Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów.

Chciałbym na wstępie napisać ze do tej pory jeździłem Audi a6 2.5TDI Quattro 184PS i dwa lata temu niespodziewanie zakupiłem Bmw e87 118D z 2008r 143PS. Autko zaskoczyło mnie pozytywnie do tego stopnia ze na przełomie kwietnia i maja postanowiłem zakupić następne Bmw:)) Mimo tego ze bardzo jestem zadowolony ze swojej e87 to jednak preferuje większe samochody ,a moc 143Ps nie jest dla mnie wystarczająca (zona natomiast jest zachwycona).

Spędziłem dziesiątki godzin w internecie przeglądając rożnego rodzaju testy , opinie na temat Bmw serii 5-3 i ostatecznie wybór padł na trójkę. Niestety problemy zaczęły się przy wyborze silnika:( im więcej czytałem tym bardziej rozbieżne opinie się pojawiały i dlatego postanowiłem zaczerpnąć wiedzy u prawdziwych wyjadaczy BMW na waszym forum :)

 

Przejdźmy do rzeczy:

Mam budżet 25000€ i interesują mnie modele z rocznika 2011-2012 o przebiegu max 130000Km , moc min. 180PS , z automatyczna skrzynia biegów i obowiązkowo w M-pakiecie gdyż zwykła buda trojki mi się nie podoba. Modele których szukam to:

-E91 320D lub 330D

-ALPINA D3 kombi

-F31 320D lub 328i

Auto będzie kupione za granica z pewnego źródła.Rocznie robię jakieś 14000Km w cyklu mieszanym i dwa razy do roku długa trasa wiec nie specjalnie zwracam uwagę na spalanie. Wizualnie podobają mi się wszystkie trzy modele z lekka przewaga na ALPINE D3 wiec z tym nie mam problemu. Chciałbym natomiast poprosić o Wasze rady w nastepujacych kwestiach:

 

-czy koszt utrzymania AlpinyD3 jest droższy od zwykłej E91?( np. ceny części wymiennych , ich dostępność) i czy jest to solidne autko?

-czy mogę ja serwisować w BMW czy trzeba jakiegoś specjalnego serwisu ALPINY?

-który z wyżej wymienionych silników jest najmniej awaryjny i jakich oznaczeń silnika powinienem unikać przy zakupie??

-czy automatyczna skrzynia biegów nie sprawia jakiś większych problemow w tych modelach ?

-czy jest możne jakiś silnik benzynowy dla E91 który byłby lepszy od tych które podałem?

-czy warto inwestować w xdrive kosztem innych opcji? (ustalony budżet i nie można mieć wszystkiego:( )

-czy Waszym zdaniem lepiej kupić E91 na full wypasie z mniejszym przebiegiem z końca produkcji czy możne F31 z początku produkcji w gorszej opcji ?? Co byście zrobili na moim miejscu??

-czy w razie zakupu zwykłej budy za mniejsza kasę koszty uzbrojenia jej w M pakiet są bardzo wysokie i skomplikowane ?

 

Bede bardzo wdzięczny za wszelkie wskazówki , opinie i porady w tym temacie i z góry serdecznie dziękuję za każdą pomoc.

Pozdrawiam

  • Moderatorzy
Opublikowano

Zastanów się czy przy takim rocznym przebiegu (jak podajesz , raczej minimalnym) potrzebny ci diesel? Diesle mają sens przy przebiegach powyżej 30 kkm /rok. Za tą kasę bez problemu powinieneś kupić dobre "wypasione" E91 330i i w M-Paku (może nawet i w X Drive) - F31 to raczej 328i bo 335i to raczej z kasą za cienko.

Najpierw przemyśl temat czy ma być to diesel :-)

 

O Alpine D3 się nie wypowiem. Możesz spytać kolegi DRAY bo on się Alpinami interesuje .

Pozdrawiam,



Trzastek

BMW Klub Polska

Opublikowano
Zastanów się czy przy takim rocznym przebiegu (jak podajesz , raczej minimalnym) potrzebny ci diesel? Diesle mają sens przy przebiegach powyżej 30 kkm /rok. Za tą kasę bez problemu powinieneś kupić dobre "wypasione" E91 330i i w M-Paku (może nawet i w X Drive) - F31 to raczej 328i bo 335i to raczej z kasą za cienko.

Najpierw przemyśl temat czy ma być to diesel :-)

 

O Alpine D3 się nie wypowiem. Możesz spytać kolegi DRAY bo on się Alpinami interesuje .

 

Nie, wcale nie musi być to diesel i jestem otwarty na wszelkie opcje :) aczkolwiek problem w tym ze 330i w M pakiecie jest jak na lekarstwo :( na Mobille de znalazłem raptem 3 sztuki w kombi bez M, a we Francji gdzie mieszkam nie znalazłem żadnej!! wow!! Co do F31 328i to jest ich trochę ale do 25000 to mogę tylko pomarzyć o M pakiecie w tym przebiegu. Wiec wybór diesla jest bardziej z przymusu niż wyboru , ale nie martwi mnie to jakoś specjalnie:)

Doczytałem jeszcze trochę i wpadł mi w oko silnik 325. Czy to dobra jednostka ? Jest mniej awaryjna od 320 i 330 ? Czy jest gorsza?

 

Wielkie dzięki za odzew:)

Opublikowano
Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej o D3 to zadzwoń - numer telefonu jest w linku w podpisie

 

Bardzo dziękuje za kontakt na pewno zadzwonię bo mam wiele pytań :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.