Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie,

 

Od dłuższego czasu mam dosyć irytujący problem ze swoim samochodem. Jestem posiadaczem Bmw f34 320d xdrive.

 

Podczas hamowania i to nie zawsze, trzęsie całym pojazdem. Szczególnie odczuwane jest to na podłodze jak i na fotelu kierowcy. Prędkość jak i rozgrzanie tarcz nie ma tu żadnego znaczenia, ponieważ to się pojawia praktycznie w każdym momencie. Kierownica przy tym wszystkim nie drży. Pierwszy komplet tarcz był to zimmermann, po wizycie w serwisie stwierdzili ze to tarcze, oczywiście badałem je zegarem były w stanie idealnym. Okej wymieniłem je na ATE, po 2 dniach od wymiany pojawiło się znowu to samo. Jestem odsyłany z serwisów, ponieważ twierdza ze to za wszelka cenę są klocki i tarcze( oczywiście chcą mi sprzedać swój produkt z logiem bmw). Mówią, że nie podejmą się żadnej naprawy, ani analizy jeżeli nie kupie u nich całego kompletu klocków jak i tarcz. Miałem wymienia układ VTG, po 3 miesiącach od kupna auta niestety się zepsuł. Auto w chwili obecnej ma ok 1.5 roku.

 

Czy u kogoś również coś takiego się pojawia, ewentualnie może mieć pomysł co to może być ??

Z góry dziękuje za pomoc

Opublikowano
Tak jak mówią. Klocki, tarcze - w BMW tylko oryginalne. I to nie jest tak że jest logo i to wszystko. Mimo że kupisz tej samej marki nie będą to te same co z logiem.
Opublikowano
Dobrze, ale jak wytumaczyć, że klocki i tarcze sa w stanie idealnym. Na pomiarach wszystko jest tak jak powinno być. Może tak się zdarzyć przy jednej parze, może były felerne. Ale jak drugi komplet również ma idealne parametry po sprawdzeniu a obiawy są nadal te same? Do tego jak tarcze są uszkodzone to kierownica lata, tutaj tego nie ma. Drgania podczas hamowania nie są regularne. A jak są tarcze uszkodzone, to zawsze powinno pojawiać się drganie a tutaj niestety tak nie jest
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To jest nie prawda, że w bmw tylko oryginalne klocki i tarcze nie powodują drgań. Ja od dawna w dwóch bmw używam dobrych zamienników i nigdy drgań nie miałem.

Drgania przy hamowaniu mogą wynikać z nieprawidłowego: montażu tarcz, dokręcenia kół, oraz uszkodzonych felg, opon, zużytego zawieszenia kół przednich lub tylnych, luzów na drążkach kierowniczych. Z całą pewnością wina nie musi leżeć po stronie tarcz nieoryginalnych.

Jest cała masa lepszych i jednocześnie tańszych zamienników dla tarcz i klocków oryginalnych.

Opublikowano

"Karbo"

 

Zgodzę się z Toba, na pewno znasz firme zimmermann i ATE i pewnie wiesz, że produkują świetne hamulce do sportowych samochodów, daleko nie szukać zimmermann montowany jest miedzy innymi w porsche.

 

Odnośnie zawieszenia, byłem na trzepakach, wszystko jest w idealnym stanie. Odnośnie felg jak i opon również nie ma problemu.

 

Może to być problem z układem napędowym?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Musisz przeanalizować kiedy zaczęły się problemy. Spróbuj ponownie i dokładnie przykręcić koła. Oczyść felgę w miejscu kontaktu z tarczą, tarczę także oczyść. Przykręcaj w dwóch etapach, po skosie każdą ze śrub. Najpierw na podnośniku z użyciem umiarkowanej siły następnie po opuszczeniu samochodu. Jeżeli wszystko wykluczysz, ponownie zbadaj wszystko jeszcze raz. Najczęściej problem jest kołach /np. zbyt duży otwór centrujący na feldze, krzywa felga od środka, guz na oponie/ luzy na wahaczach także się zdarzają choć na szarpakach nie każdy to zauważy. Możesz spróbować innego kompletu kół. Jeżeli tarcza nie ma bicia to na pewno nie jest ona odpowiedzialna za bicia. Na pewno winy nie należy szukać w klockach.

Można także spróbować zdjąć tarcze i oczyść miejsce styku z piastą. Ale raczej to nie ten problem skoro piszesz że tarcza nie ma bicia.

 

Po założeniu nowego kompletu tarcz, także może się nic nie zmienić jeśli ktoś Ci źle tarcze zakłada.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W F10 i F11 taki problem występuje przy luzach na dolnych tylnych wahaczach przedniego zawieszenia...
  • Moderatorzy
Opublikowano
Każdy znajomy który zakładał nieoryginalne tarcze miał ten problem. Nie twierdze ze oryginalne części są jakieś ultra dobre ale w wypadku tarcz to sie sprawdza. Zreszta nie są takie drogie, chyba ze masz hamulce M.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja już założyłem samodzielnie dwa komplety tarcz ATE do dwóch modeli bmw i robiłem to bardzo starannie bo mam nerwicę natręctw na drgania kierownicy podczas hamowania i dwukrotnie udało mi się to dobrze zrobić. Dodam, że nie jestem mechanikiem i mój zawód oraz wykształcenie są bardzo dalekie od branży motoryzacyjnej. Skoro mnie się udało to moim zdaniem oznacza to że wielu mechaników robi to po prostu byle jak i na odwal.

Bardzo dużo zależy od sposobu przykręcenia kół po zmianie tarcz. Jeżeli felga w miejscu styku z tarczą jest brudna, utleniona i taką felgę przekręci się kluczem udarowym nie przestrzegając zasady że śruby dokręca się po przekątnej to wtedy będzie "[BAD]".

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Problem jaki opisujesz i rzeczy które wykluczyłeś dają do myślenia ja bym sprawdził jeszcze układ przeniesienia napędu pólosie i resztę elementów tego układu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.