Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Acha.. Jak bede na kompie to sprawdzę listę. Nastawnikow valvetronika nie trzeba ruszac choć oczywiście miejsca jest niewiele (ale bez wyjmowania listy wtryskow się z tego co pamiętam w tym przypadku nie obedzie)..

 

***Wypalcowane na szybie. sorki jeśli wystąpiły literówki..***

 

Ja wyciągałem cały kolektor z listwą wtryskową i dlatego nastawniki wyciągałem. To nie problem. Po złożeniu należy przeprowadzic ich adaptację: wcisnąć pedał hamulca przez około 30 sekund przy kluczyku w zapłonie na pozycji 2.

Opublikowano (edytowane)

 

Hmmm swój stary wyrzuciłem, ale zdjecie zrobiłem. Może być za duzy...jak zerkniesz na zdjecie, które Ci wysłałem, to ori jest chyba mniejszy. Możesz go kupić i sprawdzić czy wejdzie między kolektor i przepustnicę. Kąty ma odpowiednie. Zapytaj sprzedawcę o oparametry wtrzymałości na temperatury.

Aha, mała rada odnośnie montarzu kolektora: ja wykręciłem szpilki mocujące kolektor i wkręciłem je po włożeniu kolektora. Zrobiłęm tak, ponieważ trudno jest włożyć kolektor z nowymi uszczelkami na szpilki: straciłem nową uszczelkę, którą musiałem kupić jeszcze raz, a to koszt 130zlotych.

Link do zdjęcia trójnika: http://www.fotosik.pl/zdjecie/dedaf456853377ad

Edytowane przez internet
Opublikowano
Uzywales klucza dynamometrycznego ? Znasz może momenty dokrecania ?
Opublikowano

Byłem przekonany, że właśnie taki będzie OK, ale po założeniu okazało się, że przewody się wyginają, bo nie ma odpowiedniego kąta. Musi być z odpowiednimi kątami oraz odpowiedniej wielkości, ponieważ wchodzi miedzy kolektor i przepustnice. 6mm.

 

wyginają się i co w związku z tym?

trójnik jest metalowy więc nie pęknie.. :D

 

tak jak pisałem - można kupić dodatkowo przewód i te 2 krótkie 'wąsy' delikatnie przedłużyć. Dużym plusem będzie to że w razie kiedykolwiek się ten trójnik podda to nie trzeba będzie ściągać kolektora tylko co najwyżej wymagany będzie demontaż przepustnicy.

 

Zdjęcia ori trójnika też posiadam :)

https://goo.gl/photos/VJ65jkR99tP3HreQ9

https://goo.gl/photos/ZEKBV7XjVAdue65V8

https://goo.gl/photos/5RPHH4frSiJiy2XE9

 

z tego wynika, że BMW robi straszne dziadostwo:) skoro zbiornik do wymiany w 6 letnim aucie ot tak bez wycieków i uszkodzeń.... Padają wszelkie uszczelnienia których ceny to kilka groszy a wymiana idzie w tysiące.... trochę to wygląda na celowy zabieg skoro po tylu latach brak poprawy i brak napraw na koszt bmw. Szkoda bo ogólnie to ten silnik trwały prawie jak ten w mercedesie beczce. No nic trzeba wymienić to co obowiązkowe i czekać na kolejną uszczelke/ oring.

Lekki offtop: chyba producent uszczelek do bmw z tego okresu nie został poinformowany przez BMW o temp. pracy silnika i może to powoduje nieszczelności.

 

 

jak dla mnie to zbiorniczek wyrównawczy akurat jest wymysłem. sorry @internet ale takie mam zdanie :)

Co do innych uszczelek i uszczelnień to nie ma aż tak źle chyba :D

uszczelka od łapy alternatora - jeszcze masz przynajmniej kilka lat zapasu.

uszczelki od pokrywy zaworów - sam zobaczysz kiedy trzeba będzie zrobić przegląd.

oring na rurce - nie wiem, ale u Ciebie na prawde szybko to wystąpiło. Ja wymieniałem u siebie (niepotrzebnie) w starym - 11 letnim - aucie z przebiegiem ~`150kkm i rurkę musiałem wyrywać z podpieraniem (tak oring dobrze trzymał).

uszczelniacze zaworowe - wiadomo że zależy od interwałów wymian oleju, ale spokojnie 250kkm powinno być bezproblemowe.

duzy fakap jak dla mnie to: 17127521775 (łatwa wymiana i raczej niedroga - ale sama idea włożenia plastikowej rurki która sparcieje między gumowe przewody jest bezsensowna)..

 

 

 

Ja wyciągałem cały kolektor z listwą wtryskową i dlatego nastawniki wyciągałem. To nie problem. Po złożeniu należy przeprowadzic ich adaptację: wcisnąć pedał hamulca przez około 30 sekund przy kluczyku w zapłonie na pozycji 2.

 

no ja się właśnie bałem że adpatacja nie przejdzie a obawiałem się wiedzy mechaników i ewentualnej ceny ich zgadywania za granicą ;)

czyli opcje są 2:

1) wyjmowanie całego kolektora z listą wtryskową co wymaga wyjęcia nastawników

2) wyjmowanie najpierw listy wtryskowej, a potem kolektora co nie wymaga demontażu nastawników

 

tak czy siak - niezaleznie od wybranej opcji polecam zdemontować listwę wtryskową i poczyścić zarówno wtryski jak i kolektor ;)

 

@tomo220

co do momentów dokręcania to masz wszytsko łądnie podane w service manualu z bentley publishers..

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Dobra robota!! :cool2:

Adaptacja np przepustnicy to wciskasz pedał gazu a nie hamulca na te 30 sek na zapłonie, bo sam u siebie to miałem po czyszczeniu przepustnicy; auto wariowało już przy spokojnej jeździe sam tuż przed zmianą biegu na wyższy dodawał sobie gazu ostro że aż wciskał w fotel a to wkurzało. Po adaptacji pedałem gazu problem wyeliminowany.

Opublikowano
Robota już wykonana tydzień temu więc wszystko już zrobione jak chodzi o adaptacje. No i wycieków brak
  • 3 lata później...
Opublikowano

 

Hej, odkopuję temat bo u mnie tez zaczęło coś cieknąć (płyn chłodniczy) z przodu silnika i mój mechanik mówi, że to spod dekla wanny gdzie ta rurka jest umiejscowiona. Teraz pytanie do majstrów: czy jak zdejmę kolektor i ten dekiel aluminiowy co tę rurkę osłania to czy tam w tej wannie powinno być sucho? Wg mnie powinno być sucho i jak te uszczelki na rurce są nieszczelne to wtedy tam się zbiera płyn chłodniczy i jak zauważyłem tam jest też mały nawiert w tej wannie i tamtędy to wypływa na zewnątrz jak już się tam nasączy? Czy ktoś może mi to potwierdzić? Dziwna sprawa bo ma rurkę ogarniętą jakieś 50k km temu i teraz znowu by tamtędy zaczęło cieknąć?

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
To po co w takim razie rurka nazywana "magistralą wodną". W wannie jest otwór i tak sobie tamtędy cieknie na zewnątrz a tak chyba być nie powinno. Jeśli się mylę to proszę, poprawcie mnie.
Im wolniej jadę, tym dłużej mnie widać...
Opublikowano

Ta rurka poprawia cyrkulację wody tył-przod silnika.

Zauważ, że w wannie są otwory połączone z płaszczem wodnym bloku silnika.


Prezyzyjnie - wyciek nie następuje z rurki, bo nawet jakbyś tą rurkę wiertarką nawiercił to nic by nie ciekło - zostałby zaburzony obieg wody. Wyciek następuje na skutek degradacji uszczelniacza rurki, który znajduje się pomiędzy blokiem a pompą wody. Wtedy woda z wanny przecieka obok i wycieka tym małym otworem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.