Skocz do zawartości

330xd 2004 204KM Drganie/buczenie podczas przyspieszania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Forumowiczów.

Jestem w UK swoją Beemką. Mam problem z układem napędowym. Przy mocniejszym przyspieszaniu słychać głuche buczenie/drganie o dużej częstotliwości w tunelu podłogi za podłokietnikiem. Nie wiem co może być przyczyną. Byłem na podnośniku u znajomego. Bez odkręcania rury wydechowej i osłon próbowaliśmy coś wypatrzeć ale nic to nie dało. Delikatny luz na krzyżaku przy tylnej osi. Przy reduktorze cisza aczkolwiek widziałem że delikatnie się poci. Może podpora albo jakiś łącznik gumowy. Najgorsze że tutaj nie ma mechanika któremu nie bałbym się oddać tego do roboty żeby nie rozgrzebał mi całego auta a do PL nie zajadę z taką awarią. Czy w XD układ napędowy na tył jest inaczej skonstruowany niż w zwykłym. Może ma ktoś wiedzę na ten temat. Podpowiedź żeby nie robić nic co nie byłoby potrzebne. Ewentualnie jaka jest skala trudności usunięcia usterki. Dzięki za podpowiedzi

Opublikowano
Tak na pierwszy ogień, trzeba zwalić uklad wydechowy zeby sie dostać do wału i wtedy do sprawdzenia, od skrzyni łącznik elastyczny a potem podpora wału, ten luz na krzyżaku może swoje też robić ale najpierw sprawdzić tamte elementy.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Samochód stoi na warsztacie. Mechanik stwierdził poduszkę która znajduję się przy reduktorze. Prawdopodobnie poduszka skrzyni z tego co rozumiałem. Może to być przyczyną takich zachowań samochodu??
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Wymiana poduszki niewiele wniosła. Buczenie nadal występuje. Zamówiłem łącznik elastyczny wału tuleje centrującą i podporę wału. Wszystko Lemfordera i Febi. Zobaczymy jak będzie po wymianie. Mam nadzieje że mechanik w UK nic nie spartoli przy montażu. Nie jest to chyba zbyt skomplikowane.
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Jeśli olej w dyferencjale dawno nie wymieniany to również trzeba wymienic.

Sprzedam DYNAVIN N6 do E46,stan idealny.



Pozdrawiam

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam! Po wymianie łącznika elastycznego podpory i tulejki centrującej objawy nadal występują. Ewidentnie czuć delikatne drganie i głuchy odgłos gdzieś w tunelu za podłokietnikiem podczas przyspieszania. Najbardziej odczuwalny w zakresie obrotów od 1500 - 2000 potem ustępuje i tak na 1 2 3 i 4 biegu. Na 5 i 6 biegu nic praktycznie nie czuć. Nie mam pojęcia w czym problem a tutejszy mechanik nie jest w stanie zdiagnozować usterki. Z tym olejem w dyferencjale to jak to wygląda dokładnie. Ja mam informację że nie powinno się ruszać oleju ani w przednim ani w tylnym dyferencjale. Proszę o podpowiedzi
Opublikowano

Ty masz 4X4 to może odłącz napęd na przód .

Jak odłączysz wtyczkę od skrzynki rozdziału mocy (ATC400) to będziesz miał tylko napęd na tył i tak na próbę pojeździj.

Czasem jak jest różnica w ogumieniu pomiędzy tyłem a przodem to układ to odbiera jako poślizgi i się stara to korygować co możemy odbierać jako dziwne wibracje.

To nie znaczy że to jest diagnoza ale sprawdzić łatwo.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Ty masz 4X4 to może odłącz napęd na przód .

Jak odłączysz wtyczkę od skrzynki rozdziału mocy (ATC400) to będziesz miał tylko napęd na tył i tak na próbę pojeździj.

Czasem jak jest różnica w ogumieniu pomiędzy tyłem a przodem to układ to odbiera jako poślizgi i się stara to korygować co możemy odbierać jako dziwne wibracje.

To nie znaczy że to jest diagnoza ale sprawdzić łatwo.

 

 

Błagam...

 

Chyba setny raz napiszę, że e46 nie ma x-driva. Ma zwykły stały napęd na 4 koła o rozkładzie 68/32 tył przód. Jakiekolwiek rozłaczenie któregokolwiek z elementów napędu powoduje, że auto nie jedzie. A skrzynka to NV-124

Opublikowano

Jakub dzięki za wyjaśnienie, sorry a ja tak z rozpędu jak w E83

Pozdrowienia

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam.

Nie pisałem długo z racji braku czasu. Doszliśmy z mechanikiem dlaczego czuć było drganie i buczenie w moim BMW. Otóż winowajcą był krzyżak na wale napędowym. Wymieniłem dwa wraz z wyważeniem. Zaznaczam że wał dzielony mam na środku z jedną podporą i w tylnej jego części są dwa krzyżaki. To przyniosło 100% poprawę i autem jeździ się o wiele przyjemniej. Luz na krzyżaku był bardzo niewielki na oko może 0,5mm. Dziwiliśmy się że to jest właśnie przyczyna. Na wyważarce wszystko było widać idealnie. Tak niewielki luz a takie skutki. Kiedy dodawałem gazu głównie od 1500obr czuć było delikatne drganie i buczenie jakby na środku pod podłokietnikiem i przenosiło się po całym samochodzie. Był też dziwny efekt jakby samochód miał mniej mocy wtedy. Tak to odczuwałem. Może to komuś pomoże w rozpoznaniu usterki. Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.