Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam,

 

stalo sie, nie chce odpalic (530d 2001 r.). Chcialem dzis rano odpalic maszyne a tu tak: kontrolki sie zapalily, ale nastepny krok byl nieudany... rozrusznik nie przekrecil.

 

Chcialem podlaczyc prostownik, ale po podpieciu do klem przepalil sie bezpiecznik w prostowniku (nie pomylilem biegunow). Teraz to juz pradu wlasciwie nie ma wcale, leciutko po otwarciu swieca sie lampki wewnetrzne, ale central nie chodzi (drzwi otwieram kluczem, ale klapy touringa nie juz moge - zna ktos na to sposob?).

 

Moje pytanie - aku padl, czy to cos z elektronika w samochodzie? martwi mnie przepalenie bezpiecznika w prostowniku...

 

dodam tylko, ze samochodem ponad tydzien nie jezdzilem, a ze wzgledu na to, ze to nowy nabytek, czesto podsiadywalem i bawilem sie roznymi elektrycznymi gadzetami (samochodowymi :) ).

 

Aku jest jeszcze oryginalny. Czy jesli podlacze sie teraz na kable z kims innym, to mu cos nie wywali w samochodzie? jak sprawdzic czy to aku czy elektronika?

 

aha, jaki akumulator powinnien byc w 530d touring 2001 r., ten co jest 90Ah, 950 A, czy mniejsza predkosc rozruchowa bedzie ok? (takie wydzialem w sklepach).

 

z gory dziekuje za podpowiedzi!!!

 

pozdr

artur

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
mam nadzieje , ze znaim podpiales prostownik to sciagles klemy z aku ?? bo w przeciwnym wypadku latwo mozna uwalic elektronike. co do samego aku , to nie sadze aby padl ci sam od siebie. to typowe rozladowanie akumulatora. naladuj , moze innym prostownikiem i bedzie ok ;)
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Witaj

 

Objawy typowe dla akumulatora

 

 

Klapy nie wiem jak otworzyć ale naładuj go szybko bo za chwilę wcale nie uruchomisz .

 

Jeśli się nie naładuje oznacza to iż jest zwarcie w akumulatorze i nadaje się do kosza :( natomiast jeśli będziesz kupował nowy kup z dużą prędkością rozruchową - - - pamiętaj masz diesla a on szczególnie zimą potrzebuje pary do zakręcenia

MarioBigRed :wink:

Opublikowano

jeżeli rozładowuje się sam z siebie to duże prawdopodobieństwo że masz zwarcie celi,

jak masz miernik (pipeta) gestosci elektrolitu (koszt 10 zł) to zassaj elektrolit z każdej celi i zobacz czy w jakiejś elektrolit nie zrobił się mętny i taki w kolorze kawy z mlekiem (jeśli masz aku obsługowy),w razie potrzeby dolej wody destylowanej (jeśli jest mało) i ładuj ile wlezie (nawet ze 2-3 dni) i sprawdzaj czy elektrolit się zagęszcza,jeśli nie to już nic z niego nie bedzie,walczyłem ze swoim aku w ostatni wekend :hand:

 

Jest jeszcze metoda na reanimacje akumulatora.

Opublikowano

łatwo sprawdzic aku bez przyrzadów czy ma zwarcie. Robi sie to tak:

odkrecamy korki od kazdej z celi, nastepnie przekrecamy stacyjke i trzymamy w pozycji jakbysmy uruchamilai silnik ( krecenie rozrusznika) , a druga osoba musi obserwowqac otwory w aku. jesli w którejs celi pojawia sie babelki to ta cele ma zwarcie :)

NAPRAWA STEROWNIKÓW ABS BOSCH-a

Promocja dla klubowiczów 200zł :)



gg 2921736

602 888 262

LUBESLKIE okolice Łukowa

Opublikowano
Witam, powiem jak było w moim przypadku-sądzę, że podobna sprawa. Miałem oryginalny akumulator BMW w swoim aucie. Ale niestety nie doglądnąłem go na czas. W jednej z celi ubyło na tyle elektrolitu, że odmówił pracy. Niby dziwna sprawa. Ale tak się stało. I niestety też odmówił posłuszeństwa, nadaje się tylko na złom. Zamontowałem teraz nasz krajowy z racji niestety kosztów-nikomu się nie przelewa. Ale już teraz doglądam go -dolewam gdy trzeba wody destylowanej i jest OK. Także to musi być przyczyna. Nie piszesz nic jaki był stan wewnątrz cel, więc ja piszę co było u mnie. Więc pozdrawiam i zachęcam w interesie posiadaczy naszych aut by sprawdzać poziom elektrolitu w każdej z cel.
Nie sztuka skorzystać z serwisu-SZTUKA ZROBIĆ TO SAMEMU !!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam,

 

wszystkim bardzo dziekuje za podpowiedzi, okazalo sie, ze bylo to zwykle rozladowanie, przez tydzien bawilem sie roznymi extrasami mojej czarnej strzaly - elektryk powiedzial, ze takie rozladownie jest normalne przy takim obciazeniu a sam aku jest w dobrym stanie (bezobslugowy), ze wzgledu na to, ze jest oryginalny aku, wiec mysle, ze ma juz ok 5 lat, musze sie powoli rozgladac za innym

 

gdzie znalezc dokladne dane nt. wymaganej mocy rozruchowej, teraz mam 90 Ah i 950 A, czy 750 A bedzie wystarczajace? na stronie boscha czytam, ze do tego modelu przewidziane sa 3 moce rozruchowe 690-950 A

 

jeszcze raz dzieki!

 

pozdr

artur

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano

na aku powinno byc napisane, jakie parametry ma. Jak nie to sprobuj na realoem.com Poza tym pamietaj, ze to auto żre tony prądu i warto zainwestowac w dobry aku. W przeciwnym wypadku wiecznie beda problemy. Dlatego ja bym odzalowal te dwie stówki wiecej i zanabyl oryginalny

 

Ja mam e39 z 04.1999 i oryginalny AKU i tylko raz przy kupnie zastrajkowal - handlarzyna czyscil i smarowal auto w srodku i wyszystko gralo caly czas, lampy swiecily, etc. Podladowal go i od tej pory nigdy nie mialem z nim klopotów, nawet w najwieksze mrozy ostatniej zimy.

pozdrawiam

t.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

na aku sa dane, ale w sprzedazy nie zawsze mozna kupic to samo, szczegolnie, kiedy chodzi o sytuacje awaryjna, kiedy na prawde padnie...

 

niestety, w linku podanym przez Ciebie znalazlem jedynie wartosc pojemnosci aku, bez mocy rozruchowej

 

pozdr

artur

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.