na mrozie chodzi cichutko.

 

Naprawdę to auto niezle się zbiera jak na te 136koni. Pieknie odchodzi na 4 biegu (wersja automat) od 30km/h.

 

Elastyczność diesla generalnie, pieknie jedzie.

 

Do normalnej jazdy spokojnie wystarczy a i wyprzedzić mozna bez problemu.

 

Ten samochód ma dla mnie jedna wadę. Przy rozmowie z sąsiadem głupio bedzie powiedzieć, ze to 3 cylindry :)

 

Gdyby to byly 4 cylindry raczej bym został przy tym wyborze.

 

Co do samego dealera, to poza promocyjna skrzynią w automacie (citybreak edition) zaoferował mi jedynie koła zimowe i to wszystko jesli chodzi o rabaty.

 

Man nadzieję, że komuś sie przydadzą moje spostrzeźenia na temat silnika, bo na forum malo info o B38.

 

Pozdrawiam,

 

Coobin

Opublikowano

z tym przyspieszeniem to jednak są subiektywne odczucia indywidualne. Dla mnie 8.7 do setki to nieporozumienie - jezdzilem kiedyś 116i 4 cylindowym bylo to auto zastepcze i np. bardzo trudne bylo zarzucenie tyłem na suchym asfalcie tym silnikiem gdzie przykladowo 118d 143 czy 150km radzi sobie z tym nienajgorzej - o czym jedfnak swiadczy moment obrotowy dużo nizej niz w benzynie

 

powiem CI szczerze ze wolalbym 116d lub 118d zamiast 116i

 

pozdro

Opublikowano

Kolego,

 

Zapewne masz rację. Natomiast nie mam pojęcia jak ten diesel brzmi.

 

Druga sprawa 118d, to jest poziom cenowy 120i, gdzie wolałbym naprawdę 120i.

 

Jest to 184konie, i 2 litry. Przy moich którkich dystansach benzyna bedzie akurat.

 

Skoro b. przyjemne mi sie jezdzilo 118i, to prawie 50 koni wiecej musi wypaść jeszcze lepiej.

 

Pozdr.

 

Coobin.

Opublikowano

Jeśli dobrze pamiętam to automat to około 9-10k PLN a koła zimowe jesli nie na stalówkach i oryginalne bmw to raczej nawet po promocjach za mniej niż 5k PLN nie kupisz kompletu z czujnikami. Generalnie rabat 15k przy cenie wyjściowej gołego auta jakoś makabrycznie nie wygląda.

 

Co do wrażeń z jazdy. Po mieście jeżdżąc w miarę spokojnie te 136KM wystarcza, ale mam podobne wrażenia że jak się wyjedzie na autostradę to bardzo szybko ten silnik puchnie mimo ZF-a. Również, żeby się bezstresowo włączać do ruchu trochę trzeba ten silnik kręcić.

 

Ten samochód ma dla mnie jedna wadę. Przy rozmowie z sąsiadem głupio bedzie powiedzieć, ze to 3 cylindry

Pomyśl, jak muszą się czuć właściciele i8 :P

Opublikowano
Jeśli dobrze pamiętam to automat to około 9-10k PLN a koła zimowe jesli nie na stalówkach i oryginalne bmw to raczej nawet po promocjach za mniej niż 5k PLN nie kupisz kompletu z czujnikami. Generalnie rabat 15k przy cenie wyjściowej gołego auta jakoś makabrycznie nie wygląda.

 

Oferowali mi zimówki, nie wiem czy to miało znaczyc, ze opony razem z alu felgami, watpię.

 

Co do rabatu na skrzynię, to tez łaski nie robili, bo to promocja od BMW Polska a nie dealera, ale ogolnie akurat ceny na 118i są dobre. Tylko te 3 cylindry.

 

Generalnie za podobnie pieniądze mam 120i u brokera, wiec wybór jest jeden.

 

Pozrd.

Coobin

Opublikowano

To i ja się wypowiem, jako że stoję przed kupnem F20, przetestowałem kilka silników.

Jednym z pierwszych był właśnie 118i - 136km 3cyl. Według mnie jest fajnie, do 100km/h, później zaczynają się schody. Moim zdaniem jest to typowe miastowe autko, którym w trase sie jedzie, bo trzeba, bo musimy, a nie koniecznie chcemy :). Pojeździlem nim po krętych drogach gdzie sprawdził się jak większość f20 w m paku, prędkości i tak były do 80-90 więc nie czuło się braku mocy, ALE ( nie bez powodu duże ale), spalanie po tych serpentynach bylo większe niż w 120i 184km - 11.2/100. Nie do końca mnie to zadowoliło w 1.5 3 cyl silniku, gdzie na tych samych drogach, w tym samym stylu jazdy ( sport+) 120i 184km wykręciło raptem 9l/100. Później trasa - nie użyje słowa "tragedia", ale nie było za dobrze. Prędkość do 120 - 130 jeszcze jest fajnie, ale wyprzedzanie przy 140 - 150 - musimy zostawić sobie w lusterkach odpowiednio dużo miejsca żeby nie przyblokować nikogo na lewym pasie tym demonem prędkości. Dla mnei to wielki minus, ale czy ktos kto kupuje 3 cylindry oczekuje duzych predkosci autostradowych? I tu ta sama sytuacja, spalanie 118i większe o 1.5l od 120i 184km przy prędkościach 140 - 160. A jeśli chodzi o kulture pracy silnika i wrażenia z jazdy to myślałem że będzie gorzej, a tutaj wszystko ladnie wyważone, wszystko ładnie cicho chodzi.

Moim zdaniem nie ma sensu pchać się w 118i i zamiast tego zdecydowanie wybrałbym 118D, które dosłownie pod każdym względem jest lepsze :). A jeśli ma sie troche więcej środków to 120i / 120d to rewelacyjne wybory z naciskiem na ten pierwszy. Oczywiście jeśli chodzi o awarie to raczej ciężko, te autka mają dopiero po 20 - 40tys przebiegu :).

Mam nadzieje że pomogłem.

Opublikowano

Moim zdaniem nie ma sensu pchać się w 118i i zamiast tego zdecydowanie wybrałbym 118D, które dosłownie pod każdym względem jest lepsze :). A jeśli ma sie troche więcej środków to 120i / 120d to rewelacyjne wybory z naciskiem na ten pierwszy. Oczywiście jeśli chodzi o awarie to raczej ciężko, te autka mają dopiero po 20 - 40tys przebiegu :).

Mam nadzieje że pomogłem.

 

Kolego, ale przecież 118i i 118d to zupełnie inna pólka cenowa. Gdyby kosztowały tyle samo wybór byłby oczywisty.

 

118d to poziom ceny 120i a 120d to kolejne 10 tys. więcej.

 

Dziwne trochę, że przymierzasz się do zakupu a nie znasz cennika :)

 

Mógłbyś coś więcej napisać o wrażeniach z jazdy 120i ?

 

Pozdr.

 

Coobin

Opublikowano

biorąć pod uwagę różnicę w spalaniu pomiędzy 118d a 118i to powiem Ci szczerze że 10k przy zakupie już nie robi takiej różnicy. biorac minimalnie 3l/100km róznicy mamy oszczędność 15zł na 100km to jest 150zł na 1000km czyli 10 000zł na 66 666km - wg mnie przebieg wiekszosc kupujacych taki osiagnie. pomijam juz kwestie przyjemnosci z jazdy - jednak przy malyc mocach i malych pojemnsociach dieslem jezdzi sie obiektywnie lepiej

 

pzodro

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

Siemanko

 

Jak wypada silnik benzynowy 1,499cm3 nie chodzi mi tu o prędkości, auto ma służyć do jazdy po mieście bez wariacji. Ma jakieś poważne wady ? Usterki ? Cokolwiek grubszego, co może szarpnąć po kieszeni ? Auto jest z 2015 roku z przebiegiem z ok 17 tys. Dobry silnik czy raczej omijać tą wersję ? Proszę o szybką odpowiedź. Dzięki

Opublikowano

Jestem szczęśliwym posiadaczem 120i LCI i mogę powiedzieć tylko, że rezerwa mocy przy prędkościach autostradowych jest poprostu olbrzymia.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.