Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam!

 

Niektórzy pewnie powiedzą, że był już taki temat niestety moje objawy nie należą do typowych i prawdopodobnie chodzi o coś innego.

Przechodząc do rzeczy. Posiadam BMW E87 2004, 120d i do pewnego dnia nie miałem żadnych problemów z samochodem. Aż tu nagle po 4 dniowym postoju wsiadam do samochodu wkładam do slotu kluczyk i zamiast usłyszeć jak odblokowuje się kierownica to wyskoczył żółty błąd kierownica z kłódką. Nie da się ani ruszyć kierownicą ani uruchomić samochodu ponieważ nie ma nawet zapłonu! Jednym słowem samochód jest uziemiony.

Ktoś powie, że to typowy problem i należy tylko odblokować komputer Disem, Inpą albo Tool32 albo naładować akumulator.

 

Z rzeczy które zrobiłem żeby zwalczyć problem to:

 

- naładowałem akumulator

- wymieniłem akumulator

- próbowałem ruszać kierownicą

- spychać, popychać samochód

- razem z forumowiczem dziqusek próbowaliśmy już dosłownie wszystkie jeśli chodzi o komputer włącznie z programem serwisowym BMW

- próbowałem też przeczyścić wtyczkę od blokady ELV

 

Żadna z powyższych rzeczy nie przyniosła rezultatu, dzisiaj spróbowałem wypiąć wtyczkę od blokady i zdziwiłem się trochę bo w tym momencie zgasł żółty błąd kierownica z kłódką i po sprawdzeniu komputer wyrzucił - CHECK OK. Niestety mimo tego nie było zapłonu i nie dało się uruchomić samochodu.

Obecnie zamówiłem jeszcze z UK emulator ELV ( http://www.tek-tronics.co.uk/product_info.php?products_id=185 ) bo czytałem na zagranicznych forach, że niektórym to pomaga.

Jednak patrząc na problemy ludzi to zwykle mają oni chociaż zapłon. Zaczynam się zastanawiać czy problem nie leży gdzieś po stronie elektroniki czy blokowania dostępu do zapłonu a to że wyskakuje błąd ELV jest tylko tego skutkiem. Dodam jeszcze, że niektórzy twierdzili że może blokować IBS przy klemrze minusowej akumulatora. Ja w swojej jedynce nie mam IBSu.

 

Dlatego też proszę was o porady bo już kończą mi się pomysły samochód stoi już 2 tygodnie w garażu podziemnym i nie da się nic zrobić. Problemem jest nawet wjazd lawety bo samochód nie skręca a garaż jest niski. Zastanawiam się czy ktoś miał taki problem albo ktoś wie gdzie mogę się udać w Warszawie z tym problemem. Nie mogę sobie pozwolić na kilka zakładów mechanicznych tylko na ten jeden który naprawi wszystko od A do Z i do którego zawiozę auto na lawecie.

Słyszałem, że warto podładować akumulator, odłączyć klemry czy poruszać kierownicą ale u mnie żadna z tych rzeczy nie przyniosła efektu. Przeglądałem forum w poszukiwaniu kogoś kto mógłbym mi pomóc przy pomocy komputera. No i wpadłem na post o grupowym kodowaniu w Warszawie dnia 28 lutego. Stąd ogromna prośba czy była by szansa, aby przy okazji pobytu w Warszawie podjechał Pan również na Żoliborz (gdzie stoi samochód) oczywiście za odpowiednią dopłatą i pomógł mi rozwiązać problem?

 

Z góry dzięki za wszystkie rady!

Edytowane przez Marcin-ziom
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Interesuje mnie jedna sprawa...

Wkladasz kluczyk w slot nastepnie deptasz sprzeglo i wciskasz START...- co sie dzieje? zapalaja sie kontrolki czy ciemnosc na desce? jesli sie zapalaja to jakie? najbardziej mnie interesuje CHECK ENGINE

Opublikowano
wkładam kluczyk do slotu zapala się środkowy ekran z datą i godziną nic więcej, bez check engine. Naciskam sprzęgło i wciskam START/STOP gaśnie wszystko. Tak jakby tylko pierwsza faza działała.
Opublikowano
Nie, żadna z tych ktore wymieniłeś nie swieci tylko kontrolka ręcznego bo jest zaciągnięty. Nic poza tym, nie działa tez klimatronik i inne rzeczy ktore wymagają zapłonu.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

OK

Chyba wiem gdzie pokierowac twoje rece

dla potwierdzenia moich przypyszczen zrob prube zaplonu

kluczyk w slot - nie dotykaj sprzegla i wcisnij start

jak zapala sie kontrolki to juz bedzie z gorki

luknij ktore sie zapala

Opublikowano
Po włożeniu kluczyka w slot zapala sie na chwile i gaśnie tylko kontrolka poduszki powietrznej i wyskakuje błąd elv. Jak nie nacisnę sprzęgła tylko sam START tak jak prosisz to wszystko gaśnie :/
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dobra

Poniewaz Ty zrobiles co mogles a ja mam dwa pomysly o ktorych nic nie piszesz to prubujemy...

Rozumiem ze jestes pewny akumulatora na 100%

Po kazdym kroku sprawdzaj efekt

na klemie plusowej masz bezpieczniki - wyciagnij i wsadz je kilka razy oraz sprawdz czy nie sa spalone

zakladam ze klemy akumulatora sa czyste i styk jest dobry wiec idziemy po kablach

minusowy kabel akumulatora idzie do karoserii - odkrec go i wyczysc papierem sciernym jego styk / to tu moze byc problem /

plusowy idzie do rozrusznika - zrob to samo

od rozrusznika do alternatora idzie czerwony - tez przeczysc

 

P.S

Nie mozesz miec jakiejs powaznej awarii bo przyjechales / auto nie okazywalo nieprawidlowosci/ postawiles na cztery dni i caly obwod glowny zniknal...- to mi nie pasuje

auto otwierasz z pilota?

kluczyk Ci czasem nie upadl? - jesli masz drugi kluczyk to prubuj obydwuch uzyc

Za co jest odpowiedzialny ten ELV ? - elektronika to moja slaba strona

Opublikowano
No ja też średnio znam sie na elektronice dlatego nie mogę zwalczyć problemu :) ELV to jest elektroniczna blokada kierownicy zamontowana w kolumnie kierowniczej. I właśnie błąd tej blokady mi wyskakuje, ale podejrzewam że to z powodu braku prawidłowego napięcia lub braku zapłonu. Elektroniczna blokada jest połączona ze sterownikiem CAS, ale przeczyściłem styki do sterownika. Przeczyszczę te styki przy akumulatorze tak jak mówisz. Ogólnie akumulatora już jestem pewien bo specjalnie kupiłem nowy (myślałem że w tym problem). Nie mam niestety zapasowego kluczyka no i nie przypominam sobie żeby mi upadł ten, który mam. Dzięki za pomoc postaram się jeszcze podłubać może coś cudem ruszy... Jakby ktoś miał jeszcze jakieś podejrzenia lub rady to jestem otwarty :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zobaczymy jak wyczyscisz wszystkie styki

mnie to tak wyglada ze zaplon ma juz za malo masy lub plusa i zabiera wszystko gaszac nawet zegar

zobacz jeszcze czy zgasnie jak wlaczysz zapalniczke

Opublikowano (edytowane)
Możliwe, ale z drugiej strony światła działają, w środku oświetlenie tez normalnie, radio gra. Sprawdziłem styki, wygląda wszystko ok napięcie 12,5 V na akumulatorze, na kablach i z przodu auta na klemrach do rozruchu awaryjnego też. Edytowane przez Marcin-ziom
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Krutkie i dlugie nie powinny dzialac bo stacyjka wszystko CI gasi...

pozycyjne , radio i oswietlenie kabiny to lacznie jakies 40 watt - zadne obciazenie i jest zasilane innym obwodem

Dysponujesz moze schematem elektrycznym???

Opublikowano

Hej miałem dokładnie identyczny przypadek.

Problem zniknął po wymianie blokady kierownicy na nową.

Pozdr!

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160303/6fd3ea8a3c61e407485f4ac7580e22b4.jpg

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160303/832eddf2bdf5325444d499550b449281.jpg

Wysłane z mojego E6533 przy użyciu Tapatalka

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sprawdz czy masz awaryje swiatla - rozkminiam schemat i krag sie zaweza

Ta blokada i ELV moze robic cyrk ale prady rowniez

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na chwile obecna Ja bym sprawdzil czy do stacyjki dochodzi zasilanie i czy z niej wychodzi

przeczysciles mase?

ten blad ELV masz dalej na desce?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Kolega co wrzucil fotki mial sprawe jasna - blokada kierownicy i auta nie odpalisz...

W twoim przypadku blokada puscila a spadek napiecia moze robic zawirowania w elektronice...

To ze spadek jest to jest pewne bo swieci zegarek a gasnie przy prubie uruchomienia...

Kontrolki ktore Ci swieca teraz nas nie interesuja bo pochodza z innych obwodow

Te co nas interesuja to te ktore zapalaja sie z ECU ;

check engine

cisnienie opon

 

P.S

Czy przez gniazdo OBD masz polaczenie z ECU??? / tzn czy dasz rade zczytac za jego posrednictwem bledy ? /

Edytowane przez kotin44
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ile przewodow idzie do ELV ? - jakie kolory ?

Jaka jest diagnoza kolegi DZIQUSEK ?

czy teraz jak wkladasz kluczyk w slot to slychac odblokowanie rygla kierownicy?

 

znalazlem schemat

wynika z niego iz przycisk START jest sterowany minusem - to tlumaczy czemu wszystko gasnie gdy go wciskasz

dziala to tak;

wciskasz start-przekazujesz mase na przekaznik ktory zasila ECU-przycisk zabiera mase z deski rozdzielczej/moze byc wspolna i gasnie zegar

mase moze rowniez podawac ELV -to gowno jest miedzy slotem a przyciskiem

SPRAWDZ MASE NA TYM PRZYCISKU

Opublikowano
Błąd mam dalej niestety i nie słychać odblokowywania rygla, nic a nic. Do przyciski idzie taka biała taśma wiec nie wiem bardzo jak sprawdzić masę. Nie chce też niczego popalić. Do rygla Elv ida 3 kable, jeden wiem napewno ze 12V powinno iść dwa pozostałe nie wiem do czego służą.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sam musisz podjac decyzje czy chcesz naprawic auto bo z racji tego ze nie moze wyjechac z garazu o wlasnych silach ani na lawecie stawia Cie w trudnej sytuacji

Nie chce też niczego popalić

Nawet o tym nie mysl- nie na tym polega naprawa...

Zapomnialem o jeszcze jednym BAAARRDZO waznym punkcie masy do przeczyszczenia a mianowicie miedzy karoseria auta a silnikiem / musisz poszukac miedzianej plecionki lub grubego przewodu / odkrec i papierkiem sciernym dokladnie wyczysc - jesli tam nie ma dobrego styku to rozrusznik zbierze mase z calego pojazdu...

Kiedy bedziesz mial ten emulator ELV ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Do rygla Elv ida 3 kable, jeden wiem napewno ze 12V powinno iść dwa pozostałe nie wiem do czego służą.

zgadza sie...

czerwony - ma byc +12v po stacyjce / sprawdz czy jest jak wlozysz kluczyk/ to napiecie uruchamia rygiel

dwa pozostale musze znac kolory ale to pewnie kable sygnalowe / przypuszczam ze minusowe / ktore do dalszej pracy dopuszcza otwarty rygiel

jeden pewnie daje mase na przycisk START a ten na przekaznik do zasilania ECU lub na przekaznik rozrusznika

drugi zapewne do odczytu bledu i zapewne leci do CAS

Ty masz odblokowana kierownice?

Opublikowano

Niestety kierownice mam dalej zablokowaną... Czyli jak sprawdzać z tej wiązki ELV napięcie to do kabla 12V miernik plus podłączyć, a minus gdzieś do karoserii?

Ten emulator powinien przyjść najpóźniej we wtorek. Nawet jak przyjdzie emulator i zadziała to będzie trzeba kolumnę kierownicy zdjąć i odblokować.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zakladam ze oba punkty masy sa przeczyszczone...

Tak.Z ELV wychodza trzy przewody.Jeden z nich ma byc czerwony i tam ma byc +12 / wrzucaj mi fotki czasem latwiej cos zobaczyc niz sie dogadac - na poczatek dawaj ten ELV z kablami /

Jesli bedzie trudno dostac sie do jego zlacza to wzdluz kabla zetnij troszke izolacji i przyluz jeden kabelek probowki a drugi kabelek do masy i kluczyk w slot

Jak kola zablokowane to nie odpali choc bys auto pocalowal w kierownice...

Ten uklad ELV to jest rozbudowanie obwodu immobilajzera wiec sam rozumiesz... / tylko jego mozna jeszcze oszukac /

Naszym zadaniem jest teraz znalezc przyczyne bo skutek jest widoczny.

Miernik moze nam pokazac +12 ale interesuje nas tez prad...- zrob probowke

Zwykla zarowka do swiatel / np H7 /- do jednego konca kabelek i do drugiego konca kabelek / w jeden z kabelkow wmontoj najmniejszy bezpiecznik samochodowy jaki jest w sprzedazy na wszelki wypadek gdyby Ci sie zrobilo zwarcie - nic nie popalisz tylko bezpiecznik i miej ich kilka na wszelki wypadek /

przed przystapieniem do pracy sprawdz na akumulatorze czy swieci

Tak sobie pomyslalem ze kontakt telefoniczny moglby przyspieszyc przeplyw informacji i przebieg pracy.../ ale jak cos to na PW/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.