Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich.

 

Podbijam swój post z podforum o Z4, wydaj mi się, że tutaj bardziej pasuje. Tak więc sprawdzałem ostatnio swoje Z4 (E85), no i okazało się, że akumulator nie wytrzymał zimowania. Miał już swoje lata, więc poszedł do wymiany. Jest już nowy akumulator, ale pojawił się problem. Świeci kontrolka od Airbag-u. Próbowałem odczytać błędy INPĄ, jednak nie mogę się połączyć z modułem. Po przeszukaniu internetu wiem już, że w Z-kach nie ma modułu od Airbag tylko SIM (Safety Integrated/Information Module - czy coś takiego, nie mogę się połączyć nie tylko z nim, ale i z żadnym z czujników Airbag-a).

Próbowałem już z 2 różnych kompów i 2 interfejsy (OBDII <-> USB i starty interfejs na RS232). W obu przypadkach mam dostęp do modułu silnika więc wydaje się, że INPA i interfejsy działają poprawnie. Ale dla modułu SIM dostaje zawsze IFH-0009: NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT.

 

Macie może jakieś pomysły co się mogło stać? Sprawdziłem bezpieczniki z Airbag i oba są ok. Czy mógł paść moduł poduszek podczas próby odpalania auta na bardzo słabym akumulatorze?

 

Pozdrawiam, i dzięki za jakiekolwiek sugestie.

 

Paweł

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Oczywiście że mógł paść, możesz mieć też ACSM nie wiem czy tak samo jak w e60 ale od 2005 roku był ACSM zamiast sim ale z satelitami powinieneś sie połączyć, z klemą od poduszek pewnie wszystko w porządku

kup moduł sim tylko o takich samych numerach

i sprawdź tylko nie taki wystrzelony moduł trzeba przypisać do samochodu najpierw vin a później NCS z FA do serii

trzeba dwufazowo najpierw przeprogramować Winkfpt potem zmienić vin tool32 a na końcu NCS moduł sprowadzić do serii

i będzie jak nowy , jak nie ma żadnego kontaktu to wygląda że moduł padł

W magistrali CAN jest tak, że jak jakiś moduł wysyła błędne dane to zostaje wyłączony przez sterownik główny (pewnie zegary w e85)

magistrala w e85 to taki etap pośredni między E46 a E60

ale moduły od poduszek w pełni programowalne jak w e60

zrób identyfikacje modułów i zobacz który odpowie E85,Quasi functional, ident F2

Opublikowano
Czy masz połączenie z innymi modułami oprócz oprócz DME?

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano

Dzisiaj zrobiłem Ident w INPI-e i wyniaka z tego, że widzę jedynie 2 moduły: silnik i skrzynia SMG. Reszta jest niedostępna:

 

          I D E N T I F I K A T I O N   L E S E N
          ---------------------------------------

Hinweis: Die Ausstattung wird nicht berücksichtigt, daher werden immer alle SG´s angesprochen!

Inpa-Script :  E85.IPO
Version     :  0.11
Datum       :  05.03.2016, 12:20:50
Baureihe    :  E85, E86
Fg-Nummer   :  EWS-Error: IFH-0009: NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT

Kurzübersicht der SGs, die auf IDENT geantwortet haben:-------------------------------------------------------------------------------
SGBD/Gruppe    geantwortet  Bezeichnung
-------------------------------------------------------------------------------
GS30               ja       Getriebesteuergerät
MS450DS0           ja       Motor
MS450DS0           ja       Motor
D_SIM               *       Airbag Steuergerät oder Sicherheits Info Modul
                              ### IFH-0009: NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT
D_009C              *       Cabrio Verdeck Modul
                              ### IFH-0009: NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT
D_006A              *       Digital Sound Processor
                              ### IFH-0009: NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT
D_ABSKWP            *       Dynamische Stabilitätskontrolle
                              ### IFH-0009: NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT
D_0080              *       Instrumentenkombi
                              ### SYS-0012: IDENTIFICATION ERROR
D_0048              *       Japan Bit
                              ### IFH-0009: NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT
D_005B              *       Klimaautomatik
                              ### IFH-0009: NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT
D_EPS               *       Lenkung / Electrical Power Steering
                              ### IFH-0009: NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT
D_0057              *       Lenkwinkelsensor
                              ### IFH-0009: NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT
D_0066              *       Licht / Active Light Control
                              ### IFH-0009: NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT
D_00D0              *       Lichtschaltzentrum
                              ### IFH-0009: NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT
D_0050              *       Multifunktionslenkrad
                              ### IFH-0009: NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT
D_00BB              *       Navigationssystem Japan
                              ### SYS-0012: IDENTIFICATION ERROR
D_007F              *       Navigationsrechner
                              ### SYS-0012: IDENTIFICATION ERROR
D_0068              *       Radio alle Typen ausser MOST-FZGe
                              ### IFH-0009: NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT
D_00E8              *       Regen- Lichtsensor
                              ### IFH-0009: NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT
D_0060              *       Park Distance Control ACT
                              ### IFH-0009: NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT
D_SBSL2             *       Satellit B-Säule links
                              ### IFH-0009: NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT
D_SBSR2             *       Satellit B-Säule rechts
                              ### IFH-0009: NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT
D_STVL2             *       Satellit Tür vorne links
                              ### IFH-0009: NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT
D_STVR2             *       Satellit Tür vorne rechts
                              ### IFH-0009: NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT
D_SZM               *       Schaltzentrum Mittelkonsole
                              ### IFH-0009: NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT
D_0074              *       Sitzbelegung Beifahrer
                              ### IFH-0009: NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT
D_0072              *       Sitzmodul
                              ### IFH-0009: NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT
D_00DA              *       Sitzmemory
                              ### SYS-0012: IDENTIFICATION ERROR
D_00C8              *       Telefon oder Universelle Lade- und Freisprecheinrichtung
                              ### IFH-0009: NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT
D_00ED              *       Videomodul
                              ### IFH-0009: NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT
D_003B              *       Videomodul Graphik-Teil
                              ### SYS-0012: IDENTIFICATION ERROR
D_0044              *       Wegfahrsperre / Elektronische Wegfahrsperre EWS
                              ### IFH-0009: NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT
D_ZKE_GM            *       Zentrale Karosserie Elektronik 1 oder 3 Grundmodul
                              ### IFH-0009: NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT
===============================================================================

 

Po dzisiejszych zabawach znowu padł mi akumulator :/

Czy z tego wynika, że mój interfejs jest kiepski? Czy może konfiguracja INPY jest nie ok?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie pewnie masz ok , to kolega mlodzik ci już podpowiedział nie masz pinu 8 w interfejsie dlatego masz tylko silnik i skrzynie

zlutuj pin 7 i 8 razem w interfejsie i będziesz miał diagnostykę reszty modułów ,

lub przełącznik ori k-dcan nie ma pinu 8 w interfejsie dlatego w e46 , e52,e53,e83 po 2000 roku nie ma diagnostyki reszty modułów tylko silnik i skrzynie , maja dwie linie k na pinie 7 silnik i skrzynie dsc i na pinie 8 reszta modułów i tak samo pewnie jest w e85

Opublikowano

Temat ogarnięty. Po zlutowaniu pinu 7 i 8, wszystkie modułu w aucie są widoczne i mam możliwość odczytu i skasowania błędów. W module SIM był błąd niskiego napięcia. Teraz już auto jest w pełni sprawne.

 

Wielkie dzięki koledzy za pomoc. Kabelek który kupowałem, miał nieć możliwość współpracy ze wszystkimi modułami. Teraz dzięki Waszej pomocy tak jest :)

 

Pozdrawiam,

Paweł

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam serdecznie. Posiadam BMW Z4 (2003) M54 B30. Używam INPY w wersji 5.0.0. Chciałbym się dostać do błędów poduszki powietrznej. Udaje mi się odczytać tylko błędy silnika. Po próbie odczytania pokazuje mi się komunikat :

requested control unit: 'ACSM60/V3.00,ACSM85/V3.oo,ACSM2/V1.00' not found.

Control unit found: 'SIM85'.

Program will be stopped!

 

Wiem, że zlutowanie pinu 7 i 8 mogłoby pomóc, lecz te piny fabrycznie są zlutowane.

 

Czy ktokolwiek ma jakiś pomysł i mógłby mi pomóc ?

Serdecznie dziękuję.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ponieważ klikasz nie tam gdzie trzeba ACSM jest po 2005 roku

a Ty masz SIM i jego satelity tak jak w e60

[ROOT_SICHERHEITSMODULE]

DESCRIPTION=Safety modules

ENTRY= SIM,Safety Information Module,

ENTRY= STVL,Satellite door front left,

ENTRY= STVR,Satellite door front right,

ENTRY= SBSL,Satellite B column left,

ENTRY= SBSR,Satellite B column right,

Opublikowano
Dzięki za odpowiedź ale dalej nie wiem co mam kliknąć, bądź zmienić by dostać się do błędów poduszki powietrznej. Mógłbyś napisać trochę jaśniej ??
Opublikowano

Ah, zrozumiałem :D Niestety wchodząc w SIM wyświetlił się komunikat :

Versions do not match.

Malfunction possible!

 

SGBD Version: 2.000 (in INPA)

SGBD Version: 3.010

INPA Version: 1.030

 

Czy znasz może rozwiązanie tego problemu ?? :)

Opublikowano

Dopiero uczę się obsługi tego programu stąd moje głupie pytania. Nie udaje mi się wykasować trwale tylko jednego błędu. Czy ktoś mógłby mi wyjaśnić co może oznaczać ten komunikat ? :

 

986D Interruption detonation circuit4 (E85: side airbag left/E60,E61: Thorax airbag rear left/E63,E64: knee airbag front left)

 

Jestem bardzo wdzięczny za pomoc :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

przetłumacz sobie w google tłumacz (błędy do pliku masz zapisane w EC-APPS/INPA/BIN/ na_FS.TMP otwierasz w notatniku i kopiujesz normalny text

gdzie chcesz i w google tłumacz i masz odpowiedz tak samo inne dane są zapisane w plikach .TMP jak na_ID identyfikacja itp

986D Przerwanie obwodu detonacji 4 (E85: Airbag boczny lewy / E60, E61: Thorax Poduszka tylna lewa / E63, E64: kolano airbag przedni lewy)

zobacz kostki w poduszkach informacja o przerwanym obwodzie to brak komunikacji z elementem układu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.