Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Jak widać jestem nowy na forum. Mam nadzieje, że piszę we właściwym miejscu.

Jestem posiadaczem Volvo V40 kombiw dieslu 2001r., które chcę wymienić na BMW.

Myślałem o zakupie BMW E90 w kombi w dieslu do kwoty 28.000-30.000; słyszałem, że najlepsze silniki BMW to 3.0 jeśli chodzi o diesla.

Panowie i Panie może z góry napiszę co chciałbym osiągnąć a tym samym jakich informacji potrzebuję:

Chciałbym auto wygodne, które ma dużą moc a mało pali, nie jest awaryjne, jest rodzinne.

Myślałem o Passacie B6 ale podobno jest to najgorszy z Passatów pod względem awaryjności.

Teraz myślę o E90 lub o seri 5, e60.

Znacie się na tym i proszę Was o pomoc w wyborze, zaznaczę, że Volvo wybrałem dlatego, że jest mało awaryjne, mało pali, jest rodzinne - wszystko potwierdzam :) ale czas na więcej mocy i większą wygodę.

Czy opłaca się kupić BMW które ma blisko 300000tyś km ?

Zaznaczę, że staram się naprawiać/wymieniać/uzupełniać na bierząco wszystko co jest dla auta potrzebne.

 

pozdrawiam

i liczę na pomoc z Waszej strony

 

Michał

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Twoje wymagania są nie do pogodzenia z zasobami. Za te kwoty dostaniesz bazowe E91 z silnikiem niewiele mocniejszym niż ten w V40 '01 i może nawet mniej dynamicznym. BMW jest zdecydowanie droższe od samochodów VAG, cudów nie ma.
3A0jS9b.png
Opublikowano
E90 320d powinieneś znależć w spoko stanie ale raczej tzw biedo opcje. Jedyne wyposażenie na jakie bym liczył to klima automat i może multifunkcja. Przebiegi ori pod 300tyś moim zdaniem można śmiało brać. Sam mam od nowości jako 1 wł. 262tyś i dużych przygód nie miałem. na E60 w tej cenie raczej nie licz, znaleźć znajdziesz ale bedzie to patola. Ostatnio wspominałem na forum, że znajomem znalazłem E90 grafitowe z jasnym wnetrzem, na wyposazeniu klima auto, multifunkcja i jakies badziewne alusy a no i xenony w cenie 28tyś. Moim zdaniem znalazłem święty gral bo auto z salonu polskiego z 134tys przebiegu. Oglądaliśmy dużo przed tym i wszystkie miały coś lakierowane, czasami szpachla poza zakres, przebiegi ponad 200tyś, jeden cofnięty na 150tyś z jakiś 300. Ogólnie ciężko ale możliwe.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Skoro chcesz kupić w Niemczech to wrzuć jakiś link w Twoim przedziale cenowym z Niemiec, a nie klasyczny Żuromiński ulep samochodowopodobny.
3A0jS9b.png
Opublikowano
Rzuć okiem na autoscout ;) NAJTAŃSZE E91 330D z Niemiec kosztuje w przeliczeniu 29kzł, ma 350kkm przebiegu. Bliżej 200kkm to koszt 40-42kzł (mówię o najtańszych sztukach cały czas) a gdzie akcyza, inne opłaty i tak dalej :wink:
Opublikowano

Kupić można wszystko. Tylko co później?

 

Ja wydałem kilkanaście tysięcy więcej a i tak swoje musiałem dołożyć żeby auto było w stanie lalka :)

 

Jak jesteś gotowy wydać 10-15 tyś na oryginalnych częściach na swoje auto to bierz :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jeżeli przebieg Cię nie zraża to myślę,że coś znajdziesz w tych pieniądzach (plus oczywiście akcyza,opłaty). grunt żeby było serwisowane i w automacie. szukałbym np. na mobile.de , autoscout24.de .
  • Moderatorzy
Opublikowano

330d /530d zima, krótkie dystanse to 10 - 13 litrów (auto garażowane)

 

Żeby dać pogląd ile kosztuje utrzymanie 330d (po przejechaniu 150 tys km można coś już powiedzieć :8) ) kupiłem jak auto miało 25tys km, teraz jest 175 tys km

Rocznie na naprawy, przeglądy, opony wydaję 8000złotych + paliwo + ubezpieczenie

 

Ale w odróżnieniu od niektórych posiadaczy, o samochód dbam, żeby był idealny:

- cieknący kolektor wymiana 2600 zł - a nie jakieś zaślepki

- tarcze hamulcowe tylko oryginały - 2 tarcze na przód do E93 330d to 1300zł

- zawieszenie robię jak luzy, a nie gdy już puka

 

Generalnie samochód bezawaryjny, ale zaniedbane egzemplarze generują olbrzymie koszty.

 

Dla porównania ojciec przejechał 200 tys km E60 530d, utrzymanie jest droższe niż E90 - mniej trwałe i droższe zawieszenie w naprawach.

 

Kup zaniedbanego kapcia od handlarza,

Szybkie sumowanie:

hamulce 2000zł,

amortyzatory np Sachs 3000zł,

ze 2 opony 18''. 1200zł,

skrzynia biegów olej + miska 1600,

kolektor 2600,

coś w zawieszeniu np gumy wózka z tyłu 1400,

olej filtry 1000,

jakieś połamana osłona podwozia 500,

 

Wydałeś jakieś 13 tys złotych i masz w miarę sprawne auto. Wystarczy jeszcze cieknące turbo +4000 zł, jakiś lejący wtrysk, czasami EGR szwankuje.

Kupiłeś E60 za 30-35 tys od handlarza, to dorzuć do ceny auta 15 -20 tys złotych, to powiesz że jeździsz BMW, a nie jego imitacją.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nic przerażającego, jesteś w temacie Volvo, mój znajomy kupił niedawno XC70 z końcówki drugiej generacji w dobrej opcji, ma je może pół roku, włożył w nie 14 tysięcy i jeszcze nie wszystko zrobione. Inny kupił "super" auto XC90 I gen - a gość znający się na samochodach - i musiał z rodziną wracać z wakacji z Drezna na lawecie z silnikiem wymagającym naprawy głównej.

 

Ale w ostatnim sezonie E53 wróciło z Chorwacji z rozwalonym przednim mostem o własnych siłach. :mrgreen:

3A0jS9b.png
Opublikowano

Kolego myszak, a nie lepiej przy Twoim budżecie rozejrzeć się za e90 z silnikiem 2.0d?

Silnik 2.0d nie jest taki straszny, jak można przeczytać w internecie. Oprócz standardowego serwisu z tym silnikiem nie miałem żadnych problemów, tak jak i z samą e91, a mam już przejechane 230tys. km.

 

Wszystko to co napisał kolega Rufio zgadza się. Koszty utrzymania e60 jak i silnika 3.0d są znacznie wyższe. No i parę rzeczy było już przy niej robione, mimo mniejszego przebiegu.

Opublikowano

To nie jest tak, że chcę 3.0 silnik bo ma większą moc, po prostu powiedziało mi kilku mechaników, że silniki 3.0 w dieslu są o wiele trwalsze i mniej awaryjne, dlatego się tego trzymam. Jeśli jednak potraficie mi napisać, z własnych doświadczeń czy też z książek, praktyki etc że te silniki 2.0 są OK to ja się ucieszę bo auta są tańsze więc mi to na rękę.

Poniżej kilka linków jakie znalazłem na mobile.de przez które byłem przekonany, że kupię e90 do 30.000 z dobrym wyposażeniem:

http://www.mobile.de/pl/Samochod/BMW-330xd-DPF-Touring/vhc:car,pgn:1,pgs:10,srt:date,sro:desc,ms1:3500_15_,frn:2006,prn:3000,prx:7000,ful:diesel,ccn:2800,ccx:3000,dmg:false,vcg:estatecar/pg:vipcar/222720163.html

 

http://www.mobile.de/pl/Samochod/BMW-Touring-330D-Alu-Navi-Leder-Sattelbraun/vhc:car,pgn:1,pgs:10,srt:date,sro:desc,ms1:3500_15_,frn:2006,prn:3000,prx:7000,ful:diesel,ccn:2800,ccx:3000,dmg:false,vcg:estatecar/pg:vipcar/222230983.html

 

http://www.mobile.de/pl/Samochod/BMW-330d-DPF-Touring-Aut./vhc:car,pgn:1,pgs:10,srt:date,sro:desc,ms1:3500_15_,frn:2006,prn:3000,prx:7000,ful:diesel,ccn:2800,ccx:3000,dmg:false,vcg:estatecar/pg:vipcar/222366722.html

 

pzdr

Opublikowano

Do tych cen dolicz sobie od razu 18% akcyzy za 330D, opłaty związane z rejestracją i kilka tysięcy na dzień dobry - bo zawsze znajdzie się coś w aucie, co trzeba będzie zrobić, nie wspominając o serwisie filtrowo olejowym na dzień dobry.

 

Kolega Rufio podał Ci piękne przykłady, ile będziesz musiał wydać na zrobienie podstawowych rzeczy. Nie bez powodu mówi się "będziesz miał wydatki". Chociaż BMW to świetne samochody swoim znajomym często odradzam kupno BMW. Jeżeli znam podejście danej osoby do samochodu na zasadzie: "leje i jadę", albo "przez 3 lata tylko filtry wymieniłem" to na dzień dobry wiem, że BMW nie jest dla niej.

 

Kupić może i kupisz, ale jest szansa, że to będzie Twoje ostatnie BMW bo albo kupisz trupa, albo utrzymanie auta w stanie zapewniającym radość z jazdy przewyższy Twoje możliwości. Jeżeli liczysz się z wydatkami, masz kasę na zbyciu, budżet masz elastyczny, jesteś w stanie inwestować w auto to się zgodzę - BMW.

 

Diesel jak to diesel, ma swoje bolączki, pytanie na jaki egzemplarz trafisz. Diesli nie kupuje się z dolnych widełek cenowych, tzw. okazji bo większości to skarbonki bez dna.

 

Proponuję Ci:

- rozejrzeć się przy mniej wymagającej marce,

- rozejrzeć się za benzyną w BMW nie patrząc na większe spalanie tylko kalkulując koszt utrzymania wolnossącej benzyny do uturbionego nowoczesnego diesla,

- zwiększyć budżet na diesla i dać komuś kumatemu w dieslach BMW do sprawdzenia przed zakupem - odradzam kupowanie diesla BMW bez jakiejkolwiek wiedzy o tych konstrukcjach.

 

Poczytaj sobie, na tym forum o 320d już chyba wszystko napisano. Zanim wtopisz kasę warto poświęcić kilka dni na poczytanie forum, żeby później nie płakać.

 

Na początek np. ten wątek: viewtopic.php?f=70&t=290134. A później całą resztę o dieslach. Przejrzyj też galerie użytkowników i zobacz co ludzie najczęściej robią przy dieslach.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pierwsze 330 jest powypadkowe a pozostałe po podatkach znacznie powyżej budżetu i to mimo że już mają dobre cyfry na blacie - może przynajmniej realne.

 

2.0d jak poszukasz dobrze w DE to może znajdziesz, ale z tym silnikiem musisz się naszukać żeby trafić i żeby Cię wyniosło 30k i nie było później skarbonką.

3A0jS9b.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.