Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Mam pytanko. Mianowicie poltora tygodnia temu nabylem bmw f06 gran coupe 640d uzywane. Sprawdzilem samochod w autoryzowanej stacji bmw. Wskazania hamulcy przod wykazaly tarcze 34,2mm a minimum wedlug bmw to 34,4mm klocki 12mm... Generalnie zakwalifikowali komplet do wymiany... Wskazniki na komputerze pokazuja okladziny na 100.000km... Stwierdzilem ze skoro komputer nic na razie nie pokazuje to dobije je do momentu kiedy nie wyskoczy cos na kompie... Pojechalem do zakopanego i po ok. 1500km od serwisu przy hamowaniu czuje i slysze szorowanie na tarczach... Troche mam problem bo w okolicy nie znam zadnego serwisu a nie wiem czy do Wawy moge tak jechac? Czy jesli komputer nic nie pokazuje to istnieje mozliwosc ze mimo to hamulce sie skonczyly czy wdarla sie jakas sol lub brud ktory powoduje taki efekt przy hamowaniu...??? Czy jesli to hamulce sa do wymiany to czy moge na nich wrocic do Warszawy ok. 400km czy nie ryzykowac???

Prosze o porade lub wskazanie jakiegos zaufanego miejsca w okolicach Zakopanego...

Pozdrawiam Rafal

Opublikowano
Hmm skoro było 12mm klocka to pewnie przez te 1500km nie ubyło nawet milimetra. Ktoś po prostu wymieniając klocki nie wziął pod uwagę tego, że tarcza szybciej zejdzie ponieżej minimum niż skończy się klocek (nowe mają ~19mm grubości). Ze swojego doświadczenia powiem Ci, że jak tarcza zejdzie poniżej minimum to hamulce robią się głosniejsze, problem rozwiąże dopiero wymiana na nowy komplet. Śmiało wracaj do Warszawy i tam sobie na spokojnie podjedź na zmianę hebli (oczywiście na ori, najlepiej z wymianą w ASO).
Opublikowano

Tak tylko informacyjnie, nie wymieniaj na ori ;] Straszny syf. Mi też właśnie hałasują okropnie, czekam już na nowe z Taroxa.

Generalnie to jest tak, że oryginalne klocki nieziemsko syfią felgi, a oryginalne tarcze nie znoszą hamowania z 200kmh. Jak jeździsz do 150kmh i rzadko hamujesz mocno, to pół biedy, ale przy dynamicznej jeździe oryginalne tarcze to jedno wielkie G.

Opublikowano

Dziekuje za te informacje... Jutro podjade do jakiegos okolicznego warsztatu zeby zerkneli czy moge jezdzic na wszelki wypadek... Znajomy zasugerowal mi jeszcze ze bycmoze ze wzgledu na wieksze zurzycie tarcz i widoczny rant tarczy to wlasnie ten rant gdzies szura... W kazdym badz razie dlaczego wskazania na komputerze sie w ogole nie zmieniaja i pokazuja 100.000km? Czy poprzez brak wykasowania serwisu w ASO istnieje mozliwosc ze komputer glupieje i nie pokazuje realnego zurzycia lub jakichkolwiek komunikatow??? Przeciez jak ktos zmienial klocki to czujnik tez musial zmieniac wiec wszystko na kompie powinno wyjsc???

 

Odnosnie samej wymiany to czemu sugerujesz wymiane w ASO??? Do tej pory samochod byl serwisowany tylko w ASO i jest z Polskiego salonu przebieg 150.000km ... wiec moze warto byloby utrzymac ta historie z tym ze podejrzewam ze wymiana w ASO bedzie duzo drozsza... Czy nie lepiej wymienic na zamiennik oryginalu ktore podobno sa tym samym co oryginaly tylko bez graweru BMW (np: ATE lub TRW) w serwisie specjalizujacym sie w BMW anizeli w ASO i zaoszczedzic pare groszy???

 

Do tej pory swoj poprzedni samochod serwisowalem w Piasecznie w MAG POL BIS i nigdy nie bylo problemu... Znajomy poleca Grzegorza z Łomianek... Z kolei drugi ze jesli nie ASO to chociaz AutoReduta i sam juz glupieje bo z tego serwisu sprawdzajacego wyniknelo pare pierdul ktore w perspektywie czasu bede musial zrobic wiec warto robic to juz w jednym miejscu z wlasnego doswiadczenia juz wiem...

 

Jakie jest Wasze zdanie???

Opublikowano
Tak tylko informacyjnie, nie wymieniaj na ori ;] Straszny syf. Mi też właśnie hałasują okropnie, czekam już na nowe z Taroxa.

Generalnie to jest tak, że oryginalne klocki nieziemsko syfią felgi, a oryginalne tarcze nie znoszą hamowania z 200kmh. Jak jeździsz do 150kmh i rzadko hamujesz mocno, to pół biedy, ale przy dynamicznej jeździe oryginalne tarcze to jedno wielkie G.

 

No wlasnie od kilku osob slyszalem ze orgi czesto sa lipne zreszta po historii serwisowej swojego nowego samochodu widze ze poprzedni wlasciciel wymienial klocki lub tarcze nagminnie w ASO bardzo czesto i zastanawialem sie o co chodzi... Znajomy powiedzial mi ze musial ostro jezdzic... Ja tez nie mam lekkiej nogi i w serwisach specjalizujacych sie w BMW ale nie ASO odradzaja montaz orgi tylko jakies ATE lub TRW ktore podobno ida na pierwszy montaz ze znaczkiem BMW... Czyli w co lepiej celowac jesli moja jazda jest raczej energiczna???

Opublikowano

Hamulce to ja nawet w 650ix na gwarancji jeszcze robię poza ASO, bo to nie gra roli. Tak samo jak cała wulkanizacja.

 

Za to wszystkie rzeczy związane z elekryką i silnikiem zawsze ASO, bo to ważne, żeby było na ori częściach tak jak ma byc. Auto masz drogie, dołożysz do tego ASO parę groszy, ale po pierwsze masz spokój, po drugie część z tego odzyskasz przy odsprzedaży.

Opublikowano

Co do mojej sugestii to zasugerowałem wymianę w ASO ze względu na to, że później nie ma problemów jeśli coś zacznie piszczeć, jak wystąpi jakakolwiek usterka to bez gadania wymiana na nowy komplet. Wszystko kwestia rabatów jakie masz w ASO.

Co do tego rantu o którym wspomniałeś to duży rant potrafi nawet być odczuwalny na pedale hamulca powodując 'bicie'. Co do wyboru zamiennika ja się dałem namówić raz na ATE, hamowały gorzej i po kilku tysiącach zaczęły bić tarcze. Od tego momentu tylko i wyłącznie oryginalne hamulce, no ewentualnie jeśli bardzo Ci dokucza pylenie to kup klocki ceramiczne ale ostrzegam, że może mieć trochę słabsze hamowanie. Są oczywiście lepsze hamulce od oryginalnych ale ich cena to zazwyczaj x2 albo x3 do oryginału.

  • 4 tygodnie później...
  • 3 lata później...
Opublikowano

Panowie a ja mam pytanie odnośnie czujników do klocków. Czy ktoś może potwierdzić ile czujników potrzeba kupić bo gdy wchodzę na sklepy internetowe to nie ma żadnej informacji na ile kół jest czujników. Mieszkam w UK i gdy chce zakupić czujniki to pokazuje mi tylko na lewy przód a na tył nie ma nic napisanego. Czy może ktoś wie ile ich jest czy 4 czy dwa po jednym na oś.

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam

Sprawdzałem u siebie. Po jednym czujniku na oś zgodnie z opisem części na stronie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.