Skocz do zawartości

Hydroelement BMW e 39 2.8 vanos


kamilosek18

Rekomendowane odpowiedzi

Hej. Bardzo proszę bardziej doświadczonych kolegów o kilka rad. Mianowicie kupiłem 528 i zakochałem się w niej praktycznie od razu. Ale naszą miłość zaburzyło kilka awarii. Mam nadzieję że pomożecie. Może wymienię objawy, a potem jako niedoświadczony napiszę co o tym myślę i czy moje domysły są prawidłowe czy nie.

- Słychać straszne stuki w górnej części silnika (pokrywa zaworów) Auto stuka prawie jak jakiś diesel

- Samochód łapie często muła i odczuwalne jest jak by vanos miał dość spore problemy z prawidłową pracą.

- Gdy kupiłem samochód miał prawdopodobnie dość długo nie wymieniany olej.

- Prawdopodobnie przypchana też jest odma

- Czasem zapalała się kontrolka od (chyba ciśnienia oleju) (czerwona lampka olejowa. Mam nadzieję że się nie zbłaźniłem i to nie jest od stanu oleju)

- Pracujący silnik przygasa delikatnie po odkręceniu korka wlewu oleju. (niby objaw zatkanej odmy)

Rozmawiałem z paroma mechanikami i mówili mi że prawdopodobnie jest to hydroelement (tak wiem. Hydrauliczny popychacz zaworów). Ale żaden nie dał mi 100% pewności. Wyczytałem też że coś takiego może mieć miejsce gdy ciała daje napinacz łańcucha lub samochód ma problem z pompą. Nie wiem za bardzo którą ludzie nie sprecyzowali (myślę że oleju). Od razu po zakupie wymieniłem olej ale objawy stykania pojawiły się tak miesiąc później. I nie wiem tu. Czy hydroelement dam radę wymienić sam bez blokady rozrządu i tak dalej. Czy objaw przygasania silnika to faktycznie odma. Auto ma 310 tysięcy. Raczej prawdziwy przebieg. I tu pytanie do was. Co polecacie ?? Regeneracja głowicy plus wymiana łańcucha i napinacza łańcucha ?? Co z tą odmą ?? Wiem że piszę trochę haotycznie ale staram się przekazać wszystko. Jeśli mówimy o głowicy to jakie są koszta ?? Czy coś można zrobić samemu bez oddawania specjaliście. Jestem po technikum samochodowym wiec śrubki kręcić umiem i jakieś podstawy mam. Ale to prawie nic. Dlatego kieruję się do was. Wolę zapytać jak zniszczyć całkowicie. Proszę o wypowiedzi ludzi którzy na prawdę wiedzą jak zaradzić i może tych którzy się z tym już spotkali. Z góry dziękuję za wyrozumiałość. Ps. Na koniec chciał bym jeszcze dodać że może przez zawaloną syfem pompę oleju on nie miał smarowania przez co raz zniszczony hydroelement, a dwa rzadkie ale jednak występowanie świecenia się czerwonej kontrolki oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nagraj te dźwięki.

Popychacze da się zmienić ale niestety wałki trzeba wyjąć a to znaczy , że trzeba ustawić rozrząd.

Jest ich 24 i troszkę cię zakosztują.

 

Stukać może też coś innego.

 

Swiecąca kontrolka ciśnienia oleju to bardzo zły znak.

Jaki ty tam wogóle masz zalany olej?

 

Z samodzielna naprawą daj sobie spokój bo polegniesz zapewne.

Przemyśl czy warto to wogóle reanimować.?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10W40 To znaczy ja też podejrzewam że poprzedni właściciel nie wymienił oleju. Z oleju zrobiła się gęsta breja. Pompa jest trochę sklejona stąd świecenie kontrolki. A hydroelement przez gęsty olej nie był smarowany i poleciał. Ale ponoć regeneracja głowicy kosztuje 1000 zł. Do tego łańcuch napinacz plus pompa i może by zagadało. Ale wolę się upewnić od osób które bardziej znają ten silnik.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.