Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Moze mi ktoś dokładnie opisac zasade działania tego przełącznika

na zasadzie co sie zmienia w zawieszeniu, skrzyni, silniku

 

W instrukcji jest mało opisane, wyczułem przy przełączeniu na sport takie szarpnięcie i lepiej sie zbiera,

w wersji eco to tak jak by ktoś podłożyl pod pedał gazu gąbkę, podoba się mi "żeglowanie" - ten tryb jest troszke opisany i chyba wiem o co chodzi

aktualnie:

i4 G26 z 2023

X5 45e z 2023

118i z 2019

 

Były 730d E65 z 2004; 120i z 2005; 518d F10 z 2015; X4 20d z 2017, 518d z 2021

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To na co wpływa przełącznik, zależy od wyposażenia auta.

Generalnie zmienia działanie:

- silnika (inne mapy sterownika, inna reakcja na pedał przyśpieszenia - co sam zauważyłeś)

- automatycznej skrzyni biegów (inny sposób zmiany biegów i inne obroty przy których następuje zmiana, w Sport zmienia gwałtowniej i ciągnie obroty wyżej, w EcoPro zmienia bardzo łagodnie i bardzo wcześnie wrzuca wysokie biegi)

- zawieszenia EDC (w Sport utwardza nastawy amortyzatorów, w Comfort zmiękcza)

- aktywnego układu kierowniczego (w Sport wyostrza reakcje na ruchy kierownicą)

 

Dodatkowo moim zdaniem w trybie Sport układ ESP ma większą zwłokę (w Sport+ jest w ogóle odłączany).

 

Poza powyższym kilka drobiazgów jak:

- zmiana wskazań zegarów (w zegarach 6WB całkowita zmiana wyglądu dla każdego z trybów)

- zmiana sterownia klimą (w EcoPro zmniejsza się siła działania klimy i nadmuchu)

 

Generalnie tryb Sport "wyostrza" samochód, EcoPro "zamula" (teoretycznie powinien palić wtedy mniej), a Comfort jest czymś pośrednim "na co dzień".

W zależności od wyposażenia są jeszcze dodatkowe tryby, np. wspomniany już Sport+ (występuje standardowo np. przy sportowej skrzyni automatycznej) albo tryb Comfort+.

Opublikowano

No i w Eco (to jest opisane) jest tryb żeglowania - czyli dobieg na luzie, ale po dotknięciu hamulca silnik hamuje.

 

W wersji sport wyżej kręci a po przełączeniu skrzyni w sport jeszcze wyżej?

 

 

Send from iPhone by Tapatalk

aktualnie:

i4 G26 z 2023

X5 45e z 2023

118i z 2019

 

Były 730d E65 z 2004; 120i z 2005; 518d F10 z 2015; X4 20d z 2017, 518d z 2021

Opublikowano
Na temat tego co lepsze:

tryb przełącznika Sport, przełączenie skrzyni w tryb sportowy czy może jedno i drugie - była już kiedyś dyskusja w poniższym wątku

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=103&t=196215

Temat raczej jest o pracy automatycznej skrzyni w trybie sport a jak ktoś ma w manualnej skrzyni to tam nic dla siebie nie znajdzi a przyciski do zmiany trybu eco comfort i sport tez posiada
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zgadza się, ale kolega @prebek w drugim swoim wpisie pytał o to, jak przełączenie skrzyni w tryb sportowy wpływa na zachowanie auta pracującego w trybie Sport.

I właśnie ta kwestia jest poruszana w cytowanym temacie.

 

Natomiast na początku wątku napisałem wyraźnie, że to na co wpływa przełącznik trybów Sport/Comfort/EcoPro zwany przez BMW skądinąd "przełącznikiem przyjemności jazdy" zależy od wyposażenia danego auta.

Opublikowano

no to podsumujmy (poprawcie mnie lub dopiszcie jeżeli jest coś nie tak)

Sport

-usztywnia zawieszenie

-poprawia czułość pedału gazu

- zmienia charakterystyke silnika

* dodatkowo wzmacnia efekt przełączenia skrzyni biegów na tryb sport

(co z klimą?)

 

Comfort

dostosowuje do warunków nazwijmy to komfortowych czyli tak jakby warunki std.

 

ECO

włączenie oszczędnego typu klimatyzacji

włączenie trybu żeglowanie

obniżenie czułości pedału gazu (efekt gabki pod pedałem)

zmiana charakterystyki pracy silnika na "emeryt mode"

ograniczenie zużycia paliwa

w moim zmiana na zegarach i włączenie napisu

aktualnie:

i4 G26 z 2023

X5 45e z 2023

118i z 2019

 

Były 730d E65 z 2004; 120i z 2005; 518d F10 z 2015; X4 20d z 2017, 518d z 2021

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
usztywnia zawieszenie edc
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

+ zmienia charakterystykę wspomagania/reakcji kierownicy (w Sport ostrzejsza, w pozostałych trybach bardziej "gumowa").

 

Dodatkowo w moim odczuciu w trybie Sport inaczej działa też reakcja na kick-down - jest szybsza i agresywniejsza (i chyba "zrzuca" więcej biegów niż w pozostałych trybach).

Natomiast zmiany sposobu działania klimy w trybie Sport nie ma żadnej.

  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam

Odświeżę temat. Mam przełącznik i tryby comfort, normal, sport i sport+. Nie ma trybu eco. Od czego zależy obecność tego trybu?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

 

ktoś może wie dlaczego po przestawieniu w tryb sport zegary się nie zmieniają na cyfrowe tylko zapala się mały napis sport pod prędkościomierzem? Wcześniej wszystko działało prawidłowo. Jak to można przestawić ponowie? Gdzie jest konfiguracja tych ustawień?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.